StoryEditor
Drogerie
15.05.2018 00:00

DROGERIA ROKU 2018: Ziko Dermo w Krakowie – finalista konkursu

Drogeria Ziko Dermo przy ul. Królewskiej 47 w Krakowie to jedna z 51 drogerii działających w tej sieci specjalizującej się w dermokosmetykach. Położona jest w dzielnicy Krowodrza, przy jednej z większych  i bardziej rozpoznawalnych ulic Krakowa. W tym roku została zgłoszona do konkursu Drogeria Roku 2018, w którym jury złożone z menedżerów z firm kosmetycznych i ekspertów rynkowych wybiera najlepsze sklepy kosmetyczne w Polsce.

Drogerie Ziko Dermo są wyspecjalizowanymi punktami sprzedaży kosmetyków aptecznych. Pierwsze Ziko Dermo zostało otwarte w 2012 r. jako uzupełnienie oferty dostępnej w aptekach Ziko (przy nich są uruchamiane). Obecnie sieć tworzy 51 drogerii w 9 województwach w całej Polsce.  

Ziko Dermo przy ul. Królewskiej 47 w Krakowie położone jest w dzielnicy Krowodrza, przy jednej z większych, licznie zamieszkałych i bardziej rozpoznawalnych ulic Krakowa. W pobliżu drogerii znajdują się przystanki komunikacji miejskiej tramwajowe i autobusowe. Dzięki temu klienci mogą dotrzeć do niej z każdej części miasta.

Krakowska drogeria Ziko ma zaledwie 32 mkw., a mimo to jest jasna i przestronna. Działa w samoobsłudze, klienci mają bezpośredni dostęp do wszystkich preparatów. Wystrój i ekspozycja kosmetyków przywodzą na myśl aptekarską precyzję. Przeszklone, białe meble – stanowisko kasowe, gondola oraz regały – wykonane są z wysokiej jakości materiałów. Dopełnieniem eleganckiego wnętrza jest punktowe oświetlenie.
Preparaty podzielone są na kategorie: mama i dziecko, pielęgnacja ciała, włosy, natura, twarz. Na meblach umieszczone są kasetony, dzięki którym klient łatwo może odnaleźć grupę preparatów z interesującej go kategorii. W każdym regale znajdują się listwy cenowe dostosowane kolorem do rodzaju kategorii.

Wszystkie promocje obowiązujące w sieci są wyraźnie oznaczone kartonikami z informacją o wysokości rabatu.Od razu rzucają się  w oczy nowości, kosmetyki dostępne tylko w drogerii Ziko Dermo, rabaty z kartą, produkty promowane w ramach akcji „Tydzień z marką” oraz produkty sezonowe. Sieć jest aktywna marketingowo.  Profil Ziko Dermo na Facebooku ma już 60 tys. fanów, posty osiągają zasięg ponad 200 tys. Co miesiąc sieć wydaje swoją gazetkę promocyjną. Klienci mogą w niej znaleźć nowości dermokosmetyczne, zestawy kosmetyków, preparaty na wyłączność, suplementy diety w hitowych cenach. W każdym z numerów pojawia się tematyczna rozkładówka. Na tych stronach eksponowane są preparaty związane z wiodącym tematem, np. poświęcone świątecznym inspiracjom, recepcie na zdrowe włosy itp. Gazetka dystrybuowana jest w drogeriach, ale także publikowana na portalach oraz na stronie ziko.pl, którą odwiedza około 100 tys. osób miesięcznie.

Szczególnym zainteresowaniem wśród klientów (czy jak wolą mówić sieci apteczno-drogeryjne: pacjentów) cieszą się „Tygodnie z marką”, podczas których można kupić dermokosmetyki nawet z 50 proc. rabatem. Odwiedzajacy Ziko Dermo entuzjastycznie reagują również  na tzw. rabaty z kartą. Są to obniżki cenowe na najbardziej topowe preparaty, objęte już wcześniej promocją, na które rabat został dodatkowo pogłębiony nawet do 40 proc. Skorzystać z nich mogą członkowie programu lojalnościowego Ziko-klub. Czekają na nich również wyjątkowe prezenty oraz atrakcyjne czasowe i okolicznościowe akcje promocyjne. Każdy zakup w drogerii premiowany jest punktami. Zebrane punkty wymieniane są na nagrody.

Zgodnie z polityką sieci Ziko Dermo w krakowskiej drogerii dostępne są kosmetyki apteczne znanych marek. Na półkach znajdziemy m. in. Vichy, LRP, Bioderma, Mustela, Klorane, Iwostin, Eris Pharmaceris, Avene, Palmers, Nuxe, Lierac, Aderma oraz wiele innych. Zarząd sieci przekonuje, że siłą drogerii Ziko i wyróżnikiem na rynku jest nie tylko oferowany asortyment, ale przede wszystkim niestandardowe dla drogerii podejście do obsługi klientów.

– Ziko Dermo to  profesjonalne placówki. Nasi klienci są pacjentami, którym udziela się fachowych porad i dobiera produkty dermokosmetyczne do ich indywidualnych potrzeb. Prowadzimy  również działalność edukacyjną dotycząca pielęgnacji całego ciała. Obsługą pacjentów zajmuje się personel, który dysponuje fachową wiedzą uzyskaną w cyklu szkoleń wewnętrznych oraz organizowanych przez producentów dermokosmetyków  – czytamy w zgłoszeniu nadesłanym do redakcji. Wśród całego szeregu tematów podejmowanych na szkoleniach jest wiele dotyczących rozpoznawania potrzeb klienta, technik sprzedaży, posługiwania się językiem korzyści, ale też wynikających ze specyfiki takich placówek jak Ziko Dermo, np. rola dermokonsultantki w aptece, współpraca z farmaceutą na zasadzie synergii, budowanie wizerunku dermokonsultantki, problemy dermatologiczne skóry, czy obsługa aparatury do badania skóry i włosów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.04.2024 16:56
Drogerie Jawa zwiększają sieć sprzedaży. Nowa drogeria otwarta w Ożarowie
Personel nowej Drogerii Jawa w Ożarowiefot. Drogerie Jawa
​Polska sieć Drogerie Jawa ma już 77 własnych sklepów. Właśnie otworzyła kolejną placówkę. To pierwsza drogeria w Ożarowie i druga w województwie świętokrzyskim.

Drogerie Jawa powiększyły się o kolejny salon sprzedaży. 19 kwietnia br. została otwarta nowa drogeria w Ożarowie. To drugi sklep sieci w województwie świętokrzyskim.

Na powierzchni ponad 140 kw. sklep oferuje produkty z wielu różnych kategorii m.in. kosmetyki i akcesoria do makijażu, kosmetyki do pielęgnacji, a także produkty do włosów. Z okazji otwarcia, na kupujących czeka wiele atrakcji, wśród nich pokazy makijażu, dermokonsultacje firmy Solverx oraz konkursy. W dniach 19-26 kwietnia, wszystkie osoby odwiedzające drogerię będą mogły skorzystać ze specjalnych promocji i zniżek cenowych.  

Drogeria w Ożarowie, to druga otwarta w tym roku placówka i 77. sklep Drogerii Jawa. Do końca tego roku sieć planuje otwarcie kolejnych sklepów. W planach sieci jest również remodeling drogerii, firma pracuje nad konceptem sklepu 3.0, aby stworzyć nowoczesne i przyjazne miejsca zakupów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.04.2024 15:56
Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?
Kadr z kampanii Czujesz Klimat? Rossmanna. Darmową dostawą objęte zostaną m.in. produkty z tym logoRossmann/YouTube
Rossmann przez cztery dni za darmo dostarczy zakupy zrobione w jego drogerii internetowej lub przez aplikację. To akcja związana między innymi z Dniem Ziemi i promocją produktów z logo Czujesz Klimat?

Cztery dni darmowych dostaw funduje swoim klientom sieć Rossmann. Z takiej opcji skorzystają osoby robiące zakupy w drogerii internetowej sieci i przez aplikację Rossmann PL.

Bezpłatnie dostaną swoje przesyłki osoby, które zrobią zakupy w Rossmannie w dn. 19-22 kwietnia br. Od 19 do 21 kwietnia promocja będzie obowiązywała na określone produkty marki Finish. Akcją objętych jest 16 artykułów chemii domowej do zmywarek: sole ochronne, płyny nabłyszczające, odświeżacze oraz tabletki. Żeby skorzystać z bezpłatnej dostawy trzeba zrobić zakupy za minimum 50 zł. Same tabletki/kapsułki kosztują od 49,99 zł do 69,99 zł w zależności od rodzaju i ich liczby w opakowaniu.

Natomiast 22 kwietnia Rossmann poprzez darmową dostawę zwraca uwagę na obchodzony tego dnia Dzień Ziemi. Tutaj promocją darmowej dostawy objętych jest aż 1,8 tys. artykułów i wystarczy zrobić zakupy za zaledwie 15 zł. Do koszyka musi trafić jednak przynajmniej jeden produkt oznaczony etykietą Czujesz Klimat? Takim logo oznaczane są przez Rossmanna produkty, które powstały z troską o środowisko: z certyfikatami naturalności, w opakowaniach np. z papieru czy recyklingowanego plastiku itd.

Obie akcje dotyczą zakupów w drogerii internetowej na www.rossmann.pl oraz w aplikacji Rossmann PL. Darmowe dostawy obejmują cały koszyk zakupowy i obowiązują przy wysyłkach kurierskich przez Paczkomat InPost i do punktu DHL. Oferty dotyczą zarówno płatności z góry jak i za pobraniem. Łączą się one z innymi promocjami i mogą z nich skorzystać wszyscy klienci – zalogowani i niezalogowani.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 15:25