REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny
Jeśli chcemy pozostać na rynku, musimy stworzyć sklep odróżniający się od konkurencji, przyciągający wydających pieniądze klientów. Nasza droga będzie drogą ryzyka i nowości, jednym słowem trudna i wyboista

Jeśli chcemy pozostać na rynku, musimy stworzyć sklep odróżniający się od konkurencji, przyciągający wydających pieniądze klientów. Nasza droga będzie drogą ryzyka i nowości, jednym słowem trudna i wyboista (fot. fotolia.com)

Strona 4 z 4
REKLAMAModus -belka w artykułach - październik 2018

„Ja tam panie Ameryki odkrywać nie będę. Tu sprzedaje się to, co jest znane i reklamowane”. Można i tak, ale wtedy nie nazywajmy naszych ludzi sprzedawcami. Sprzedawca sprzedaje, nie podaje. Może lepiej nazwać ich kelnerami? Podają klientowi wybrany z menu towar.

Jak twierdzą praktycy sprzedaży Dixon i Adamson: „Najlepsi sprzedawcy wygrywają dziś nie dlatego, że potrafią odkryć potrzeby klienta, o których on sam już od dawna wie, ale dlatego, że pokazują mu zupełnie nowy punkt widzenia”.

Proces sprzedaży nowości wymaga tego, czego zdecydowana większość z nas nie lubi, czyli wyjścia ze strefy komfortu. Trzeba klientowi pokazać nowe obszary, potrzeby, produkty. Nowe lądy.

Wiatru w żaglach życzę.

Łukasz Barbacki, właściciel firmy szkoleniowej pracującej dla firm rynku kosmetycznego, dostarczającej praktycznych szkoleń z zakresu sprzedaży www.barbacki-consulting.pl

W materiale wykorzystano cytaty z książki „Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem”, M. Dixon i B. Adamson. Wyd. Helion, Gliwice.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 67

  • 67
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

8Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Ariel 8 20 dni temu

    Super !

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darek 7 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Świetnie zdefiniowane i podsumowane. Osiąga sukces tylko ten który wyjdzie ze swojej strefy komfortu. A do tego potrzeba pełnego zaangażowania.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Edi123 6 8 miesięcy temuocena: 100% 

    W końcu ktoś pisze prawdę. Szkoda ,ze tak rzadko się to zdarza.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~WŁASNE POMYSŁY 5 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Bardzo dobrze napisane. Zgadzam się z autorem w 100% . Teraz pytanie za 100 punktów: ILU WŁAŚCICIELI SKLEPÓW PRZECZYTA TO ZE ZROZUMIENIEM ?? Bo moim zdaniem ogromny problem tkwi, właśnie w nich. Ich zatwardziałość w przekonaniach i trwanie w błędzie niestety przenoszą nie tylko na swój personel. Także na PH których ich obsługują, a Ci na właścicieli np. hurtowni itd. itd. Łańcuszek się wydłuża. Zmiany są konieczne aby sklepy drogeryjne przetrwały. Podkreślić tu należy też fakt, że są takie które zrozumiały taką potrzebę zmian już dawno i świetnie na tym wychodzą. Bardzo dobrze, że takie są - niech im się wiedzie jak najlepiej. Niestety jednak tak już w Polsce jest, że jak sąsiadowi coś się udało to za chwilę wszyscy obok robią to samo. Co powoduje, że nikt na tym nie zarabia. Zachęcam, zgodnie z tym co pisze pan Łukasz, to tworzenia WŁASNYCH pomysłów na swój interes, a nie powielanie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Marek 4 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Dobrze napisane. Bo w sprzedaży to nie produkt, potrzeby klienta ani nawet "kasa" jest są najważniejsze. Liczy się motywacja - i ona daje efekt. Metafora Kolumba zachęca do spojrzenia na sprzedaż w kategorii przygody. A to przecież wielka frajda! Na marginesie: chętnie bym zmotywował autora - do regularnego pisania. Bo jego artykuł dobrze motywuje :-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Anna Ochnik 3 8 miesięcy temuocena: 100% 

    W 100% zgadzam się z artykułem :) W następnym artykule proszę o receptę jak zamienić kelnerów w sprzedawców ;)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Aga 2 8 miesięcy temuocena: 100% 

    W samo sedno :-)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Joanna 1 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Wspaniały artykuł. Po przeczytaniu wiem, że droga którą wybrałam jest dobra... Trudna, wymagająca ale wiarę mam jeszcze większą w swój produkt. Dziękuję Łukaszu!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony