StoryEditor
Rynek i trendy
22.05.2018 00:00

Nadciąga transformacja warszawskich ulic handlowych?

Firma JLL będzie współpracowała z władzami Warszawy przy stworzeniu rozwiązań, które doprowadzą do zwiększenia atrakcyjności stołecznych ulic handlowych.

- To działanie wpisuje się w szerszą strategię odnowy centrum Warszawy, które ma być miejscem przyjaznym, sprzyjającym różnorodnym stylom życia i sposobom spędzania wolnego czasu. Zmianom będą towarzyszyły inwestycje w poprawę jakości i estetyki przestrzeni publicznej, co spowoduje, że będzie bardziej przyjazna dla użytkowników centrum - mówi Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

– „Równocześnie działamy także po drugiej stronie Wisły. Właśnie rozpoczęły się konsultacje społeczne handlowych ulic Pragi - dodaje.

W ramach partnerstwa eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze z nich zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciej analizy będzie policzenie liczby pieszych (tzw. footfallu) w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają oni z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą konkretne rekomendacje działań mające na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.

- W Warszawie rynek handlowy został w znacznym stopniu zdominowany przez centra handlowe, gdzie ulokowały się najpopularniejsze markowe sklepy. Tymczasem w innych miastach Europy i świata lokalizacjami flagowych sklepów są zazwyczaj ulice handlowe, których oferta przyciąga mieszkańców i turystów i które stanowią wizytówkę swoich miast. Dlatego chcemy przyjrzeć się, które punkty na stołecznej mapie mają największy potencjał, aby stać się lokalizacjami zakupowymi z prawdziwego zdarzenia. Sprawdzimy również co można zrobić m.in. w zakresie polityki lokalowej czy zagospodarowania przestrzeni publicznych, aby warszawskie ulice handlowe przyciągnęły zarówno znane sieci, które chcą wyróżnić się obecnością poza galeriami handlowymi, jak i lokalnych najemców, którzy wspólnie zbudują unikalną warszawską ofertę zakupowego centrum miasta - komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor, Dział Doradztwa Strategicznego, JLL.

Przeanalizowanie preferencji zakupowych warszawiaków i potencjału poszczególnych obszarów na handlowej mapie stolicy pozwoli na ponowne wykreowanie ulic handlowych, które mogłyby być alternatywą dla centrów handlowych. Tak jest np. w Barcelonie, gdzie nieopodal świetnie prosperującego Corte Ingles na Placu Katalońskim znajduje się oblegana przez mieszkańców i turystów ulica Passeig de Gracia. W Wiedniu natomiast najbardziej znanym i prestiżowym rejonem zakupowym jest obszar rozciągający się między Kohlmarkt Strasse, pałacem Hofburg, Graben a Kärntner Strasse.

- W ostatnich latach obserwowaliśmy odwrót niektórych marek z ulic handlowych, które w coraz większym stopniu stają się lokalizacjami gastronomicznymi. Aby przeciwdziałać kurczeniu się oferty handlowej potrzebna jest nowa, skoordynowana polityka miejska w tym zakresie i bardzo dobrze, że nadchodzi czas na konkretne działania ze strony miasta. Nic nie stoi bowiem na przeszkodzie, aby po wyeliminowaniu kluczowych barier rozwoju, sieci handlowe, dla których na rynkach zagranicznych ulice handlowe to kluczowy kierunek rozwoju, zaczęły stosować podobną politykę także w stolicy Polski - dodaje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
16.04.2024 15:28
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Akcja promocyjna w Biedronce fot. wiadomoscikosmetyczne.pl
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.

Polacy nie są lojalni wobec marek, chętnie przechodzą pomiędzy nimi, a cena produktów ma bardzo duże znaczenie. Znajduje to potwierdzenie w raporcie „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanym przez firmę badawczą Open Research.

Z opublikowanych danych wynika, że aż 42 proc. konsumentów aktywnie szuka promocji, okazji cenowych. 19 proc. wybiera najtańsze marki.

5 proc. badanych zadeklarowało, że są lojalni wobec wybranej marki. Blisko 30 proc. porusza się pomiędzy kilkoma markami, a 6 proc. zmienia marki w zależności od ofert.

image
Raport "Nastroje konsumenckie Polaków 2024", Open Research
Open Research

Więcej kobiet (46 proc.) niż mężczyzn (39 proc.) poluje na promocje. Najbardziej wyczulone na nie są osoby w wieku 45-54 lata (48 proc.) oraz 55 lat i więcej (44 proc.).

Promocje mają większe znaczenie dla osób posiadających dzieci (44 proc.) niż bezdzietnych (40 proc.). Ale nie oznacza to, że rodziny z dziećmi kupują najtańsze produkty. Jest odwrotnie. 23 proc. osób bezdzietnych wybiera tylko najtańsze marki i 16 proc. osób posiadających dzieci.  

Okazje cenowe i promocje są istotne dla konsumentów niezależnie od miejsca ich zamieszkania. Największe znaczenie mają jednak dla mieszkańców średnich (48 proc.) i małych (44 proc.) miast oraz wsi (43 proc.).

image
Carrefour, promocje na dziale kosmetyczno-higienicznym
wiadomoscikosmetyczne.pl

Możliwe, że zwrot w kierunku tanich produktów i promocji cenowych będzie jeszcze większy, ponieważ aż 48 proc. respondentów spodziewa się pogorszenia sytuacji ekonomicznej w kraju. 24 proc. myśli, że w tym obszarze będzie stabilnie, bez zmian. Natomiast 28 proc. sądzi, że sytuacja ekonomiczna poprawi się.

Na postawy konsumentów ma wpływ także polityka samych sieci handlowych prowadzących wojnę cenową.

Raport Open Research został przeprowadzony w dn. 2-3 kwietnia 2024 r. na próbie 1088 respondentów, metodą CAWI (online).

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
15.04.2024 12:50
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Nutrikosmetyki w formie napojów i szotów stają się coraz popularniejsze.Wiadomości Kosmetyczne
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.

Rynek napojów nutrikosmetycznych przeżywa znaczny rozwój, ponieważ coraz więcej osób stara się zachować ogólny dobry stan zdrowia, wygląd i witalność poprzez żywność i napoje. Wraz ze spadkiem produkcji kolagenu po 20. roku życia, napoje kosmetyczne stają się coraz bardziej popularne wśród najwyższej grupy wiekowej w Unii Europejskiej, gdzie ponad 40% populacji mieści się w wieku od 25 do 54 lat. Rynek napojów nutrikosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost, szczególnie wśród milenialsów i pokolenia Z, dla których priorytetem jest zdrowa żywność i napoje ze względu na ogólny stan zdrowia i wygląd. Kluczowym czynnikiem tego trendu są nutrikosmetyki, kategoria obejmująca napoje i suplementy na bazie kolagenu. Peptydy i tripeptydy kolagenowe, dwa popularne składniki tych produktów, pomagają promować zdrową skórę poprzez zwiększenie produkcji kolagenu i poprawę elastyczności.

Czytaj także: Network Magazyn: oto 5 najbardziej dochodowych suplementów diety w segmencie MLM

Co to są napoje nutrikosmetyczne?

Są to napoje odżywcze, które przeciwdziałają starzeniu się, rozjaśniają skórę i zmniejszają widoczność trądziku, blizn i przebarwień. Napoje te pomagają w detoksykacji skóry, ponieważ są wykonane z ekstraktów roślinnych z warzyw i owoców i są wzbogacone ważnymi aminokwasami, witaminami, minerałami i przeciwutleniaczami. Ponadto zwiększony popyt na napoje kosmetyczne wynika ze znacznej zmiany stylu życia konsumentów na całym świecie. Na całym świecie wymagania i oczekiwania starzejących się klientów ewoluują, czego dowodem jest wzrost zapotrzebowania na specjalistyczne rozwiązania poprawiające i upiększające wygląd zewnętrzny. Mogą również pomóc w ujędrnieniu skóry i utrzymaniu zdrowych paznokci i włosów.

Rozwiązania żywieniowo-kosmetyczne, które zawierają także witaminy i minerały, cieszą się dużą popularnością wśród osób dbających o urodę, chcących zachować młodość skóry na dłużej. Cyfryzacja branży, w tym platform handlu elektronicznego i angażowania klientów online, sprawiła, że produkty te stały się bardziej dostępne i wygodne dla konsumentów. Najlepszym sposobem na włączenie tych napojów do codziennej rutyny jest dodanie ich do swojej diety jako beauty shotów lub spożywanie ich w ramach zbilansowanej diety.

Czytaj także: Globalny rynek nutrikosmetyków urośnie o 3 miliardy dolarów w ciągu następnej dekady

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 02:27