REKLAMAFBK 2019 - baner główny (sierpień 2019)

KONSUMENT i TRENDY

RAPORTY I ANALIZY

 

6 lutego 2019, 16:28



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Inteligencja to słowo kluczowe dla zachowań konsumentów w 2019 roku

Inteligencja to słowo kluczowe dla zachowań konsumentów w 2019 roku (fot. Adobe)

Według Euromonitor International, który opublikował coroczną listę 10 najważniejszych trendów konsumenckich na świecie, wspólnym wątkiem łączącym każdy z nich w 2019 roku jest inteligencja.

W złożonym współczesnym świecie, który podlega ciągłym zmianom, konsumenci muszą dokonywać wyborów i mobilizować się, aby przetworzyć wszystkie dostępne informacje. Dlatego kluczowa jest tu inteligencja.

 - Świat wymyka się spod kontroli w momencie wchodzenia w 2019 rok. Na rynkach rozwiniętych dochodzi do dużych wstrząsów politycznych i szybkich bezprecedensowych zmian w gospodarkach rozwijających się - mówią analitycy Euromonitora. W takim kontekście wiele światowych trendów konsumenckich, które należy obserwować w tym roku, dotyczy przejęcia kontroli i zapewnienia sobie pozycji. - Musimy czuć się nieco bardziej sprawczy pośród chaosu - podkreślają eksperci agencji badającej rynek.

Oto 10 najbardziej globalnych trendów konsumenckich wybranych przez Euromonitor w 2019 roku

1.   Agnostycy wieku. Granice starości ulegają zmianie. Ponieważ ludzie żyją dłużej i dbają o siebie, starsi konsumenci czują się i chcą być traktowani jak młodsi.

2.   Powrót do podstawy statusu. Kupujący szukają autentycznych produktów i doświadczeń, odchodząc od jawnego materializmu do prostoty, a także od produktów generycznych do produktów wyższej jakości.

3.   Świadomy konsument. To, co kiedyś było domeną etycznie zorientowanych niszowych producentów, jest obecnie przestrzegane przez konwencjonalne firmy z tradycjami.

4.   Cyfrowo razem. Szybki i mobilny internet prowadzą w świat interaktywnych doświadczeń w sieci i ułatwiają natychmiastową współpracę.

5.   Każdy jest ekspertem. Podczas gdy kiedyś klienci ufali określonej marce lub źródle informacji, teraz firmy muszą nieustannie wprowadzać innowacje, aby zachęcić bardziej dociekliwych kupujących i przekonać ich do siebie.

6.   Znalezienie swojego JOMO. The Fear Of Missing Out (FOMO czyli lęk o to, że mnie coś ominie) ustąpił miejsca Joy Of Missing Out (JOMO czyli radości, że mnie coś ominie). Konsumenci chcą chronić swoje dobre samopoczucie, odłączać się od technologii i ustalać priorytety w swoim życiu wybierając to, czego naprawdę chcą i co lubią robić.

7.    Mogę zadbać o siebie. Gdy ludzie stają się bardziej samowystarczalni, dbają o profilaktykę przeciwko chorobie, nieszczęściu i dyskomfortowi bez konsultacji z profesjonalistą.

8.    Chcę świata bez plastiku. Nacisk na społeczeństwo wolne od tworzyw sztucznych nabrał tempa i wywiera presję na firmy w celu ograniczenia produkcji odpadów.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony