Rząd przyjął projekt nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, przewidujący obniżkę od 1 stycznia 2017 r. podatku CIT płaconego przez małych przedsiębiorców z 19 proc. do 12 proc. Projekt ma wkrótce trafić pod obrady Sejmu. Jeśli zostanie szybko przegłosowany, ma szansę zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2017 r.
Zgodnie z nowymi regulacjami niższa stawka podatku CIT obejmie tzw. małych podatników, u których wartość przychodu ze sprzedaży brutto (wraz z kwotą należnego podatku od towarów i usług) nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym równowartości w złotych 1,2 mln euro. Rozwiązanie to będzie również dotyczyć podatników rozpoczynających działalność (przez rok).
Szacuje się, że z obniżonej 15-procentowej stawki podatku dochodowego od osób prawnych będzie mogło skorzystać ok. 90 proc. podatników CIT, czyli blisko 400 tys. firm.
Pod koniec ubiegłego roku Inglot otworzył w Galerii Krakowskiej swój pierwszy monobrandowy sklep w nowym koncepcie visual merchandisingu.
Grzegorz Inglot, CEO firmy mówił wtedy:
Czytaj też: Sklep Inglot w nowym koncepcie już otwarty w Galerii Krakowskiej (wiadomoscikosmetyczne.pl)
Przy okazji prezes Inglota zapowiedział, że w 2024 r. firma planuje uruchomić przynajmniej 10 punktów sprzedaży zgodnych z nowym modelem. Pierwszy z nich właśnie został otwarty w Centrum Handlowym Posnania w Poznaniu.
Kamila Rutka, visual merchandising & retail marketing manager Inglot mówi:
Dodaje też, że celem marki było stworzenie czegoś więcej niż tylko wygodnego miejsca na zakupy. Chodziło o przestrzeń, która inspiruje i oferuje wyjątkowe doświadczenia dla konsumentów z różnych grup wiekowych tak, by każdy mógł odkrywać królestwo kosmetyków.
Nowy koncept sklepu daje klientom możliwość pełnej samoobsługi, co jest nowością dla salonów marki. Do sprawdzania produktów na własnej skórze zachęca strefa z umywalką, umożliwiająca higieniczne testowanie. Do dyspozycji kupujących pozostają również doświadczeni konsultanci makijażowi, którzy w razie potrzeby pomagają w doborze produktów, udzielają profesjonalnych porad i wykonują usługi makijażu.
W nowej odsłonie salonu marki dużą uwagę poświęcono witrynie, która jest jednym z kluczowych elementów komunikacji. Sklep został uzupełniony również o ekran wstęgowy na środku salonu. Natomiast beżowa kolorystyka ma nawiązywać do odcienia skóry twarzy. Tę bazę uzupełniają akcenty kolorystyczne, tzw. makijaż sklepu, który pojawia się w postaci kolorowych elementów, wizualnie dzieląc przestrzeń sprzedażową od strefy makeup. Ta ostatnia sekcja daje klientom komfort i poczucie kameralności podczas wykonywania przez makijażystów usługi makijażu.
Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami firmy Inglot, sukcesywnie będzie ona modernizować swoje sklepy w Polsce i na świecie. Metamorfozę przejdą także punkty w sklepach multibrandowych, np. w Hebe.
Czytaj też:
Laboratoires Expanscience, francuskie laboratorium farmaceutyczne i dermokosmetyczne oraz właściciel marki Mustela, podpisało wieloletnią umowę z Kuehne+Nagel. Firma będzie odpowiedzialna za magazynowanie, kompletację i dystrybucję szerokiej gamy produktów kosmetycznych, charakteryzujących się niewielkimi rozmiarami opakowań.
W Siziano w północnych Włoszech, Kuehne+Nagel prowadzi centrum dystrybucyjne, które jest zoptymalizowane pod kątem wymagań branży kosmetycznej i opieki zdrowotnej, zapewniając kompletację pojedynczych produktów, kontrolę jakości towarów przychodzących i wychodzących, etykietowanie, pakowanie i przepakowywanie.
Kuehne+Nagel będzie nadzorować dystrybucję krajową do punktów sprzedaży detalicznej Mustela, drogerii, aptek i sklepów z artykułami dla dzieci. Wykorzystując własny system zarządzania magazynem, będzie też dążyć do optymalizacji wydajności, biorąc pod uwagę takie czynniki jak sezonowe wahania, rynkowe trendy, terminy ważności produktów.
Roberta Bonacina, dyrektor generalna Laboratoires Expanscience we Włoszech skomentowała:
Mustela od 1950 roku dostarcza produkty do pielęgnacji skóry pochodzenia naturalnego zarówno dla noworodków, jak i dorosłych. Marka obecna jest w ponad 100 krajach. Jej pozytywny wpływ na społeczeństwo i środowisko potwierdza certyfikat B Corp uzyskany w 2018 roku.
Kuehne+Nagel jest jednym z wiodących dostawców usług logistycznych na świecie. Grupa z siedzibą w Szwajcarii obsługuje 400 tys. klientów na całym świecie. Jako członek Science Based Target Initiative, angażuje się w zrównoważoną logistykę, redukując swój własny ślad środowiskowy i wspierając swoich klientów niskoemisyjnymi rozwiązaniami logistycznymi. W Polsce działa od ponad 32 lat, świadcząc usługi w 28 lokalizacjach i zatrudniając ponad 1,7 tys. specjalistów.