REKLAMA

12 września 2019, 11:25



Rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie

Rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie (fot. adobe stock)

Według danych Nielsena tradycyjne lakiery do paznokci sprzedają się coraz gorzej. Obserwując paznokcie Polek, z pewnością nie można powiedzieć, że manicure już ich nie bawi. Wiele z nich przestało jednak kupować tradycyjne emalie i oddało się w ręce profesjonalnych stylistek, oferujących usługi stylizacji hybrydowej. Rośnie także grono tych, które hybrydę wykonują samodzielnie w domu. Drogerie, które oferują im lakiery i niezbędne akcesoria, nie narzekają na spadek sprzedaży.

REKLAMA

Kosmetyki do makijażu nie są kategorią tak rozwojową jak jeszcze kilka lat temu, a winę za ten stan rzeczy w dużej mierze ponoszą lakiery do paznokci, których sprzedaż bardzo zmalała – wynika z danych zebranych w drogeriach przez firmę Nielsen. Nie znaczy to jednak, że kobiety zrezygnowały z manicure’u. Wprost przeciwnie – atrakcyjne stylizacje paznokci to w tej chwili norma bez względu na wiek, stopień zamożności czy wykonywany zawód.  Skąd zatem spadki sprzedaży? – Dynamika kategorii lakierów do paznokci jest ujemna już od dłuższego czasu. Mieliśmy do czynienia z tą tendencją nawet wówczas, gdy cała kolorówka jeszcze mocno rosła. Przypisujemy to rosnącej popularności salonów stylizacji paznokci i lakierów hybrydowych, które sprzedają się głównie poza kanałami monitorowanymi przez Nielsena – skomentowała Jagoda Klimsiak, client specialist w firmie Nielsen Polska.

Ponad połowa Polek nosi hybrydy

Rzeczywiście producenci lakierów hybrydowych chwalą się rosnącym zainteresowaniem swoją ofertą. Paulina Iwaszko, PR manager w firmie Nesperta (właściciel marek Semilac i Hi Hybrid), mówi nawet o „hybrydowej rewolucji”, która rozpoczęła się w Polsce kilka lat temu i trwa do dziś.

Według badań firmy Kantar Millward Brown w listopadzie 2017 roku ok. 50 proc. Polek używało lakierów hybrydowych. Teraz zapewne jest ich więcej, bo przybywa salonów stylizacji, sklepów firmowych i wysp handlowych wiodących producentów. – Rynek lakierów hybrydowych sukcesywnie rośnie. To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne – uważa Rafał Lądowski, dyrektor handlowy Cosmo Group (marki NeoNail i MylaQ). Paulina Iwaszko dodaje, że konsumentki, które zdecydowały się spróbować hybryd, z reguły pozostają im wierne. – Manicure hybrydowy to dla kobiet bez wątpienia przełomowe odkrycie, które pozwala im zaoszczędzić cenny czas, a jednocześnie mogą być piękne i czuć się komfortowo – podsumowuje przedstawicielka firmy Nesperta.

Choć początkowo hybrydowe lakiery były pomyślane jako produkt profesjonalny, dziś producenci oferują całe zestawy pozwalające na samodzielne wykonanie stylizacji w domu. W ich skład wchodzą dobrej jakości lampy i inne akcesoria, dzięki którym wykonanie manicure’u w domu – przy odrobinie wprawy – nie stanowi problemu. Drogerie, które zauważyły trend i postawiły na hybrydę, nie narzekają na spadki sprzedaży w kategorii lakierów do paznokci.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony