2 czerwca 2023
Już 7 tys. osób wzięło udział w badaniu społecznym na temat samoakceptacji i świadomej pielęgnacji, które prowadzi Ziko Dermo. Sieć drogeryjna uruchomiła także...
1 czerwca 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
Znana ze swoich kolorowych szamponów w kostkach i owocowych kul do kąpieli, brytyjska marka kosmetyków Lush otworzyła drzwi swojego nowego Green Hub w ramach...
Zbliżająca się premiera filmu Barbie zawsze staje się okazją do pojawienia się na rynku coraz większej liczby produktów licencjonowanych związanych z tą ikoniczną...
31 maja 2023
29 maja 2023
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie. Bo choć polskie społeczeństwo się starzeje, tak jak i w innych krajach, to nadal jest...
23 maja 2023
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
10 maja 2018, 06:00
wiadomoscihandlowe.pl
11. Kongres Rynku FMCG 2018 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
W czwartek 10 maja w warszawskim hotelu Hilton Double Tree odbył się Kongres Rynku FMCG 2018, najważniejsze w Polsce wydarzenie skierowane do branży handlowej, spożywczej, drogeryjnej i aptecznej. Od samego rana relacjonowaliśmy to wydarzenie na żywo na portalach wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Z zapisem tejże relacji można się zapoznać poniżej.
>> Kliknij, aby odświeżyć <<
18:00. To już koniec części merytorycznej Kongresu! Przed nami przerwa, podczas której odbędą się kolejne spotkania typu business-mixer i wystąpienia na Scenie Innowacji. A po tym wszystkim przyjdzie czas na uroczystą galę, podczas której poznamy wyniki konkursów Market Roku 2018 i Drogeria Roku 2018. O ich wynikach poinformujemy w osobnym tekście na portalu.
Dziękujemy za śledzenie naszej relacji!
17:55. Robert Krzak: - Uważam, że polskiego handlu już nie ma! Proces konsolidacji będzie rozwijał się jeszcze szybciej. Z tych graczy, którzy pozostali na rynku, gwiazdą jest firma Dino, ale jej wzrost na giełdzie nie odpowiada wzrostowi sprzedaży. Jeżeli pozostali polscy gracze się zjednoczą, to być może ktoś zostanie na rynku, ale to chyba jedyna opcja - uważa wiceprezes Piotra i Pawła.
17:50. Czy rynek FMCG czekają kolejne zmiany w prawie? Odpowiada Dorota Pokrop z EY: - W perspektywie 18 miesięcy czeka nas kilka dużych zmian. Z wyzwaniem wdrożenia RODO zmierzyli się już niemal wszyscy. Wracamy też do tematu podatku handlowego, który został zawieszony. Jednak ten pomysł nie upadł i dyskusja na jego temat może wrócić. Będzie to obarczone dużym obciążeniem administracyjnym i finansowym. Czekają nas też wymiany kas fiskalnych, paragony on-line, które od 2020 roku mają być obowiązkowe. Myślę, że to sporo zmieni w naszym sposobie myślenia o sprzedaży.
17:43. Krzysztof Tokarz, GK Specjał: - Zakaz handlu w niedziele nie zmienia za bardzo modelu naszego funkcjonowania, bo dostaw w niedzielę i tak nie robiliśmy. Jedyne co się zmienia to fakt, że nie robimy inwentaryzacji w niedzielę. Wcześniej robiliśmy to także w tym dniu.
Pytany o scenariusz dla polskiego handlu: - Będzie postępowała konsolidacja rynku. Będzie też dużo upadłości, wiemy że istnieją takie firmy, których normalnie nie powinno już być. W sektorze handlu detalicznego nadal rozwijał się będzie polski handel. Parę lat temu dyskonty zagarnęły rynek, ale teraz widzimy fajne sklepy, które świetnie sobie radzą w sąsiedztwie takich placówek – twierdzi Krzysztof Tokarz. Jego zdaniem polski handel przetrwa, a obecnie "fajnie się reaktywuje".
17:38. - Udział świeżej żywności w handlu internetowym jest bardzo niski. Uważam, że nie ma przyszłości w internetowej sprzedaży produktów świeżych. Przełom mógłby nastąpić tylko wtedy, gdyby klient dostawał produkt świeży o identycznej jakości, jak w momencie gdy sięga po niego przy półce. A wiadomo, że to jest niemożliwe. Ludzie przez internet kupują głównie produkty ciężkie, których nie chce im się nosić do domu – twierdzi Robert Krzak, wiceprezes Piotra i Pawła.
Nieważne czy konsument ma 100 mln zł w portfelu, czy tylko 1 złotówkę, nie lubi być
Aktualnie nastroje konsumenckie są bardzo pozytywne. Globalny wskaźnik zadowolenia
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023