REKLAMAKonferencja Politechnika Wrocławska konferencja ISEO

30 czerwca 2022, 12:35



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Rossmann.pl jest jednym z najlepiej rozpoznawanych e-sklepów przez polskich seniorów

Rossmann.pl jest jednym z najlepiej rozpoznawanych e-sklepów przez polskich seniorów (fot. materiały prasowe Rossmann)

Allegro to najbardziej znana wśród seniorów e-platforma sprzedażowa. W czołówce znalazły się także rossmann.pl, empik.com oraz mediaexpert.pl – wynika z raportu „Pokolenie Silvers w e-commerce” Fundacji Kobiety Biznesu.

Aż 86 proc. osób z pokolenia Silver Generation codziennie korzysta z internetu i 65 proc. robi zakupy online co najmniej raz w miesiącu – pokazuje raport „Pokolenie Silvers w e-commerce” Fundacji Kobiety Biznesu. W większości przypadków poruszają się po internecie samodzielnie (82 proc.) i nie potrzebują pomocy innych przy kupowaniu.

58 proc. badanych osób powyżej 60 roku życia wykorzystuje internet także do obsługi bankowości elektronicznej. Ze sklepem internetowym najchętniej kontaktują się przez e-mail (39 proc.), ale także dość chętnie telefonicznie (32 proc.). 

Jakie sklepy internetowe znają seniorzy?

Seniorzy sprawnie poruszają się po znanych platformach sprzedażowych i e-sklepach. Najbardziej znaną im marką jest Allegro, aż 86 proc. badanych deklaruje, że zna tego sprzedawcę e-commerce. Połowa respondentów rozpoznaje e-sklepy: rossmann.pl, empik.com i mediaexpert.pl. Około 1/3 zna e-sklepy znanych sieci spożywczych auchan.pl czy carrefour.com

Co jest ważne dla seniora przy wyborze sklepu internetowego?

Dla Silversów najważniejsze przy kupowaniu online jest bezpieczeństwo transakcji. Ogromnie ważne są czytelne opisy produktów oraz wyraźne zdjęcia. Strona e-sklepu musi być łatwa i intuicyjna w obsłudze oraz ułatwiać odnalezienie szukanych produktów.

Seniorzy płacą od razu

Przy wyborze produktów ważna jest ich cena oraz opcje darmowej dostawy, czyli wszystko to, co pozwala obniżyć koszty zakupów. Równocześnie zdecydowanie mniejsze znaczenie ma możliwość zakupu na raty czy odroczone płatności, które są znacznie bardziej popularne wśród młodszych grup wiekowych.

–  Nasze badanie wyraźnie pokazuje, że pewne obszary są szczególnie ważne dla seniorów. Strona sklepu internetowego musi być przede wszystkim bezpieczna, ale również wyjątkowo czytelna. Łatwe wyszukiwanie produktów, czytelność opisów czy duże wyraźne zdjęcia produktów to czynniki, które mają dla dojrzałego pokolenia 60-latków wyjątkowe znaczenie – zdecydowanie bardziej zauważalne niż w badaniach wśród młodszych konsumentów – podkreśla Dorota Bachman, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu.

Badanie zostało przeprowadzone w 2022 r. z wykorzystaniem ankiety internetowej na próbie 662 osób powyżej 60 roku życia, z czego 584 respondentów kupiło dowolny produkt lub usługę przez internet w ciągu ostatnich 6 miesięcy. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony