REKLAMABanner Główny Sedan - listopad grudzień 2020

20 listopada 2020, 14:03



8. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się po raz pierwszy całkowicie w formule online. Na zdjęciu prowadzący - Katarzyna Bochner, redaktor naczelna

8. Forum Branży Kosmetycznej odbyło się po raz pierwszy całkowicie w formule online. Na zdjęciu prowadzący - Katarzyna Bochner, redaktor naczelna "Wiadomości Kosmetycznych" i Łukasz Barbacki z Barbacki Consulting oraz prelegenci (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)

Wyzwania związane z wpływem koronakryzysu na biznes i handel kosmetykami zdominowały tematykę 8. Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 19 listopada br. po raz pierwszy całkowicie w formule online.

REKLAMAHeinz Glas Belka w artykułach listopad 2020

30 prelegentów, 8 godzin wykładów i dyskusji na temat kondycji rynku kosmetycznego i działających na nim podmiotów – to obraz tegorocznego Forum Branży Kosmetycznej, które po raz pierwszy odbyło się całkowicie formacie online.

Partnerami tegorocznej konferencji były firmy: Avery Dennison, Aerosol Service, Aura Distribution, Baterie CentrumCaudalie Poland, Dermaglin, DIW Group, Aquayo, Solix Digital Sygnale System.

Patronat nad konferencją objęły: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Instytut Biznesu Rodzinnego, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Tematykę Forum zdominował COVID – jego wpływ na kondycję całej branży. Choć jest wiele sektorów, które skutki pandemii odczuły znacznie dotkliwiej, to jednak dla biznesu kosmetycznego jest to również czas pełen wyzwań. – Rynek kosmetyczny skurczył się, choć miał wzrosnąć o 5-7 proc. Wynik jest daleki od katastrofy, jednak pandemia COVID-19 wyrządziła branży kosmetycznej bardzo dużo szkody – mówił podczas Forum Branży Kosmetycznej 2020 Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris SA.

Firmy kosmetyczne musiały zmierzyć się z zupełnie nową rzeczywistością biznesową. Jak podkreślał Leszek Kłosiński, prezes zarządu firmy Oceanic, pierwsza fala COVID-19 zmieniła warunki współpracy pomiędzy firmami. Częściowo zrezygnowano z minimów zamówień, więcej firm zwróciło uwagę na kwestię płynnościową. – Dostawcy zaczęli skracać terminy, w skrajnych przypadkach oczekiwali od nas przedpłaty. Stanowiło dla nas duże wyzwanie, żeby poradzić sobie od strony finansowej z zarządzaniem płynnością naszych spółek – powiedział. Przypomniał także, że przez pierwszych dziewięć miesięcy 2020 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, spadła sprzedaż produktów z takich kategorii jak makijaż, pielęgnacja twarzy, pielęgnacja włosów, dezodoranty, czy golenie. Rok temu w tym samym okresie niektóre z nich, takie jak makijaż i pielęgnacja twarzy, rosły dwukrotnie. – Widzimy, jak duża jest przepaść między tymi danymi. Konsumenci zamknięci w domach inaczej kupują produkty – podkreślił. Wśród największych wyzwań menedżerowie największych firm kosmetycznych biorący udział w dyskusji wskazali także zarządzanie pracownikami w warunkach zagrożenia koronawirusem i w systemie pracy zdalnej.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony