StoryEditor
Drogerie
19.12.2017 00:00

Natura przyspiesza z projektem agencyjnym i franczyzowym

Do połowy 2018 r. sieć Natura planuje zakończyć proces remodelingu swoich drogerii. To szybciej niż wstępnie planowano. W związku z tym sieć przyspieszy też z uruchamianiem sklepów w dotychczasowym modelu agencyjnym oraz zaproponuje nowy model franczyzowy. Dzięki nim Natura chce znacząco zwiększyć udziały w rynku drogeryjnym i umocnić swoją pozycję wicelidera w Polsce.

W ramach programu Smart placówki Natury przechodzą renowację wnętrz, są odnawiane i unowocześniane. Remodelingi mają na celu dopasowanie przestrzeni drogerii do potrzeb lokalnych klientów i robienie zakupów w większym komforcie. W tym roku zmodernizowanych zostało ponad 200 drogerii, w tym 100 drogerii jest już w nowym koncepcie Smart. Program Smart to jednak nie tylko nowa identyfikacja wizualna. Zgodnie z zapowiedziami z początku 2017 r. Natura równocześnie intensywnie pracuje nad wdrażaniem nowych kategorii, prawidłowym zatowarowaniem sklepów, ciekawszą ofertą i szybszą rotacją.

Natura nie jest jednolita w swojej strukturze. Pod jej szyldem występują sklepy od 50 do 300 mkw., położone w różnych lokalizacjach, dużych i najmniejszych miastach, przy ulicach i w centrach handlowych. – Traktujemy to jako swoją przewagę konkurencyjną, ponieważ dzięki temu znamy specyfikę różnych rynków. W naszej sieci dwie trzecie placówek ma lokalizacje uliczne, a tego typu drogerie prowadzą też głównie detaliści, których będziemy chcieli zaprosić do współpracy pod szyldem Natury – mówi Monika Nowakowska, wiceprezes spółki Natura ds. commercial.

Drogerie Natura są podzielone na 6 podstawowych formatów sklepów. – Bierzemy pod uwagę lokalizację oraz powierzchnię placówek, otoczenie konkurencyjne, potencjał zakupowy lokalnych konsumentów i do tych parametrów dobieramy asortyment, by zapewnić jak najlepszy poziom rotacji w sklepach. W tym roku zmierzyliśmy wszystkie parametry i wiemy przy jakich jesteśmy w stanie osiągnąć najwyższe wskaźniki wzrostu i rentowności – zapewnia Monika Nowakowska.

W sieci Natura działa 280 drogerii. 26 to sklepy agencyjne, ale w przyszłości ma ich być więcej. W 2018 r. do sieci mają także dołączyć placówki franczyzowe. Sieć już prowadzi rozmowy z kolejnymi partnerami. – Obecnie zainteresowanie modelem agencyjnym jest większe z uwagi na atrakcyjne warunki przystąpienia do sieci. Nawet osoby mające doświadczenie we franczyzie często decydują się ostatecznie na model agencyjny. Jesteśmy jedyną siecią drogeryjną, która posiada model agencyjny – mówi Monika Nowakowska. (kb)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.04.2024 16:56
Drogerie Jawa zwiększają sieć sprzedaży. Nowa drogeria otwarta w Ożarowie
Personel nowej Drogerii Jawa w Ożarowiefot. Drogerie Jawa
​Polska sieć Drogerie Jawa ma już 77 własnych sklepów. Właśnie otworzyła kolejną placówkę. To pierwsza drogeria w Ożarowie i druga w województwie świętokrzyskim.

Drogerie Jawa powiększyły się o kolejny salon sprzedaży. 19 kwietnia br. została otwarta nowa drogeria w Ożarowie. To drugi sklep sieci w województwie świętokrzyskim.

Na powierzchni ponad 140 kw. sklep oferuje produkty z wielu różnych kategorii m.in. kosmetyki i akcesoria do makijażu, kosmetyki do pielęgnacji, a także produkty do włosów. Z okazji otwarcia, na kupujących czeka wiele atrakcji, wśród nich pokazy makijażu, dermokonsultacje firmy Solverx oraz konkursy. W dniach 19-26 kwietnia, wszystkie osoby odwiedzające drogerię będą mogły skorzystać ze specjalnych promocji i zniżek cenowych.  

Drogeria w Ożarowie, to druga otwarta w tym roku placówka i 77. sklep Drogerii Jawa. Do końca tego roku sieć planuje otwarcie kolejnych sklepów. W planach sieci jest również remodeling drogerii, firma pracuje nad konceptem sklepu 3.0, aby stworzyć nowoczesne i przyjazne miejsca zakupów. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.04.2024 15:56
Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?
Kadr z kampanii Czujesz Klimat? Rossmanna. Darmową dostawą objęte zostaną m.in. produkty z tym logoRossmann/YouTube
Rossmann przez cztery dni za darmo dostarczy zakupy zrobione w jego drogerii internetowej lub przez aplikację. To akcja związana między innymi z Dniem Ziemi i promocją produktów z logo Czujesz Klimat?

Cztery dni darmowych dostaw funduje swoim klientom sieć Rossmann. Z takiej opcji skorzystają osoby robiące zakupy w drogerii internetowej sieci i przez aplikację Rossmann PL.

Bezpłatnie dostaną swoje przesyłki osoby, które zrobią zakupy w Rossmannie w dn. 19-22 kwietnia br. Od 19 do 21 kwietnia promocja będzie obowiązywała na określone produkty marki Finish. Akcją objętych jest 16 artykułów chemii domowej do zmywarek: sole ochronne, płyny nabłyszczające, odświeżacze oraz tabletki. Żeby skorzystać z bezpłatnej dostawy trzeba zrobić zakupy za minimum 50 zł. Same tabletki/kapsułki kosztują od 49,99 zł do 69,99 zł w zależności od rodzaju i ich liczby w opakowaniu.

Natomiast 22 kwietnia Rossmann poprzez darmową dostawę zwraca uwagę na obchodzony tego dnia Dzień Ziemi. Tutaj promocją darmowej dostawy objętych jest aż 1,8 tys. artykułów i wystarczy zrobić zakupy za zaledwie 15 zł. Do koszyka musi trafić jednak przynajmniej jeden produkt oznaczony etykietą Czujesz Klimat? Takim logo oznaczane są przez Rossmanna produkty, które powstały z troską o środowisko: z certyfikatami naturalności, w opakowaniach np. z papieru czy recyklingowanego plastiku itd.

Obie akcje dotyczą zakupów w drogerii internetowej na www.rossmann.pl oraz w aplikacji Rossmann PL. Darmowe dostawy obejmują cały koszyk zakupowy i obowiązują przy wysyłkach kurierskich przez Paczkomat InPost i do punktu DHL. Oferty dotyczą zarówno płatności z góry jak i za pobraniem. Łączą się one z innymi promocjami i mogą z nich skorzystać wszyscy klienci – zalogowani i niezalogowani.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2024 15:08