1 lipca 2022
Półki kosmetyczne sieci Kaufland robią się coraz bardziej naturalne. Na stałe do oferty sklepów weszły właśnie kosmetyki naturalne marki beBIO, których...
30 czerwca 2022
28 czerwca 2022
8 czerwca 2022
Największy brytyjski sprzedawcy kosmetyków, firma Boots ogłosiła, że zobowiązuje się do zamrożenia cen 1500 produktów, aby zapewnić ich przystępność cenową...
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
Rynek dóbr luksusowych odbił się po pandemii. W 2021 r. jego wartość wyniosła 30 mld zł. Konsumenci wydawali więcej, ale głównie na luksusowe samochody. Sprzedaż...
29 czerwca 2022
Kolagen to idealna propozycja dla kobiet, które pomimo akceptacji procesów starzenia, chciałyby mieć możliwość wpłynięcia na utrzymanie młodego wyglądu jak...
24 czerwca 2022
23 czerwca 2022
Eurus to polski dystrybutor kosmetyków, który mocno odczuł bojkot niektórych produktów po wybuchu wojny w Ukrainie. Maciej Pawłowski, prezes firmy,...
27 czerwca 2022
31 maja 2022
30 maja 2022
18 maja 2022
8 lutego 2022, 11:14
wiadomoscikosmetyczne.pl
Kobiety robią zakupy przez internet częściej niż mężczyźni. Kosmetyki należą do najczęściej kupowanych produktów online (fot. shutterstock)
Płatna dostawa, wysokie ceny oraz informacje wprowadzające w błąd to trzy najważniejsze czynniki, które zniechęcają konsumentów do zakupów w sklepach internetowych. Generalnie jednak Polacy pokochali kupowanie online. Już 8 na 10 internautów robi zakupy w e-sklepach – wynika z raportu Mr.& Mrs. e-Commerce 2022 przygotowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.
– Jedni z nas polują na okazje cenowe (pandemia nasiliła jeszcze to zjawisko), inni kupują tylko wybrane marki albo w wybranych miejscach, a jeszcze inni dokładnie analizują każdy zakup pod kątem funkcjonalności i relacji jakości do ceny. Pojawia się też wyraźna grupa osób – głównie wśród rodziców aktywnych w e-commerce – kierujących się przy wyborach ekologią – komentuje Katarzyna Czuchaj-Łagód, dyrektor zarządzająca Mobile Institute.
Czytaj także: Kosmetyki i perfumy wyprzedziły w e-zakupach wszystkie kategorie
27 proc. uczestników badania deklaruje, że robiło zakupy w internecie 2 do 5 razy w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Częściej kobiety (28 proc.) niż mężczyźni (26 proc.).
Dużą część kobiet robi zakupy przez sklepy internetowe (29 proc.), a także przez platformy zakupowe i aukcyjne (28 proc.). Mężczyźni natomiast najczęściej kupują przez platformy zakupowe i aukcyjne (32 proc.), ale też przez sklepy z aplikacjami mobilnymi. Seniorzy zdecydowanie wskazują, że najczęściej kupują przez platformy zakupowe i aukcyjne (97 proc.).
Polacy mają dobry stosunek do zakupów przez internet i często nie dostrzegają istotnych wad w tym sposobie zaopatrywania się. Jednak pytani o to, co ich zniechęca do zakupów internetowych, na pierwszych miejscach wymieniają płatną dostawę, wysokie ceny oraz niezgodność informacji podanych na stronie e-sklepu ze stanem faktycznym, opisy wprowadzające w błąd. Na te wszystkie czynniki szczególnie są wyczuleni seniorzy.
Konsumenci oczekują od marek, że umożliwią im płynne przemieszczanie się pomiędzy kanałami
Organizacja The Vegan Trademark opublikowała raport dotyczący rozwoju i przyszłości
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 92
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
29 kwietnia 2022
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
15 czerwca 2022
26 maja 2022