StoryEditor
Perfumerie
23.04.2018 00:00

Douglas wchodzi do mniejszych miast

Douglas, popularna sieć perfumerii w Polsce, otworzyła dwie filie – w Zgorzelcu i w Tychach. Nowe obiekty działają w modelu omnichannel.

Perfumeria w Zgorzelcu mieści się w Galerii Słowiańskiej i zajmuje powierzchnię 199 mkw. Obok kosmetyków i perfum światowych marek w Zgorzelcu dostępne są również własne linie produktów Douglas.

Druga perfumeria zajmuje powierzchnię 266 mkw. i zlokalizowana jest w pasażu Gemini Park Tychy. Wnętrze tego salonu sprzedaży wyposażono w specjalnie zaprojektowane meble. To pierwsza perfumeria, w której wykorzystano meble specjalnie zaprojektowane dla Prive - marki własnej Douglasa.

Firma realizuje strategię rozwoju opartą na modelu omnichannel. Dzięki temu klienci perfumerii Douglas w Zgorzelcu i Tychach mogą teraz nie tylko korzystać z porad ekspertów na miejscu, ale także zamówić dowolny produkt z portfolio sieci za pośrednictwem specjalnego terminala połączonego ze sklepem internetowym. Atutem tej usługi jest wygoda, wsparcie konsultanta, a także duży wybór opcji płatności i dostawy – wszystko w jednym miejscu.

– W naszej strategii ekspansji przykładamy dużą wagę nie tylko do samej lokalizacji, ale również do wystroju i funkcjonalności perfumerii. Przede wszystkim zależy nam jednak na bliskim kontakcie z klientem – mówi Katarzyna Dąbrowska, dyrektor rozwoju i inwestycji Douglas.

Pod koniec marca br., w nowej odsłonie, powitała klientów perfumeria Douglas w Bielsku-Białej w Galerii Sfera. Zajmuje ona powierzchnię ok. 375 mkw i jest największą w mieście. W perfumerii znajduje się również gabinet kosmetyczny oferujący zabiegi pielęgnacyjne.

W ramach sieci Douglas działają obecnie 132 salony stacjonarne oraz autoryzowany sklep internetowy. W ofercie firmy znajduje się na wyłączność ponad 70 marek, m.in. Giorgio Armani Cosmetics, Michael Kors, Jo Malone London, Elie Saab, Tom Ford i Bobbi Brown.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 19:01