Cena nie jest czynnikiem trwale budującym lojalność, bo wrażliwi na niego klienci każdorazowo decydują się na zakup u sprzedawcy oferującego aktualnie najniższą cenę i nie są silnie związani z konkretną firmą czy marką

Cena nie jest czynnikiem trwale budującym lojalność, bo wrażliwi na niego klienci każdorazowo decydują się na zakup u sprzedawcy oferującego aktualnie najniższą cenę i nie są silnie związani z konkretną firmą czy marką (fot. fotolia.com)

Kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie w internecie jest cena – takiej odpowiedzi udzieliło 61 proc. uczestników badania „Jak przetrwać w cyfrowym handlu?”, przygotowanego przez PwC. Wynik ten dotyczy Polski, na świecie do takich wyborów przyznało się 57 proc. respondentów (badanie przeprowadzone w 32 państwach wśród 24 471 ankietowanych).

Zdaniem ekspertów PwC cena nie jest jednak czynnikiem trwale budującym lojalność, bo wrażliwi na niego klienci każdorazowo decydują się na zakup u sprzedawcy oferującego aktualnie najniższą cenę i nie są silnie związani z konkretną firmą czy marką. Pozostałe czynniki skłaniające Polaków do e-zakupów to zaufanie do marki (34 proc.), dostępność towaru w magazynie i brak konieczności czekania na wysyłkę (31 proc.) oraz korzystne warunki zwrotu niechcianego produktu (27 proc.).

 

Suma wyników z całego świata jest trochę inna – po cenie najważniejsza dla ogółu e-klientów jest możliwość sprawdzenia dostępności produktu online (31 proc.), szybka i bezproblemowa dostawa (27 proc.), a także łatwa w użyciu strona internetowa, przystosowana do urządzeń mobilnych (27 proc.).

 

61 proc. uczestników badania (w ujęciu globalnym) uważa, że są lojalnymi klientami. „Można ich jeszcze mocniej związać z marką poprzez przygotowywanie i przesyłanie spersonalizowanych ofert, wprowadzenie ofert przedpremierowych (przedsprzedaż), dostęp do limitowanych ofert” – podpowiadają autorzy badania.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony