REKLAMAFBK 2020 - baner główny - 24.09.-19.11.2020

23 września 2019, 23:58



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹

(fot. adobe stock)

Polscy e-konsumenci najwięcej wydają w internecie na zakup kosmetyków i perfum średnio 139 zł miesięcznie. To połowa tego, ile przeznaczają na zakupy online odzieży i obuwia. Większość respondentów twierdzi, że w przyszłym roku ich wydatki na artykuły online utrzymają się przynajmniej na tym samym poziomie.

REKLAMA

Według raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” miesięczne wydatki w internecie na zakup kosmetyków i perfum wyniosły średnio 139 zł miesięcznie. To niewiele w porównaniu do innych kategorii. Np. na odzież, dodatki i akcesoria jest to 253 zł - średnią tę podnoszą mężczyźni, którzy wydali na produkty z tej kategorii więcej (345 zł) niż kobiety (203 zł). Więcej wydały też osoby w wieku 25-34 lat (465 zł), badani ze średnim wykształceniem (359 zł) oraz ci, którzy oceniają swoją sytuację materialną jako dobrą (324 zł).

Na produkty farmaceutyczne internauci wydają średnio 107 zł miesięcznie, a kwota wydatków w tej kategorii rośnie wraz z wiekiem e-konsumentów (od 58 zł dla grupy 15-24 do 126 zł dla grupy 50+).

Jeżeli chodzi o zakupy spożywcze, to stosunkowo wyższe wydatki zadeklarowały kobiety (221 zł) oraz osoby w wieku 35-49 lat (299 zł).

Internauci, którzy deklarują zakup sprzętu RTV / AGD w ciągu ostatnich 6 miesięcy, wydali na takie produkty średnio 951 zł. Większe wydatki w obrębie tej kategorii poniosły kobiety (1174 zł) oraz osoby z wyższym wykształceniem (1248 zł).

Średnie półroczne wydatki na urządzenia mobilne wyniosły 605 zł. Także w tej kategorii wyższe wydatki poniosły osoby dobrze oceniające swoja sytuację materialną (792 zł) oraz najmłodsze (731 zł).

1/3 internautów kupujących online deklaruje zwiększenie wydatków na e-zakupy w ciągu najbliższego roku, z kolei połowa twierdzi, że ich wydatki na produkty kupowane w Internecie nie ulegną zmianie. Wzrost wydatków deklarują przede wszystkim najmłodsi badani (46 proc. wskazań w grupie wiekowej 15-24 lat) oraz osoby, które oceniają sytuację swojego gospodarstwa domowego jako dobrą (38 proc. wskazań).

Aż 85 proc. osób w wieku 15-24 korzystało kiedykolwiek ze swojego smartfona w procesie zakupu online. W tej grupie wiekowej jest to najczęściej wykorzystywane urządzenie (laptop wskazało 77 proc. najmłodszych respondentów, a komputer stacjonarny – 60 proc.). W starszych grupach odsetek użytkowników kupujących mobilnie sukcesywnie się zmniejsza: w grupie 25-34 to 70 proc., a wśród seniorów już tylko 33 proc..

84 proc. badanych, którzy kiedykolwiek robili zakupy online za pomocą urządzeń mobilnych, napotkało w tym procesie na jakieś problemy. Głównie były to niewygodne formularze (wskazane przez ⅔ badanych w tej grupie) oraz niedostosowanie stron zakupowych do urządzeń mobilnych. Osoby do 24 roku życia częściej wymieniały problem braku aplikacji mobilnej oraz niewygodny sposób płatności, zaś osoby po 50-tce – zbyt małe litery.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony