Perfumerie Douglas Polska uruchomiły nowy projekt na YouTubie. Jest nim kanał Beauty Stories, na którym swoje treści publikują zaproszone do projektu blogerki i vlogerki. Wśród nich są: Agnieszka Grzelak, GlamPaula, Czarszka i BlessTheMess. Kanał ma być centralnym punktem platformy contentowej, która zintegruje działania na Facebooku, Instagramie i Snapchacie. Będą tu też prowadzone konkursy.
5 marca Sephora zaprezentowała jednocześnie w prawie 35 rynkach na całym świecie, jedną spójną kampanią pod wspólnym hasłem: „We belong to something beautiful” (Razem tworzymy piękno), w której podkreśliła swoją rolę jako miejsca oferującego przestrzeń do swobodnego odkrywania, testowania i wyrażania siebie – wolnego od osądzania, wzmacniającego pewność siebie i samoakceptację.
12 marca w social mediach Sephora ruszyła lokalna adaptacja globalnej kampanii marki. Zobaczmy w niej polskich twórców współpracujących z marką, ale też pracowników Sephora. Wszystkie opowiedziane przez bohaterów historie mówią o sile społeczności, samoakceptacji i oddają przesłanie kampanii.
Do współpracy marka zaprosiła osobowości ze świata beauty social mediów, z którymi lokalnie od lat współpracuje: Ilonę i Milenę znane jako @blessthemesspl, Vanessę @beautyvtricks, Selenę @selena.wil i Sylwię @makeupafterforty. W kampanii zobaczymy już wkrótce również artystę muzyka, niezwykle cenionego przez społeczność Sephora – Janna @jann_music_.
Swoimi historiami podzieli się również wybrani pracownicy Sephora – Grażyna, managerka kategorii makeup oraz pracujący na co dzień w łódzkiej perfumerii Sephora jako doradca klientów – Mateusz, który w video wystąpił wraz ze wspierającą go Mamą.
– To, jak postrzegane jest piękno dziś, znacznie różni się od tego, jak było one postrzegane jeszcze dekadę temu. Wiele badań pokazuje nam, że wizja piękna prezentowana w masowych mediach jest zbyt sztywna i nierealna. Można by również wnioskować, że związana z tym presja społeczna może nie sprzyjać naszemu zdrowiu psychicznemu. Sephora jako wizerunkowy lider kategorii retail beauty, marka która niejednokrotnie przełamywała bariery tejże kategorii, chce inicjować i uczestniczyć w zmianie tego podejścia. Akceptacja różnorodności dla młodszego pokolenia Alfa czy generacji Z jest kluczowa. Poszukując swojej tożsamości, chcą być inspirowani, jednocześnie śmiało wyrażając siebie. Chcemy tworzyć przestrzeń do takiego eksperymentowania, miejsca bez oceniania, w którym każdy czuje się dobrze – mówi Małgorzata Dzięcielewska, dyrektorka marketingu Sephora w Polsce i Czechach.
– Każda z opowiedzianych przez bohaterów naszej kampanii historii jest inna. Wszystkie one choć różnorodne – tak, jak cała nasza społeczność - spaja przesłanie, że to w nas samych i we wzajemnym wspieraniu się jest siła i że to my Razem tworzymy piękno. Mam nadzieję, że każdy kto zobaczy naszą kampanię weźmie z tych historii coś dla siebie, a być może podzieli się nimi z kimś, komu mogą pomóc w odkryciu najlepszej wersji siebie, bez spełniania oczekiwań i standardów innych, w samoakceptacji – dodaje Małgorzata Dzięcielewska.
Dla swoich obserwatorów na TiKTok Sephora przygotowała konkurs – niespodziankę, dzięki której mogą dołączyć do grona bohaterów i opowiedzieć swoją historię całej społeczności Sephora. Do wygrania są profesjonalna sesja zdjęciowa dla dwóch osób, torba pełna produktowych bestsellerów i nowości z perfumerii Sephora, karta podarunkowa i warsztat makijażu. Zasady i zadanie konkursowe znajdują się na profilu TikTok marki.
Lokalna video kampania prowadzona na profilach Facebook, Instagram oraz TikTok Sephora Polska, potrwa do końca kwietnia. Jej przygotowanie strategiczne wspierała agencja Liquid Thread, za produkcję odpowiadała agencja Bulletproff.
Do przygotowania spersonalizowanego contentu dotyczącego nowej maskary Mini Maxi marki własnej Douglas Collection, sieć drogeryjna wykorzystała sztuczną inteligencję.
W 30-sekundowym filmie, który łączy świat wirtualny z rzeczywistością wielkiego miasta, Meta Queen, znana z TokToka influencerka AI, przeprowadza test produktu, stosując popularny w kategorii beauty format przed/po.
Ewa Sadowska, head of marketing communications w Douglas Polska mówi:
Wideo promujące nową masakrę Douglas Collection można śledzić na kanale ‘Meta_Queen’ na TikToku, w mediach społecznosciowych Douglasa oraz na Youtube.
Wykorzystanie w kampanii wirtualnej influencerki wzbudziło wśród internautów skrajne emocje.
"Wow! Chyba to pierwsza taka reklama w PL";
"Wooo! Love it!" – to okrzyki komentujących film reklamowy, który sieć umieściła na swoim profilu na Instagramie.
Natomiast pod postem umieszczonym na Facebooku jest sporo opinii mocno krytycznych. Będą one dobrym materiałem do analizy dla firm, które będą planowały w przyszłości zastępować w reklamach ludzi postaciami wykreowanymi przez sztuczną inteligencję.
"Stanowcze “nie” dla wirtualnych influencerów, jak mamy kupować coś od kogoś, kto nie istnieje?"
"Czy to żart? Wirtualni influencerzy będą pokazywać kosmetyki dla prawdziwych ludzi? Podcinacie gałąź, na której siedzicie, serio? Zamierzacie sprzedawać tusz czy filtry do zdjęć ze sztucznymi rzęsami? Świat staje się absurdalny…"
"Łał. Dawno nie widziałam takiego strzału w kolano. Podziękuję, będę omijać"
"Nie róbcie tego, nikt tego nie chce"
"To jakieś nowe Simsy?"
Czytaj także: Czy AI wyeliminuje "czynnik ludzki" i zastąpi influencerów?
Za kreację kampanii odpowiada agencja MullenLowe Warsaw. Wyprodukował ją dom produkcyjny Truskavka. Za realizację materiałów odpowiedzialny był virtual video director Krzysztof Kujawski. W ramach kampanii przygotowano serię animacji, za których kreację i produkcję odpowiada Saatchi x Saatchi.