REKLAMADrogeria Roku 2018

PRODUCENCI I MARKI

Biznes

PERSONALIA

 

18 listopada 2017, 09:34



wiadomoscikosmetyczne.pl

ostatnie artykuły ‹
Mirosław Bryk, prezes firmy Basel Olten Pharm, podczas V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej

Mirosław Bryk, prezes firmy Basel Olten Pharm, podczas V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej (fot. Wiadomości Kosmetyczne)

Rada Nadzorcza spółki Basel Olten Pharm odwołała ze stanowiska Mirosława Bryka, prezesa zarządu i Annę Mrowińską, wiceprezesa.

Rada Nadzorcza wymienia skład zarządu spółki Basel Olten Pharm. Odwołani zostali Mirosław Bryk, prezes zarządu i Anna Mrowińska, wiceprezes. Stanowisko prezesa zarządu objęła Katarzyna Warzecha. W składzie zarządu pozostali Alicja Kąkolewska, wiceprezes, Łukasz Sójka i Marcin Tarka, członkowie zarządu.

Mirosław Bryk oraz Paweł i  Anna Mrowińscy byli założycielami firmy, która swoją działalność zaczynała w 2012 r. pod nazwą Skinea Polska z marką Evree. Krem do rąk był pierwszym produktem wypuszczonym na rynek pod tą marką. W 2015 r. Skinea kupiła firmę Mincer z Michałowic z jej zakładem produkcyjnym. Ta transakcja zachwiała stabilnością spółki. Dofinansował ją inwestor prywatny, który przekazał udziały do funduszy, a Skinea Polska zmieniła nazwę na Basel Olten Pharm. Dotychczasowi właściciele mieli mniejszościowe udziały w spółce. 

Nowa strategia firmy zakładała jej agresywny rozwój. W ubiegłym roku obroty Basel Olten Pharm sięgnęły pułapu 20 mln złotych, na ten rok firma zapowiadała kolejny gigantyczny skok – do 60-80 mln złotych. Mirosław Bryk ostatnio wycofywał się jednak z tych prognoz i przewidywał, że takie wyniki będą możliwe do osiągnięcia na koniec 2018 r. Przyczyną był m.in późniejszy start nowych marek Basel Olten Pharm na rynku. Jednak, jak mówił prezes Bryk, nawet 40 mln zł obrotu to byłoby i tak dwukrotnie więcej niż rok wcześniej, a opinie na temat nowo wprowadzanych produktów i marek pozwalały mu szacować, że firma ma potencjał do bardzo dynamicznego wzrostu.

W portfolio Basel Olten Pharm w 2017 r. pojawiły się nowe marki kosmetyczne skierowane na rynek masowy i apteczny: Buna, Solvea, Neuronica i Aeternum. Dołączyły do marek Mincer i Evree. Firma dywersyfikowała asortyment, by móc sprzedawać swoje produkty we wszystkich kanałach dystrybucyjnych.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 9

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony