18 maja 2022
Niespożywcze dyskonty Action, oferujące m.in. szeroki wybór kosmetyków, odnotowały w pierwszym kwartale 2022 roku 42 proc. wzrost sprzedaży w Europie, w...
14 grudnia 2021
Płatności odroczone zachęcają do zakupów w szczególności młodszych klientów, którzy są bardziej wrażliwi na cenę i często oglądają interesujące...
15 listopada 2021
19 października 2021
24 września 2021
17 września 2021
Po opublikowaniu wyników firmy za trzeci kwartał, kończący się 31 marca, dyrektorzy Estée Lauder Companies stwierdzili, że „renesans makijażu”...
17 maja 2022
11 maja 2022
Europa jest obecnie największym na świecie rynkiem produktów z kategorii Beauty & Personal Care. Jego wartość wynosi już ponad 76,5 miliarda euro. Polska zajmuje na nim...
5 maja 2022
2 maja 2022
29 kwietnia 2022
– Nie postawiliśmy sobie za cel otwarcia konkretnej liczby drogerii w Polsce. Ważna jest dla nas jakość, nie ilość – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl...
4 maja 2022
20 kwietnia 2022
11 kwietnia 2022
PRODUCENCI I MARKI
Biznes
Analizy
WYWIADY I OPINIE
13 października 2021, 13:31
wiadomoscikosmetyczne.pl
Łukasz Kuczkowski, Head of e-Commerce Poland & East Europe, Unilever.
W jaki sposób firma decyduje, co trafi do poszczególnych kanałów sprzedaży?
Mocno przepracowaliśmy swoją strategię. Dostosowaliśmy naszą ofertę do oczekiwań konsumentów, którzy kupują w internecie. Zmieniliśmy portfel produktowy tam oferowany. Podzieliliśmy też co i gdzie chcemy sprzedawać. Strategia, którą nazywam "cokolwiek, gdziekolwiek" w naszym przypadku, nie do końca się sprawdziła. Nie oznacza to jednak, że w innych kategoriach czy markach, byłoby tak samo. W innym otoczeniu takie podejście mogłoby okazać się skuteczniejsze.
Konsumenci w e-commerce po części zachowują się dość podobnie jak w kanale offline, czyli przychodzą do sklepu internetowego z określoną misją zakupową. Istotne jest poznać tą misję. Sprzedawanie Domestosa w aptece nie jest więc najlepszym pomysłem, bo klient go tam nie poszukuje. Wprowadzenie tego typu produktów w otoczeniu, gdzie konsument kupuje czy poszukuje również innych produktów do sprzątania - np. mopów, ściereczek - jest jak najbardziej skuteczne.
Shopper zaczynając swoje zakupy w internecie zawsze ma określoną misję zakupową. Przychodzi tam w jakimś celu. To są częściej zakupy planowane, a rzadko zakupy impulsowe, jak się odbywa na rynku tradycyjnym. Adresując element planowania zakupów również musimy odpowiadać właśnie skrojoną ofertę pod konsumenta.
Czy Unilever ma specjalne produkty pod e-commerce?
To wszystko uzależnione jest od rodzaju produktu i miejsca sprzedaży. Inne mechaniki stosujemy w kanałach typu marketplace, a inne np. w drogeriach internetowych. W zdecydowanej większości pracujemy na tym samym portfelu produktowym, który jest sprzedawany szeroko we wszystkich innych kanałach dystrybucji. Wynika to chociażby z tego, że jesteśmy w stanie osiągnąć ekonomię skali i możemy zaproponować ten produkt w atrakcyjnej cenie dla konsumenta. Są też takie marki dystrybuowane relatywnie wąsko, na przykład Seventh Generation, która jest marką home care z certyfikatami ekologiczności. Jest to produkt droższy, dla dość wysublimowanego konsumenta i on nigdy nie będzie miał szerokiej dystrybucji.
Unilever oskarża organy regulacyjne o cofanie się i niespójność w zakresie prawa
Co roku firma konsultingowa Brand Finance publikuje raport Brand Finance Cosmetics, w którym
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
12 maja 2022
zdjęć: 20
1 maja 2022
zdjęć: 4
zdjęć: 28
21 kwietnia 2022
zdjęć: 97
10 lutego 2022
zdjęć: 9
22 kwietnia 2022
12 kwietnia 2022