StoryEditor
Producenci
28.03.2018 00:00

Światowe trendy w opakowaniach kosmetycznych. Prosto z targów Cosmopack 2018 w Bolonii!

Proste, klasyczne formy, materiały przyjazne dla środowiska, drewniane akcenty – to główne trendy w projektach opakowań kosmetycznych, które dominowały na tegorocznych targach Cosmoprof & Cosmopack w Bolonii.  

Zwiedzając stoiska zauważyliśmy, że nie tylko firmy kosmetyczne konkurują między sobą o prawo do nazwania swoich produktów pięknymi, naturalnymi i przyjaznymi dla środowiska. Producenci opakowań również nie ustępują im kroku prezentując stylowe i ekologiczne nowości. Pośród targowych propozycji znaleźliśmy takie, które mamy nadzieję, już wkrótce będą cieszyć oko na półkach drogerii, aptek i sklepów. Wiele z nich wpisywało się w aktualne trendy panujące na rynku. Poniżej przedstawiamy trzy główne nurty dominujące podczas targów w Bolonii wśród wystawców branży opakowań kosmetycznych.

Trend 1. Proste kształty
Większość prezentowanych na Cosmoprof & Cosmopack opakowań charakteryzowała się klasycznymi, nieskomplikowanym kształtami. Królowały tradycyjne słoiczki, butelki i funkcjonalne dozowniki o budowie cylindrycznej, owalnej, okrągłej lub kwadratowej. Na wrażenie różnorodności wpływały użyte kolory, nadruki i etykiety, ale w kwestii doboru form producenci zgodnie postawili na prostotę. Podsumowując: klasyka zawsze w modzie.       

Trend 2. Green thinking
Dało się zauważyć, że wielu wystawców w swojej ofercie miało przynajmniej jedną serię opakowań przyjaznych dla środowiska. Oznaczone jako „eco”, „greenline”, „do recyklingu”, czy po prostu „z odzysku” – wszystkie są przykładem rosnącej świadomości producentów w kwestii dbałości o otoczenie naturalne. Ta „zielona tendencja” rynku ma też swoje odzwierciedlenie w kolorze najchętniej stosowanym w ekologicznych opakowaniach – soczystej zieleni. W palecie Pantone znajdziecie ten odcień pod nazwą Greenery.  

Trend 3. Motyw drewna 
Z miłości do natury Targi w Bolonii przypomniały nam jak wielką popularnością cieszy się drewno. Ten naturalny materiał jest tak modny, że mogliśmy spotkać do na każdym kroku, nawet w zabudowie i dekoracji stoisk. Jednak przede wszystkim drewno było obecne w wielu formach opakowań: od szkatułek i puzderek, np. w formie tuby, po wszelkiego rodzaju nakrętki słoików i tubek, przykrywki i zatyczki do flakoników, czy butelek. W dwóch słowach: drewno wszędzie! 

Materiał przygotowany przez zespół polskiej platformy opakowań do kosmetyków centrumopakowan.com
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 17:01
Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Zła passa The Body Shop trwa.WestportWiki, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
The Body Shop znalazł się w administracji po tym, jak jego nowy właściciel nie zapewnił sobie nowego finansowania po wycofaniu linii kredytowej przez HSBC. Aurelius kupił brytyjską markę kosmetyków za 207 mln funtów w listopadzie 2023 r. od brazylijskiego giganta kosmetycznego Natura. Według dziennika Telegraph, HSBC wycofał swoją linię kredytową Aureliusa po sprzedaży The Body Shop, co spowodowało brak w portfelu grupy co najmniej 100 milionów funtów.

Luka finansowa spowodowała, że 48-letnia marka znalazła się w administracji w lutym, zaledwie trzy miesiące po zakupie. HSBC powiadomiła The Body Shop z co najmniej 18-miesięcznym wyprzedzeniem po wycofaniu się z umowy, a w tym czasie Aurelius nie zapewnił sobie nowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Źródło podało jednak The Telegraph, że Aurelius nigdy nie został poinformowany o decyzji HSBC o zaprzestaniu udzielania kredytów, a skalę problemów finansowych The Body Shop odkrył dopiero po sfinalizowaniu przejęcia w styczniu 2024 r.

Z punktu widzenia prawa, administracja to procedura regulowana przez przepisy dotyczące niewypłacalności obowiązujące w różnych systemach prawa zwyczajowego, co ma swoje odpowiedniki w postępowaniu upadłościowym w Stanach Zjednoczonych oraz w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Jest to mechanizm umożliwiający ochronę podmiotów niewypłacalnych i zapewniający im możliwość kontynuowania działalności. Proces ten stanowi alternatywę dla likwidacji lub może być jej wstępem. Administracja jest inicjowana na mocy zarządzenia administracyjnego, a nadzór nad firmą pod zarządem komisarycznym sprawuje syndyk, pełniący rolę tymczasowego dyrektora naczelnego, odpowiedzialnego za dobra i zobowiązania firmy w imieniu wierzycieli.

Po zakończeniu sprzedaży spółka została poinformowana przez bankierów o zamiarze zaprzestania udzielania kredytów bankowych. Następnie Body Shop został odcięty od dziesiątek milionów funtów kredytu, co miało spowodować znaczny nieplanowany odpływ środków pieniężnych z firmy. Łącznie te zdarzenia dały podstawę do przewidywanego szczytowego zapotrzebowania firmy na finansowanie przekraczającego 100 milionów funtów, czyli znacznie większego niż zapotrzebowanie określone w procesie przejęcia. Upadek The Body Shop spowodował zamknięcie 197 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę około 489 stanowisk pracy.

Czytaj także: The Body Shop walczy o Indie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 16:58
Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi
Marco Quarta, dyrektor generalny i współzałożyciel Rubedo Life Sciences z zespołem badaczy
Beiersdorf, właściciel marki Nivea, zainwestował w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Firmy poinformowały, że będą wspólnie pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi.

Beiersdorf nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą bofarmaceutyczną Rubedo Life Science specjalizującą się w badaniach nad procesami starzenia się komórek.

Beiersdorf dodatkowo dołącza do Rubedo jako inwestor, biorąc udział w niedawno zamkniętej rundzie finansowania serii A za pośrednictwem funduszu Oscar & Paul Corporate Venture Capital Fund.

Celem współpracy jest wykorzystanie najnowocześniejszych badań Rubedo w pracach nad opracowaniem przełomowych produktów przeciwstarzeniowych.

– To partnerstwo może zrewolucjonizować rynek, łącząc wiedzę Rubedo w zakresie starzenia się komórek z doświadczeniem firmy Beiersdorf w zakresie innowacji w pielęgnacji skóry – stwierdził Marco Quarta, dyrektor generalny Rubedo Life Sciences.

– Łącząc najnowocześniejszą wiedzę specjalistyczną obu stron chcemy na nowo zdefiniować standardy przeciwstarzeniowe w pielęgnacji skóry poprzez przełomowe innowacje – skomentował dyrektor generalny firmy Beiersdorf, Vincent Warnery.

– Widzimy ogromny potencjał w bardzo dynamicznej dziedzinie badań nad starzeniem się komórek, pozwalający na opracowanie rozwiązań w zakresie odmładzania skóry – dodała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacyjny ds. globalnych badań i rozwoju.

Rubedo Life Sciences to firma biofarmaceutyczna badająca komórki odpowiedzialne za przewlekłe choroby związane z wiekiem i opracowująca w tym zakresie terapie. Należąca do firmy opatentowana platforma odkrywania leków Alembic opracowała  pierwsze w swojej klasie małe cząsteczki zaprojektowane z myślą o selektywnym celowaniu w różne typy starzejących się komórek, które odgrywają kluczową rolę w postępie chorób płuc, dermatologicznych, onkologicznych, neurodegeneracyjnych, zwłóknieniowych i innych chorób przewlekłych.

Zespół kierowniczy Rubedo składa się z liderów branży i wczesnych pionierów chemii, technologii i nauk przyrodniczych, posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania i komercjalizacji leków, zdobytą zarówno przez duże firmy farmaceutyczne, jak i wiodące firmy biotechnologiczne. Siedziba firmy mieści się w Sunnyvale w Kalifornii.  

22 kwietnia br. firma Rubedo Life Sciences ogłosiła zamknięcie rundy finansowania A o wartości 40 mln dolarów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalsze prace badawcze, m.in. nad terapiami łuszczycy i atopowego zapalenia skóry oraz udziałem starzejących się komórek w procesie zwłóknienia płuc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 18:19