Warning: getimagesize(https://www.wiadomoscihandlowe.pl/img/artykuly/66519_koniec-ery w-brytyjskim handlu- dom-tow_1.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad request in /home/vhost/wiadomoscikosmetyczne.pl/public_html/includes/klasy/class.artykuly.php on line 1376

1 grudnia 2020, 16:23



Brytyjski detalista Debenhams ma zamiar zamknąć swoje domy towarowe po fiasku w ostatniej chwili umowy ratunkowej, co oznacza koniec pewnej epoki w brytyjskim handlu detalicznym - informuje BBC. Wszyscy z 12 000 pracowników prawdopodobnie stracą pracę.

To czarny dzień dla sieci domów towarowych Debenhams

To czarny dzień dla sieci domów towarowych Debenhams (fot. FB Debenhams)

Sieci domów towarowych nie udało się zawrzeć umowy ratunkowej z JD Sports po upadku grupy Arcadia sir Philipa Greena. W rezultacie koncesje sieci Debenhams na kosmetyki, w tym KVD Vegan Beauty, Clinique i Clarins, zostaną anulowane.

Po przejęciu sieci przez zarządców w kwietniu br. i po burzliwym okresie przetargowym wyglądało na to, że sieć uzyska przed Bożym Narodzeniem umowę ratunkową od JD Sports. Ale nadzieja ratunku ze strony sklepu sportowego zniknęła, gdy wczoraj upadła grupa sir Philipa Greena - Arcadia, do której należy Topshop.

Trudny rynek detaliczny i zmniejszona liczba odwiedzin z powodu pandemii koronawirusa okazały się zbyt trudne dla ożywienia zmagającej się z problemami grupy. Jeśli zarządcy nie będą w stanie zawrzeć umowy dla wszystkich oddziałów firmy, 12 000 pracowników Debenhams zostanie zwolnionych w nadchodzących miesiącach. Firma restrukturyzacyjna Hilco rozpocznie od jutra likwidację sklepów i rozliczanie zapasów.

Grupa była w centrum brytyjskiego handlu detalicznego przez ostatnie 242 lata, ale gdy ulice handlowe straciły przychylność konsumentów, sprzedaż Debenhams zaczęła spadać. W ciągu ostatniej dekady grupa odnotowała spadek zysków, co spowodowało zamknięcie sklepów i redukcję zatrudnienia. Debenhams wierzył, że ​​jego biznes kosmetyczny odwróci falę kryzysu, ale bezskutecznie.

W 2017 roku grupa ujawniła plany, aby stać się „miejscem docelowym, cyfrowym i innym”, ze szczególnym uwzględnieniem sektora kosmetycznego jako „preferowanego miejsca docelowego” zakupów. Obejmowało to uruchomienie platformy społecznościowej Beauty Club Community, zapewniającej lepszą obsługę klientów na platformach cyfrowych. Jednak próby konkurowania przez detalistę z graczami znającymi się na technologii cyfrowej nie wystarczyły, aby zapewnić jego przetrwanie.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony