StoryEditor
Perfumerie
11.11.2020 00:00

Perfumerie nie jak drogerie. W galeriach zamknięte, przy ulicach handlowych pozostaną otwarte

Podczas wiosennego lockdownu sieci perfumeryjne zostały zamknięte. Otwarte mogły być tylko sklepy, które zapewniały społeczeństwu dostęp do produktów pierwszej potrzeby, jak środki czystości i higieny. Takiej roli nie pełnią perfumerie. Ustaliliśmy, jaki będzie tym razem los znanych sieci perfumerii, gdy od 7 listopada nie działają galerie handlowe.

Nowe obostrzenia, które rząd wprowadził od 7 listopada br. oznaczają m.in. zmianę liczby osób w sklepach (w mniejszych sklepach do 100 mkw. może przebywać 1 os/10 mkw., a w sklepach pow. 100 mkw. pozostaje 1os/15 mkw.) Sklepy w galeriach handlowych musiały zostać zamknięte z wyjątkiem spożywczych, aptek, drogerii czy usług, w tym beauty.

Perfumerie nie są jednak wyjątkiem. W Dzienniku Ustaw czytamy:

"Do dnia 29 listopada 2020 r. w obiektach handlowych lub usługowych, w tym parkach handlowych, o powierzchni sprzedaży lub świadczenia usług powyżej 2000 m2 ustanawia się zakaz: 1) handlu detalicznego właścicielom lub najemcom powierzchni handlowej, z wyłączeniem takiego, którego przeważająca działalność polega na sprzedaży: 
a) żywności w rozumieniu art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 oraz z 2020 r. poz. 284, 285 i 1493), 
b) produktów kosmetycznych w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych (Dz. U. poz. 2227) innych niż przeznaczone do perfumowania lub upiększania, 
c) artykułów toaletowych, Dziennik Ustaw – 3 – Poz. 1972 
d) środków czystości, 
e) produktów leczniczych w rozumieniu art. 2 pkt 32 ustawy z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 944 i 1493), w tym przez apteki lub punkty apteczne,
f) wyrobów medycznych w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 186 i 1493) (...)

Wynika z tego jednoznacznie, że produkty "przeznaczone do perfumowania lub upiększania" nie zostały objęte wyłączeniem z zakazu handlu. Dlatego nie wszystkie sklepy z kosmetykami mogą być otwarte po ogłoszeniu nowych restrykcji.

Zapytana o funkcjonowanie placówek sieci Joanna Krzyżanowska, Corporate Relations Manager w Sephora Polska tłumaczy, że zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów, perfumerie Sephora w galeriach handlowych są nieczynne.

- Perfumerie zlokalizowane poza centrami handlowymi, czyli Sephora na ul. Nowy Świat w Warszawie oraz na ul. Floriańskiej 19 w Krakowie, respektując wszystkie zalecenia sanitarne pozostają otwarte - mówi. 

- Jednocześnie oferujemy naszym klientom, którzy dokonają zakupów na sephora.pl, usługę Click & Collect. Klienci mogą bezpiecznie odbierać swoje zakupy w wybranym sklepie stacjonarnym w oznaczonym punkcie przy wejściu do perfumerii Sephora, już w dwie godziny - informuje Joanna Krzyżanowska. 

Na to samo rozporządzenie Rady Ministrów z 6 listopada br. powołują się przedstawiciele sieci perfumerii Douglas. - Nasze perfumerie zlokalizowane w centrach handlowych o powierzchni powyżej 2000 mkw. pozostaną nieczynne do czasu ogłoszenia kolejnych zmian - informuje Magdalena Przybysz, dyrektor ds. ekspansji CEE w Douglas. - Otwarte pozostają cztery perfumerie zlokalizowane przy ulicach handlowych w Warszawie, Gdyni, Toruniu i Zakopanem. Wszystkich klientów zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej douglas.pl - dodaje.


 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
18. kwiecień 2024 19:58