6 czerwca 2023
W ramach swoich 50. urodzin drogeryjna siec DM przekaże 2,1 mln euro, jako wsparcie dla około 3 tys. pozarządowych projektów.
5 czerwca 2023
2 czerwca 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Retinol to składnik coraz chętnej wykorzystywany przez marki kosmetyczne. Jednak przy sięganiu po produkty z jego zawartością trzeba zachować ostrożność i trzymać się...
Zbliżająca się premiera filmu Barbie zawsze staje się okazją do pojawienia się na rynku coraz większej liczby produktów licencjonowanych związanych z tą ikoniczną...
31 maja 2023
29 maja 2023
Bez względu na to, czy jest kryzys, czy go nie ma, sprzedaż produktów kosmetycznych nie zmienia się znacząco. To branża dosyć odporna – stwierdził Karol Szmich,...
1 czerwca 2023
23 maja 2023
16 maja 2023
HANDEL I DYSTRYBUCJA
Drogerie
Hurt i logistyka
Sieci drogeryjne
17 lutego 2017, 00:00
wiadomoscikosmetyczne.pl
Magazyn, gazetka promocyjna i jednakowy szyld – to elementy wspólne, które – zdaniem założycieli sieci Afrodyta – są podstawą do nazywania jej franczyzową (fot. materiały prasowe Afrodyta)
Ponad 20 placówek nosi szyld sieci Afrodyta na południu Polski. Są skupione wokół hurtowni kosmetyczno-chemicznej Afrodyta w Pszczynie i działają w luźnej franczyzowej strukturze.
Organizatorzy sieci Afrodyta – Stanisława Stępień i Marek Kowalski – od ponad 20 lat zajmują się handlem kosmetykami. Oboje byli wśród założycieli sieci drogerii Koliber, gdy była to jeszcze organizacja kupiecka, działająca na zasadzie grupy zakupowej, i przez lata byli z nią potem związani. Dwa lata temu zdecydowali jednak, że chcą powołać własną sieć, która nie byłaby tak sformalizowana jak organizacje już działające na rynku. Dziś ponad 20 sklepów jest skupionych wokół hurtowni Afrodyta w Pszczynie. – Dołączają do nas kolejne placówki, sieć się rozwija – zapewnia Marek Kowalski.
Nie każdego stać na inwestycje
Magazyn centralny, gazetka promocyjna i jednakowy szyld – to elementy wspólne, które – zdaniem założycieli sieci – są podstawą do nazywania jej franczyzową. Takie umowy podpisują też właściciele sklepów, którzy chcą przystąpić do sieci, ale nie ma na nich długiej listy warunków do spełnienia. – Uczestnicy sieci są zobowiązani do zakupienia asortymentu promocyjnego, który trafia do gazetek reklamowych, ale nie narzucamy konkretnych ilości. Sklepy mają szyld naszej sieci, ale nie zobowiązujemy właścicieli do zmiany wnętrza drogerii – wymienia Marek Kowalski. Czym tłumaczy to liberalne podejście? – Na rynku działa jeszcze sporo sklepów, które mają dobre lokalizacje, świetną obsługę i wiernych klientów. Tak naprawdę potrzebują tylko dobrego asortymentu w bardzo dobrej cenie. Natomiast nie stać ich na inwestycje w nowe meble czy kosztowne remonty. Niestety znamy przykłady takich przeinwestowanych biznesów, gdy właściciel w pogoni za nowoczesnością w końcu tracił płynność finansową i musiał zamknąć drogerię. My chcemy, żeby sklepy przede wszystkim zaczęły zarabiać – mówi.
Sieć ma tylko robić ilość
Zdaniem Marka Kowalskiego właściciele sklepów są zmęczeni działaniem w sformalizowanych sieciach. – My uważamy, że każdy ma jakiś własny potencjał i z niego korzysta na tyle, na ile jest w stanie w danym momencie. Nie zawsze dopasowywanie do sztywnych standardów i centralnych umów wychodzi biznesowi na dobre – argumentuje. Jednocześnie podkreśla jednak, że pojedynczy sklep nie przetrwa na rynku, ponieważ nie ma potencjału zakupowego, który daje grupa. – Producentom zależy na określonej sprzedaży. Im większe zamówienie, tym lepiej dla nich i dla nas, bo możemy liczyć na dobre ceny, a to naszym zdaniem jest najważniejsze, by być dziś konkurencyjnym. Przykład dyskontów pokazuje to dobitnie. Robimy więc zamówienia dla całej sieci do naszego magazynu i rozprowadzamy towar do sklepów. Współpracuje z nami wielu producentów i ciągle zgłaszają się kolejni. Nie mamy problemu z tym, że nie jesteśmy drugim Rossmannem – stwierdza Marek Kowalski.
Sieć Hebe znalazła się na liście firm odznaczonych Gwiazdą Jakości Obsługi 2023. Jest
Drogerie Jawa – polska sieć sklepów kosmetycznych – przyjmuje strategię
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023