REKLAMAOCEANIC_Główny Wrzesień

Trend „Rich Girl Face” naśladujący takie osoby jak Kendall i Kylie Jenner czy supermodelka Bella Hadid opanował młode pokolenie konsumentów. Dlatego biznes kosmetyczny w UK popiera limit wieku, który należy wprowadzić w mediach społecznościowych znanych osobistości i wpływowych osób, które lansują zabiegi kosmetyczne.

REKLAMA
 Kylie Jenner jest jedną z gwiazd znanych z trendu „Rich Girl Face” 

 Kylie Jenner jest jedną z gwiazd znanych z trendu „Rich Girl Face”  (fot. FB Kylie Jenner)

Brytyjska firma prawnicza Cosmetics Surgery Solicitors we współpracy z Save Face, wystosowała petycję wzywającą rząd Wielkiej Brytanii do wprowadzenia na Instagram ograniczenia wiekowego od 21 lat w odniesieniu do treści promocyjnych ze zweryfikowanych kont.

Informacja taka pojawia się tuż po badaniu, w którym 74 proc. brytyjskiego społeczeństwa poparło ograniczenie wiekowe tego typu treści w mediach społecznościowych. Petycja ma podkreślić niebezpieczeństwo, jakie takie treści mogą stanowić dla „młodych i bezbronnych” ludzi, którzy naśladują influencerów.

- Zdjęcia i filmy w mediach społecznościowych, które wyglądają glamour, takie jak trend "Rich Girl Face ”-  "twarz bogatej dziewczyny", naznaczony skrajnie pełnymi ustami i błyszczącą skórą - wprowadziły nowy standard piękna, który wywiera nadmierną presję na fanów, aby przechodzili drogie procedury, takie jak zastrzyki z botoxu, wypełniacze skórne i peelingi chemiczne w celu uzyskania podobnego wyglądu. Ta presja może prowadzić do wielu skutków ubocznych zdrowia psychicznego, w tym depresji, lęku, niskiej samooceny, dysmorfii ciała i zaburzeń odżywiania zarówno u mężczyzn, jak u kobiet – powiedział Michael Saul, partner w Cosmetics Surgery Solicitors.

Wcześniej w tym roku Instagram zakazał zdjęć pokazujących samookaleczanie się na swojej platformie po narastającej presji ze strony rządu brytyjskiego. Obecnie prawie wszystkie serwisy społecznościowe mają ograniczenie wieku - są dostępne od 13 lat w Unii Europejskiej.



 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony