REKLAMAAjona banner główny - 90 dni v2

22 października 2021, 09:59



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Zbieranie opinii od klientów to najgorzej oceniany przez konsumentów obszar funkcjonowania e-sklepów

Zbieranie opinii od klientów to najgorzej oceniany przez konsumentów obszar funkcjonowania e-sklepów (fot. shutterstock)

Kupujący online nie są zadowoleni z jakości kontaktów ze sklepami internetowymi. Niemal połowa uważa, że e-sklepy nie są zainteresowane ani kontaktem z nimi ani ich opiniami – wynika z raportu „Co (u)gryzie e-commerce” Mobile Institute i Izby Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMAPolski Ład webinar WH Fokus baner w tekście 12.2021

Dla kupujących online kontakt ze sklepem internetowym jest bardzo ważny. Tymczasem jedynie 25 proc. internautów biorących udział w badaniu na potrzeby raportu „Co (u)gryzie e-commerce”  nie widzi w tym problemu, a w przypadku tych, którzy najczęściej robią zakupy online – 11 proc.

Uwag jest wiele. Respondenci przede wszystkim zwracają uwagę, że podawane dane kontaktowe, to zazwyczaj ogólny mail lub telefon. Brakuje im możliwości rozmowy na czacie. Zwracają uwagę na  niedoinformowanie obsługi, np. z zakresu cech produktu. Sam kontakt również jest trudny do znalezienia, a jeśli już do niego dojdzie, to sklep nie odpowiada dopóki konsument nie napisze oficjalnej wiadomości na Facebooku. Tego zdania jest aż co 8. klient e-commerce.

Zbieranie opinii od klientów to najgorzej oceniany przez konsumentów obszar funkcjonowania e-sklepów (ocena 6,15 w skali 0-10).  

Zdaniem polskich konsumentów e-sklepy nie są też zbyt zainteresowane tym, żeby kupujący się z nimi kontaktował, a precyzyjniej jedynie 58 proc. badanych uważa, że opinie konsumenckie to obszar zainteresowania e-sklepów.

Jest to niepokojące, ponieważ 2/3 klientów chce poinformować e-sklep o problemach z dokonaniem zakupu, czy otrzymanym już produktem i dać marce szansę na pozytywne rozwiązanie problemu – podkreślają autorzy raportu.

Interakcja z e-sklepem jest konieczna „tu i teraz”, to znaczy w momencie, kiedy konsument chce dokonać zakupu. Tego zdania jest ponad połowa klientów e-commerce, którzy uważają, że „buszowanie na stronie” i czas zaraz po dokonaniu zakupu to kluczowe momenty, kiedy marka powinna zainteresować się ich opinią lub problemem. Oczekują odpowiedzi w bardzo krótkim czasie, który – jak pokazują dane – w stosunku do 2018 roku uległ jeszcze skróceniu. Wśród kupujących przynajmniej klika razy w miesiącu, odpowiedzi maksymalnie w ciągu 2 godzin oczekuje 70 proc. klientów.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony