29 maja 2023
Polacy, którzy przenoszą zakupy do internetu, robią to ponieważ doceniają e-commerce za częste i głębokie promocje oraz możliwość pozyskania produktów –...
26 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Marka Yope, korzystając na rozgłosu, który towarzyszy premierze filmu "Mała syrenka", promuje swoją serię naturalnych produktów do pielęgnacji...
Rafy koralowe są jednymi z najbardziej niezwykłych i wartościowych ekosystemów na Ziemi. Stanowią dom dla tysięcy gatunków morskich, dostarczają schronienia,...
25 maja 2023
23 maja 2023
W tym roku otworzymy kilkanaście drogerii w Polsce, w tym największą 600-metrową. Rozbudowujemy także magazyn obsługujący stacjonarne sklepy. Nasz rozwój jest stabilny i...
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
29 marca 2023
8 lutego 2022, 11:14
wiadomoscikosmetyczne.pl
Kobiety robią zakupy przez internet częściej niż mężczyźni. Kosmetyki należą do najczęściej kupowanych produktów online (fot. shutterstock)
Płatna dostawa, wysokie ceny oraz informacje wprowadzające w błąd to trzy najważniejsze czynniki, które zniechęcają konsumentów do zakupów w sklepach internetowych. Generalnie jednak Polacy pokochali kupowanie online. Już 8 na 10 internautów robi zakupy w e-sklepach – wynika z raportu Mr.& Mrs. e-Commerce 2022 przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
– Jedni z nas polują na okazje cenowe (pandemia nasiliła jeszcze to zjawisko), inni kupują tylko wybrane marki albo w wybranych miejscach, a jeszcze inni dokładnie analizują każdy zakup pod kątem funkcjonalności i relacji jakości do ceny. Pojawia się też wyraźna grupa osób – głównie wśród rodziców aktywnych w e-commerce – kierujących się przy wyborach ekologią – komentuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.
Czytaj także: Kosmetyki i perfumy wyprzedziły w e-zakupach wszystkie kategorie
27 proc. uczestników badania deklaruje, że robiło zakupy w internecie 2 do 5 razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Częściej kobiety (28 proc.) niż mężczyźni (26 proc.).
Dużą część kobiet robi zakupy przez sklepy internetowe (29 proc.), a także przez platformy zakupowe i aukcyjne (28 proc.). Mężczyźni natomiast najczęściej kupują przez platformy zakupowe i aukcyjne (32 proc.), ale też przez sklepy z aplikacjami mobilnymi. Seniorzy zdecydowanie wskazują, że najczęściej kupują przez platformy zakupowe i aukcyjne (97 proc.).
Polacy mają dobry stosunek do zakupów przez internet i często nie dostrzegają istotnych wad w tym sposobie zaopatrywania się. Jednak pytani o to, co ich zniechęca do zakupów internetowych, na pierwszych miejscach wymieniają płatną dostawę, wysokie ceny oraz niezgodność informacji podanych na stronie e-sklepu ze stanem faktycznym, opisy wprowadzające w błąd. Na te wszystkie czynniki szczególnie są wyczuleni seniorzy.
Polacy, którzy przenoszą zakupy do internetu, robią to ponieważ doceniają e-commerce za
Konsumenci przenoszą zakupy do internetu w wielu kategoriach. Już to zrobili lub zamierzają
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023