31 maja 2023
Iwona Pyła dołączyła do teamu Primavera Parfum w roli new business development managera. Będzie poszukiwać innowacyjnych marek kosmetycznych z całego świata i zajmować się...
30 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
W maju nasi czytelnicy i czytelniczki najczęściej zapoznawali się z newsami dotyczącymi sieci drogerii Rossmann i jej zarządu, półki kosmetycznej w dyskontach Dino,...
Człowiek ma na swoim ciele blisko 5 mln włosów (na głowie rośnie ich jedynie około 120 tysięcy)! Już w starożytnym Egipcie poddawano się zabiegom usuwania owłosienia...
29 maja 2023
26 maja 2023
25 maja 2023
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie. Bo choć polskie społeczeństwo się starzeje, tak jak i w innych krajach, to nadal jest...
23 maja 2023
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
KONSUMENT i TRENDY
RAPORTY I ANALIZY
10 marca 2023, 12:32
wiadomoscikosmetyczne.pl
Polscy mężczyźni dopiero uczą poruszania w świecie beauty, choć są w tym coraz odważniejsi (fot. shutterstock)
Mimo to, według właściciela marki Kovalite Skin, kosmetyki męskie to u nas wciąż nisza.
– Polacy dopiero uczą się poruszania w świecie beauty, choć są w tym coraz odważniejsi. Chodzą chociażby do barbera i korzystają z rosnącej oferty kosmetyków do brody. Coraz więcej z nich chce jednak pójść dalej – zauważa Chris Krakowski.
Co prawda w tej gotowości polskim mężczyznom wciąż daleko do ich azjatyckich kolegów, którzy dbają o siebie na równi z kobietami i używają kosmetyków nie tylko pielęgnacyjnych. Kategoria makijażu męskiego na rynkach Azji zanotowała w ostatnich latach wzrost o 250 proc.
– Oferta marek makijażowych, które w Chinach kierują swoje produkty do mężczyzn, stale się powiększa. W tym samym kierunku dość wyraźnie rozwija się rynek w Wielkiej Brytanii czy w Stanach Zjednoczonych. Kwestią czasu jest, kiedy te same zjawiska pojawią się u nas – przewiduje założyciel marki Kovalite Skin.
Na ewolucję wizerunku mężczyzny w Polsce zwraca też uwagę Maciej Adamaszek, prezes firmy FerrumLabs i twórca marki True Men Skin Care.
– Jeszcze do niedawna „prawdziwy mężczyzna” kojarzył nam się z przysłowiowym drwalem – lekko zaniedbanym, z surowym zarostem, korzystającym na co dzień jedynie z dezodorantu i żelu pod prysznic oraz szamponu. Dzisiaj jesteśmy coraz bardziej świadomi i coraz bardziej odważni w kwestiach pielęgnacji. Choć nadal ograniczamy codzienne rytuały pielęgnacyjne do minimum, to wprowadzamy do nich coraz więcej kosmetyków – zapewnia Maciej Adamaszek.
Czytaj też: Maciej Adamaszek, FerrumLabs: Kosmetyki dla mężczyzn to wciąż nisza, ale o ogromnym potencjale wzrostu
I faktycznie segmentem męskiej pielęgnacji o największej dynamice wzrostu w ciągu ostatnich 10 lat są w Polsce kremy do twarzy, których – według badania Kantar Polska przeprowadzonego w 2020 r. – regularnie używa niemal 30 proc. mężczyzn. Na razie linie kosmetyków kolorowych dla mężczyzn (wprowadzone np. przez Chanel czy amerykańskiego baseballistę Alexa Rodrigueza) wciąż traktowane są u nas raczej jako ekscentryczna ciekawostka.
Według raportu PMR („Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026"), w Polsce rynek kosmetyków rośnie nieprzerwanie od 2006 roku w średnim rocznym tempie 4 proc. Tendencji wzrostowej nie zaszkodziła pandemia, choć wzrost ten był w 2020 roku nieco mniejszy (1,6 proc.).
Według ostatnich szacunków PMR roczne tempo wzrostu rynku kosmetyków wynosi ponad 4 proc., a wartość rynku szacowana jest na 26,1 mld złotych. Natomiast dane KPMG wskazują, że mężczyźni wydają rocznie na kosmetyki i akcesoria do golenia prawie 850 mln zł.
Angry Beards to marka, której reklamy budzą głębokie zainteresowanie... a czasem
Choć mężczyźni w porównaniu do kobiet kupują niewiele kosmetyków, to według
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023