REKLAMAFBK 2019 - baner główny (sierpień 2019)

KONSUMENT i TRENDY

ŚWIAT

 

7 lutego 2019, 11:27



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Branża beauty stawia teraz na różnorodność i uwzględnianie potrzeb różnych odcieni skóry

Branża beauty stawia teraz na różnorodność i uwzględnianie potrzeb różnych odcieni skóry (fot. adobe stock)

Firmy zajmujące się kosmetykami stają w obliczu różnorodnych potrzeb konsumentów w Afryce Subsaharyjskiej. Branża beauty w tym regionie łączy smak tradycji z zakupami produktów międzynarodowych marek. 

REKLAMANatura Medica_belka w artykułach

Postrzeganie piękna - a tym samym projektowanie i dostarczanie produktów do pielęgnacji ciała - powoli zmienia się w Afryce Subsaharyjskiej, ponieważ coraz zamożniejsi konsumenci z klasy średniej przyjmują bardziej indywidualne podejście do tego, jak wyglądają.

Region ma bardzo zróżnicowaną bazę konsumentów, których różnorodne upodobania inspirują marki do ponownego przemyślenia spersonalizowanych kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała.

Nigeria - rozwijająca się gospodarka i sukces lokalnych marek

Na przykład w Nigerii, największej gospodarce Afryki Subsaharyjskiej, marki makijażu dla osób o ciemniejszych odcieniach skóry, takie jak Dom Tara z siedzibą w Lagos, założona przez Tarę Fela-Durotoye i oparta na Ikoyi-Zaron Cosmetics, odnoszą ogromny sukces. Ich recepta jest prosta: "opracowana przez lokalnych przedsiębiorców dla lokalnego rynku".

Coraz częściej międzynarodowi gracze też słuchają indywidualnych potrzeb rynku i wprowadzają na rynek  w Afryce Subsaharyjskiej produkty specjalnie ukierunkowane na afrykańskie odcienie skóry.

Amerykańska marka MAC Cosmetics, należąca do Estée Lauder, we wrześniu wystartowała z linią ponad 55 odcieni swoich podkładów, a wiele z tych odcieni skupiło się na konsumentach afrykańskich. Podobnie we wrześniu 2016 roku marka Head & Shoulders koncernu Procter & Gamble, wprowadziła nową linię produktów do pielęgnacji włosów, przeznaczoną specjalnie dla rynku etnicznego.

Zauważalnym trendem w etnicznej pielęgnacji włosów jest dostosowywanie produktów do różnych tekstur włosów i wyborów dotyczących stylizacji, a rynek Afryki Subsaharyjskiej jest kluczowym celem dla takich nowych linii.

Młoda populacja Afrykanów i szybko rozwijające się gospodarki w regionie w połączeniu z coraz większym postępem technologicznym, napędzają sprzedaż kosmetyków. Jak twierdzą analitycy, afrykański rynek kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała nadal wykazuje elastyczność, pomimo trudnych warunków gospodarczych w regionie.
 

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony