17 kwietnia 2021
Dm drogerie markt, największy konkurent Rossmanna, wchodzą do Polski. Firma otwiera centralę we Wrocławiu i rekrutuje pracowników na potrzeby stworzenia nowej sieci...
16 kwietnia 2021
9 marca 2021
Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5 proc. mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich...
4 lutego 2021
8 stycznia 2021
22 grudnia 2020
14 grudnia 2020
W wieku 80 lat zmarł potentat handlu detalicznego Selfridges i Primark, W. Galen Weston. Brytyjsko-kanadyjski patriarcha zarządzał firmami obejmującymi luksusowe marki...
15 kwietnia 2021
Lockdown był zimnym prysznicem dla rynku produktów kategorii męskich produktów pielęgnacyjnych, ponieważ mężczyźni ograniczyli zabiegi związane...
31 marca 2021
26 marca 2021
25 marca 2021
9 kwietnia 2021
Kosmetyki do pielęgnacji twarzy, jedna z największych i najszybciej rozwijających się kategorii rynku kosmetycznego, w 2020 r. osłabła. Większe spadki widoczne były w...
2 kwietnia 2021
1 kwietnia 2021
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Zarządzanie sprzedażą
SZKOLENIA
2 lutego 2018, 16:13
wiadomoscikosmetyczne.pl
Jeśli chcemy pozostać na rynku, musimy stworzyć sklep odróżniający się od konkurencji, przyciągający wydających pieniądze klientów. Nasza droga będzie drogą ryzyka i nowości, jednym słowem trudna i wyboista (fot. fotolia.com)
„Ja tam panie Ameryki odkrywać nie będę. Tu sprzedaje się to, co jest znane i reklamowane”. Można i tak, ale wtedy nie nazywajmy naszych ludzi sprzedawcami. Sprzedawca sprzedaje, nie podaje. Może lepiej nazwać ich kelnerami? Podają klientowi wybrany z menu towar.
Jak twierdzą praktycy sprzedaży Dixon i Adamson: „Najlepsi sprzedawcy wygrywają dziś nie dlatego, że potrafią odkryć potrzeby klienta, o których on sam już od dawna wie, ale dlatego, że pokazują mu zupełnie nowy punkt widzenia”.
Proces sprzedaży nowości wymaga tego, czego zdecydowana większość z nas nie lubi, czyli wyjścia ze strefy komfortu. Trzeba klientowi pokazać nowe obszary, potrzeby, produkty. Nowe lądy.
Wiatru w żaglach życzę.
Łukasz Barbacki, właściciel firmy szkoleniowej pracującej dla firm rynku kosmetycznego, dostarczającej praktycznych szkoleń z zakresu sprzedaży www.barbacki-consulting.pl
W materiale wykorzystano cytaty z książki „Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem”, M. Dixon i B. Adamson. Wyd. Helion, Gliwice.
Blisko 450 uczestników – menedżerów z handlu i przemysłu – zgromadziło
W drogeriach Vica trwa szkolenie dla personelu z zasad sprzedaży kosmetyków do makijażu.
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Super !
Świetnie zdefiniowane i podsumowane. Osiąga sukces tylko ten który wyjdzie ze swojej strefy komfortu. A do tego potrzeba pełnego zaangażowania.
W końcu ktoś pisze prawdę. Szkoda ,ze tak rzadko się to zdarza.
Bardzo dobrze napisane. Zgadzam się z autorem w 100% . Teraz pytanie za 100 punktów: ILU WŁAŚCICIELI SKLEPÓW PRZECZYTA TO ZE ZROZUMIENIEM ?? Bo moim zdaniem ogromny problem tkwi, właśnie w nich. Ich zatwardziałość w przekonaniach i trwanie w błędzie niestety przenoszą nie tylko na swój personel. Także na PH których ich obsługują, a Ci na właścicieli np. hurtowni itd. itd. Łańcuszek się wydłuża. Zmiany są konieczne aby sklepy drogeryjne przetrwały. Podkreślić tu należy też fakt, że są takie które zrozumiały taką potrzebę zmian już dawno i świetnie na tym wychodzą. Bardzo dobrze, że takie są - niech im się wiedzie jak najlepiej. Niestety jednak tak już w Polsce jest, że jak sąsiadowi coś się udało to za chwilę wszyscy obok robią to samo. Co powoduje, że nikt na tym nie zarabia. Zachęcam, zgodnie z tym co pisze pan Łukasz, to tworzenia WŁASNYCH pomysłów na swój interes, a nie powielanie.
Dobrze napisane. Bo w sprzedaży to nie produkt, potrzeby klienta ani nawet "kasa" jest są najważniejsze. Liczy się motywacja - i ona daje efekt. Metafora Kolumba zachęca do spojrzenia na sprzedaż w kategorii przygody. A to przecież wielka frajda! Na marginesie: chętnie bym zmotywował autora - do regularnego pisania. Bo jego artykuł dobrze motywuje :-)
W 100% zgadzam się z artykułem :) W następnym artykule proszę o receptę jak zamienić kelnerów w sprzedawców ;)
W samo sedno :-)
Wspaniały artykuł. Po przeczytaniu wiem, że droga którą wybrałam jest dobra... Trudna, wymagająca ale wiarę mam jeszcze większą w swój produkt. Dziękuję Łukaszu!
1 marca 2021
zdjęć: 5
26 stycznia 2021
zdjęć: 9
13 stycznia 2021
zdjęć: 12
23 października 2020
zdjęć: 8
26 lutego 2021
17 lutego 2021
14 października 2020