REKLAMAReklama WK - 2018 - Baner Główny

KONSUMENT i TRENDY

 

21 września 2018, 15:30



Irina Nowochatko-Kowalczyk

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Gdy konsumenci przyjmują bardziej holistyczne podejście do zdrowia i urody zacierają się granice między liniami produktów i kategoriami

Gdy konsumenci przyjmują bardziej holistyczne podejście do zdrowia i urody zacierają się granice między liniami produktów i kategoriami (fot. freeimages.com)

Zacieranie się granic między kategoriami produktów, limitowane edycje, innowacyjne formaty opakowań oraz holistyczne podejście do zdrowia i urody – to trendy, za którymi powinny podążać marki kosmetyczne jeśli chcą zostawić w tyle konkurencję.

REKLAMASdruk - belka w artykułach - grudzień 2018

Globalny przemysł kosmetyczny gwałtownie się zmienia dzięki innowacjom, które rozszerzają się na różne obszary i otwierają nowe możliwości rozwoju firmom kosmetycznym. Podczas tegorocznych targów Cosmo Tech Expo w New Delhi w Indiach firma Mintel przyjrzała się nowościom, odkrywając kluczowe trendy decydujące o rozwoju branży.

Rozmycie kategorii – nietypowe połączenia

Badacze firmy Mintel zauważają, że z tym zjawiskiem mamy do czynienia w ciągu ostatnich kilku lat. To mocny trend, który będzie się umacniał w kolejnych latach. Producenci oceniają swoją ofertę asortymentową i zastanawiają się, jak jeszcze bardziej zniwelować granice między liniami produktowymi, a w niektórych przypadkach wprowadzić zupełnie nowe produkty w nowych nieokreślonych kategoriach.

Jest to zgodne tym, co już zauważył wcześniej Mintel – firma określa to jako trend „Rozszerz markę”. Przykładem jest m.in. produkt spożywczy Smoothie Beauty Blend Superfood wprowadzony przez Juice Generation w USA w 2017 roku. To napój, który można wypić, a także wykorzystać jako maseczkę na twarz. Koktajle superfood są sprzedawane w nadającym się do recyklingu opakowaniu, w którym znajdują się zamrożone składniki, które można wymieszać w blenderze z wodą, sokiem lub jako produkt kosmetyczny.

Zmiany formatu

Zmiana dotychczas znanych formatów produktów kosmetycznych może spowodować powstanie nowych kategorii i stworzyć nowe okazje do użycia kosmetyków – przekonują badacze firmy Mintel.

Na przykład, amerykańska marka kosmetyków do pielęgnacji skóry Smoothie Beauty wprowadziła serię maseczek do twarzy, które zostały zapakowane w torebki z przezroczystymi okienkami na przedniej stronie opakowania, aby promować stosowanie świeżych składników. Maseczki należy przechowywać w lodówce, produkt ma krótki termin ważności.

Smoothie Beauty to ukłon w kierunku konsumentów szukających naturalnych i świeżych produktów do pielęgnacji skóry. Innym przykładem tego trendu jest suchy szampon firmy R + Co, który nie jest aerozolem. To bezzapachowy produkt z wygodnym aplikatorem. Idealnie sprawdza się w drodze.

Edycje limitowane

Badacze Mintel zwrócili także uwagę na to, że w regionie Azji i Pacyfiku konsumenci lubią limitowane edycje. Taka forma promocji trafia zwłaszcza do młodych pokoleń, które chęcią poznają najnowsze produkty. Młodych konsumentów przyciąga informacja o graniczonym dostępie do produktu. Wpływa to na postrzeganie oferty jako ekskluzywnej, co zamienia konsumpcję w grę. Umiejętność skutecznego wykorzystania tego trendu jest kluczem do sukcesu na rynku – przekonują autorzy tej analizy.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony