REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny

PRODUCENCI I MARKI

Biznes

WYWIADY I OPINIE

 

5 stycznia 2018, 13:39



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Marek Bielenda, prezes zarządu, Bielenda Kosmetyki Profesjonalne

Marek Bielenda, prezes zarządu, Bielenda Kosmetyki Profesjonalne (fot.materiały prasowe Bielenda/Bartek Barczyk)

Stworzenie równorzędnych warunków do negocjacji z sieciami handlowymi, tak by żadna ze stron nie miała pozycji dominującej i nie wykorzystywała swojej siły zaburzając zdrową konkurencję – to zadanie, które stoi zarówno przed organizacjami zrzeszającymi firmy kosmetyczne, jak i każdą marką indywidualnie – uważa Marek Bielenda, prezes zarządu firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne.

REKLAMAVI Forum Branzy Kosmetycznej - belka w artykułach

Jaki będzie 2018 r. dla branży kosmetycznej?  

Dla całej branży wyzwaniem w kolejnym roku mogą być relacje i ustalanie współpracy z największymi odbiorcami kosmetyków, czyli sieciami drogeryjnymi i handlowymi. Ważnym zadaniem dla branży – zarówno w odniesieniu do organizacji zrzeszających firmy kosmetyczne, jak też w kontekście każdej marki indywidualnie – będzie stworzenie równorzędnych warunków do negocjacji. Takich, w których żadna ze stron nie ma pozycji dominującej lub nie wykorzystuje swojej siły w sposób, który zaburza zdrową konkurencję i możliwość do rozwoju dla wszystkich podmiotów na rynku.

Jakie główne czynniki będą miały wpływ na: rynek kosmetyczny, handel, relacje z konsumentem?
Obecny rynek kosmetyków w Polsce najlepiej opisują trzy słowa: natura, dynamika i młodość. Z naturą wiąże się silny trend zdrowego, zrównoważonego życia. Poszukujemy rozwiązań, które pozwalają nam poczuć się dobrze. Wybieramy więc produkty, których źródłem jest przyroda. Silna dynamika związana jest z kolei z coraz krótszym życiem produktów na półce. Cały czas zwiększa się tempo wprowadzania kolejnych nowości. Firmy kosmetyczne muszą coraz mocniej kreować trendy, aby na dłuższy moment wzbudzić zainteresowanie konsumentów – wybranym kosmetykiem, formułą czy składnikiem. Oba powyższe trendy łączy ich inicjator, którym dziś jest młody konsument. To właśnie młodzi napędzają zachowania na rynku i wpływają na strategiczne decyzje w firmach. Jako nowoczesna firma chcemy cały czas nadążać za ich oczekiwaniami, językiem oraz być częścią ich świata.

Jakie są najważniejsze plany rozwoju firmy w 2018 r.?
W 2018 roku planujemy trzymać się dotychczasowego kursu na dynamiczny rozwój. Naszym największym atutem jest elastyczność i szerokie możliwości w tworzeniu kosmetyków, a także szybkie reagowanie na zmieniające się trendy. Zapewnia nam to własne laboratorium oraz zespół świetnych ekspertów. Z drugiej strony musimy mieć też na uwadze coraz większe wyzwania organizacyjne, które pojawiają się wraz ze wzrostem – związane m.in. z planowaniem produkcji, magazynowaniem, transportem. Dlatego tak ważny jest dla nas rozwój dwutorowy – rosnącej liczbie wdrożeń muszą towarzyszyć inwestycje w zasoby ludzkie, środki produkcyjne oraz obsługę wielu procesów, które w harmonijnym połączeniu prowadzą do obecności naszego kosmetyku na półce w łazience konsumenta.

 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

1Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Bomsdrops 1 8 miesięcy temuocena: 100% 

    Panie Marku, Bielenda broni sie przede wszystkim dobrymi formulami produktow. Ja uzywam Panstwa mezoserum trzeci rok i nie moge sie bez niego obejsc. Nic mnie nie obchodza udziwnione 'trendi' nowosci. Nowosci to wlasnie wymysl kupcow i PRowcow, zeby bylo o czym mowic, co wcisnac do gazetki. Konsument o wiele bardziej docenia dobry i skuteczny, dostepny w stalej ofercie produkt. Co do trendow jeszcze to tak jak Wam pisalam na instagramie, co z najnowszym trendem wsrod mlodych wyksztalconych 'zero waste'? Milion folijek, wyprasek i zlotych szlaczkow na Pana produktach nie ma z tym nic wspolnego. Pana wypowiedz brzmi jak belkot z kazdej firmy, zachecam do reflekcji, pionierskich rozwiazan, a marce kibicuje!

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony