REKLAMAPPH - baner główny - lipiec 2019 r.
Kosmeteria w Kutnie

Kosmeteria w Kutnie (fot. materiały prasowe)

Stowarzyszenie Sklepów Kosmeteria zapowiada działania marketingowe, które mają zaktywizować należące do sieci drogerie i przyciągnąć do nich nowych, młodych konsumentów.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (lipiec PROMO)

O tym co dotychczas zostało zrobione i o swoich planach zarząd stowarzyszenia poinformował właścicieli drogerii na pierwszej konferencji handlowej, która odbyła się w niedzielę 20 sierpnia w Strykowie. Wzięło w niej udział około 60 właścicieli sklepów. Najważniejsze zmiany dotyczą aktywności marketingowej sieci. Mają prowadzić do tego, aby Kosmeteria stała się rozpoznawalna, aby konsumenci dowiedzieli się o jej ofercie, wprowadzanych nowościach i prowadzonych akcjach promocyjnych. 

Konsument na celowniku

Zarząd stowarzyszenia zadbał o to, aby konto Kosmeterii na facebooku było aktywne i codziennie pojawiają się na nim informacje kierowane do konsumentów. Prowadzi je zewnętrzna agencja marketingowa. Odżyła także strona internetowa sieci. Stowarzyszenie chce jednak pójść dalej. W planach jest m.in. budowanie klubu lojalnych klientek Kosmeterii. W działaniach marketingowych sieć zamierza posiłkować się narzędziami projektu Face&Look (pismo, portal). – Mamy przede wszystkim uzyskać od F&L wsparcie w zakresie dotarcia do ostatecznych konsumentów, na czym nam najbardziej zależy. Będziemy też wspólnie organizować eventy z udziałem celebrytów i inne działania promocyjne. Chcemy, żeby nasze drogerie odżyły i aby pojawili się w nich młodzi konsumenci. Mamy nadzieję, że nam się to uda – mówi Jerzy Kwiatkowski, prezes zarządu Stowarzyszenia Sklepów Kosmeteria. Na konferencji w Strykowie projekt tej współpracy przedstawił Jacek Kaczanowski reprezentujący F&L. 

Sami zarządzamy siecią

– Decyzyjność w zakresie działania sieci absolutnie leży po stronie zarządu stowarzyszenia, nie zatrudniliśmy menedżera, nadal sami zarządzamy Kosmeterią. F&L będzie dla nas natomiast wsparciem marketingowym, ponieważ sami nie mamy w tym zakresie dostatecznego doświadczenia ani narzędzi pozwalających nam szybko zbudować wśród konsumentek świadomość istnienia Kosmeterii. Mamy natomiast doświadczenie w  handlu, znamy problemy właścicieli sklepów, bo sami prowadzimy drogerie i widzimy, że dlatego jesteśmy dla uczestników sieci wiarygodni – stwierdza Jerzy Kwiatkowski. Tymczasem na swoim profilu na facebooku Face&Look już informuje, że od września ruszy Kosmeteria F&L Club i a Kosmeterie nazywa "swoimi drogeriami".

Polski detal jest potrzebny producentom

Jerzy Kwiatkowski wielokrotnie podkreśla, że głęboko wierzy w handel detaliczny, w to, że polskie sklepy kosmetyczne mogą nadal istnieć i dobrze sobie radzić na rynku. Potrzebują jednak nowoczesnych narzędzi marketingowych, środków na inwestycje i wsparcia ze strony producentów. – Detal jest potrzebny firmom kosmetycznym. Dyrektorzy handlowi, z którymi się spotykamy przyznają to. Prosimy ich więc o to, aby zastanowili się, jak właścicielom sklepów pomóc. Jedni sobie radzą na rynku lepiej, inni gorzej, ale na pewno ci ludzie nie są nieudacznikami. Przez 20 lat prowadzą swoje biznesy. Z różnych powodów bywają zagubieni, ale jeśli poda im się rękę i da realne, a nie pozorne wsparcie, będą nadal prowadzić swoje małe firmy, również pracując na sukces producentów – tłumaczy Jerzy Kwiatkowski.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

2Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Andrzej 2 ponad rok temu

    Dobrze , że WK odnotowały powstanie nowego Stowarzyszenia Sklepów Kosmeteria .Sądzę jednocześnie , że będą dalej śledzić poczynania tegoż Stowarzyszenia oraz medialnie je wspierać (tego potrzeba naszemu Stowarzyszeniu ,jak również innym rodzimym sklepom. W tym miejscu pragnę podziękować Panu Jurkowi Kwiatkowskiemu (Prezes Stowarzyszenia) oraz wszystkim członkom zarządu za zaangażowanie się w ten projekt.Robią WIELKĄ PRACĘ.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~KOSMETERIA NASZA DROGERIA 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Muszę powiedzieć, że dawno nie widziałam tak dobrze przygotowanej i przemyślanej koncepcji wsparcia dla sklepów. Jeżeli nawet w połowie uda się zrealizować to co zostało pokazane w Strykowie na konferencji, to będzie baaardzo dużo dla nas. Teraz to my właściciele sklepów mamy wpływ na rozwój naszej sieci. Z perspektywy czasu, szkoda że tak późno. Liczymy na wsparcie naszego projektu przez producentów i dystrybutorów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony