10. Kongres Rynku FMCG 2017

10. Kongres Rynku FMCG 2017 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

We wtorek 23 maja w warszawskim hotelu Hilton Double Tree odbyło się najważniejsze w Polsce wydarzenie skierowane do branży handlowej, spożywczej, drogeryjnej i aptecznej: 10. Kongres Rynku FMCG 2017. Poniżej publikujemy zapis całodniowej relacji na żywo, jaką przeprowadziliśmy z tego wydarzenia.

>> Kliknij, aby odświeżyć <<

17:50. To już koniec części merytorycznej 10. Kongresu Rynku FMCG 2017! Dziękujemy za śledzenie naszej relacji przez cały dzień, prowadzonej jednocześnie na portalach wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl.

Przed nami jeszcze uroczysta gala, w trakcie której będziemy świętować 15-lecie Wydawnictwa Gospodarczego oraz ogłosimy wyniki plebiscytów Market Roku 2017 i Drogeria Roku 2017. O tym, kto otrzyma nagrody, poinformujemy oczywiście za pośrednictwem naszych portali.

Relację prowadzili dla Was: Paweł Jachowski, Sebastian Szczepaniak, Łukasz Stępniak, Konrad Kaszuba, Katarzyna Bochner, Anna Zawadzka, Anna Terlecka, Maciej Pobocha i Łukasz Rawa.

17:39. Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska: - Oczywiście my także mamy pracowników z Ukrainy. Ich adaptacja do pracy w Polsce jest wręcz natychmiastowa. Efektywność modeli handlowych wymaga optymalizacji kosztów personalnych, ale nie można popadać w skrajności - ciężko zastąpić w sklepie doświadczonego sprzedawcę mięsa i wędlin.

17:38. Tadeusz Frąckowiak, prezes Verex Holding oraz CBA SK: - Jeszcze kilka lat temu w promocji sprzedawało się nawet 50 proc. produktów. Dziś to około jednej trzeciej. Ale z obrotu, nie z asortymemntu, bo ludzie mają tendencję do kupowania większej liczby sztuk na promocji na zapas. W CBA na Słowacji staramy się bardziej robić promocje sprofilowane, tylko dla klientów posiadających karty lojalnościowe.

Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Specjał: - Niestety koszty pracy w handlu są coraz większe, coraz większym problem stanowi pozyskanie ludzi do pracy. To nie jest lekka praca, pracownicy wolą wybierać miejsca pracy, gdzie mogą mieć wolne soboty i niedziele. Wiele sieci zaczyna szukać pracowników wśród Ukraińców, niektóre sieci szukają nawet wśród więźniów. Sieci handlowe będą szły w kierunku zmniejszania zatrudnienia, a większej informatyzacji.

17:33. Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl: - Dopasowanie sklepu do klienta dzięki zebranym informacjom jest możliwe. Czerpiemy z historycznych zamówień klienta i z tego, co przeglądał na naszej stronie. Wiemy jakie kategorie go interesują i czy bardziej gustuje w produktach premium, czy ekonomicznych; w jakim wieku jest jego dziecko (np. dzięki zamówieniom pieluszek), czy ma zwierzę, czy gotuje, czy woli gotowe dania. Możemy mu podpowiedzieć, co może go zainteresować podobnego lub czy czas, by mu przypomnieć, aby kupił tabletki do zmywania lub jogurty.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony