REKLAMANatura Medica_glowny
Kosmeteria w Kutnie

Kosmeteria w Kutnie (fot. materiały prasowe)

Strona 2 z 3
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (lipiec 2019)

Za realne wsparcie dla detalu uważa m.in. ujednolicenie warunków zakupowych. Cena wyjściowa, jego zdaniem, powinna być taka sama dla wszystkich sklepów niezależnie od skali działania i obrotu, jaki robią z danym producentem czy dystrybutorem. – Po konferencji jestem zbudowany. Widzę, że nasze intencje zrozumieli również właściciele sklepów. Także ci, którzy do tej pory byli „singlami” – najsilniejsi w sieci sami mogli negocjować dla siebie lepsze warunki. Tymczasem najważniejsza jest lojalność wobec sieci. Działając wspólnie możemy osiągnąć więcej niż w pojedynkę, a przede wszystkim utrzymać na rynku polski detal – podkreśla Jerzy Kwiatkowski.

Żeby to nie był tylko szyld

Stowarzyszenie Sklepów Kosmeteria zostało zarejestrowane w czerwcu br. Jest kontynuacją sieci Kosmeteria – Eksperci Urody, którą założyła 5 lat temu firma Brodr. Jorgensen na bazie klubu sklepów marki Gosh. Pod koniec marca br. Brodr. Jorgensen zrezygnował z prowadzenia sieci i oddał zarządzanie nią w ręce samych właścicieli drogerii, uznając, że będzie im łatwiej się skonsolidować i zrozumieć, gdy na czele sieci stanie ktoś z wewnątrz. Dodatkowo za przeszkodę w dotychczasowym budowaniu sieci firma Brodr. Jorgensen, mająca w swoim portfolio znane marki (np. Gosh, Lumene), uznała to, że była traktowana przez innych producentów jako konkurent, a nie partner biznesowy.

Opinia samych właścicieli sklepów o Kosmeterii była nie najlepsza. Wielu stwierdzało, że pozostały tylko szyldy na sklepach, a sama sieć nie istnieje. Właściciele drogerii powołując stowarzyszenie, postanowili udowodnić, że to nieprawda. Jerzy Kwiatkowski, właściciel drogerii Renata w Polkowicach, od lat aktywnie działający w radzie sieci Kosmeteria, postawił sobie za cel  ponowne zaktywizowanie członków sieci.   

Relacje z Ambrą

Stowarzyszenie ściśle współpracuje z hurtownią Ambra, która jest obecnie głównym dostawcą do Kosmeterii i ma podpisane centralne umowy z producentami przede wszystkim produktów masowych.  – Jesteśmy wskazanym przez zarząd sieci głównym dystrybutorem Kosmeterii. Towar producentów, z którymi mamy podpisane umowy przechodzi przez nasze magazyny – mówi Bartłomiej Kubit, dyrektor generalny w firmie Ambra (Grupa Eurocash). – Dostarczamy także drogeriom narzędzia marketingowe, które są również stosowane w zarządzanej przez nas sieci drogerii Koliber, takie jak gazetki reklamowe, plakaty promocyjne, organizujemy konferencje i targi handlowe oraz szkolenia. Natomiast Stowarzyszenie Sklepów Kosmeteria we własnym zakresie prowadzi negocjacje z niektórymi, szczególnie niszowymi, producentami i we własnym zakresie organizuje część działań promocyjnych – wyjaśnia Bartłomiej Kubit. Producenci, którzy nie współpracują z Ambrą, a chcą dostarczać towar do drogerii Kosmeteria, mogą to robić bezpośrednio przez swoje siły sprzedaży na warunkach ustalonych ze stowarzyszeniem. Taki towar nie trafia już do magazynów Ambry. Dystrybutor nie odpowiada także za windykację należności. 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 7
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

2Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Andrzej 2 ponad rok temu

    Dobrze , że WK odnotowały powstanie nowego Stowarzyszenia Sklepów Kosmeteria .Sądzę jednocześnie , że będą dalej śledzić poczynania tegoż Stowarzyszenia oraz medialnie je wspierać (tego potrzeba naszemu Stowarzyszeniu ,jak również innym rodzimym sklepom. W tym miejscu pragnę podziękować Panu Jurkowi Kwiatkowskiemu (Prezes Stowarzyszenia) oraz wszystkim członkom zarządu za zaangażowanie się w ten projekt.Robią WIELKĄ PRACĘ.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~KOSMETERIA NASZA DROGERIA 1 ponad rok temuocena: 100% 

    Muszę powiedzieć, że dawno nie widziałam tak dobrze przygotowanej i przemyślanej koncepcji wsparcia dla sklepów. Jeżeli nawet w połowie uda się zrealizować to co zostało pokazane w Strykowie na konferencji, to będzie baaardzo dużo dla nas. Teraz to my właściciele sklepów mamy wpływ na rozwój naszej sieci. Z perspektywy czasu, szkoda że tak późno. Liczymy na wsparcie naszego projektu przez producentów i dystrybutorów.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony