31 maja 2023
Iwona Pyła dołączyła do teamu Primavera Parfum w roli new business development managera. Będzie poszukiwać innowacyjnych marek kosmetycznych z całego świata i zajmować się...
30 maja 2023
14 kwietnia 2023
Sieć Super-Pharm podjęła współpracę z firmą Relex Solutions, która zajmuje się między innymi optymalizacją i prognozowaniem popytu oraz procesami automatycznego...
7 grudnia 2022
8 czerwca 2022
14 grudnia 2021
15 listopada 2021
W maju nasi czytelnicy i czytelniczki najczęściej zapoznawali się z newsami dotyczącymi sieci drogerii Rossmann i jej zarządu, półki kosmetycznej w dyskontach Dino,...
Człowiek ma na swoim ciele blisko 5 mln włosów (na głowie rośnie ich jedynie około 120 tysięcy)! Już w starożytnym Egipcie poddawano się zabiegom usuwania owłosienia...
29 maja 2023
26 maja 2023
25 maja 2023
Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie. Bo choć polskie społeczeństwo się starzeje, tak jak i w innych krajach, to nadal jest...
23 maja 2023
16 maja 2023
21 kwietnia 2023
13 kwietnia 2023
3 października 2017, 14:16
Michał Kokoszkiewicz
Aleksandra Mrowińska, wiceprezes Polsko-Saudyjskiej Izby Gospodarczej (fot. wiadomoscikosmetyczne.pl)
Arabia Saudyjska to potencjalnie ogromny rynek dla firm kosmetycznych. Duże pieniądze wydawane przez tamtejszych klientów zachęcają do ekspansji na Półwyspie Arabskim. Ale zanim się to zrobi warto zadbać o odpowiednie certyfikaty.
O możliwościach inwestycyjnych na tym terenie mówiła podczas Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej 2017 Aleksandra Mrowińska, wiceprezes Polsko- Saudyjskiej Izby Gospodarczej. Arabia Saudyjska, zamieszkiwana przez blisko 32 mln osób, importuje z Europy przede wszystkim zboża, mrożonki i słodycze. Do tego doliczyć trzeba również materiały budowlane i wykończeniowe. To właśnie firmy z Polski wyposażyły wiele tamtejszych willi czy hoteli.
Ważnym elementem tamtejszego importu jest również chemia, a w tym kosmetyki. Co ciekawe, tamtejsze kobiety wydają średnio prawie 4 tys. dolarów rocznie na produkty kosmetyczne. Kosmetyki i produkty do higieny stanowią 38 proc. wartości tamtego rynku, produkty mass marketowe to 20 proc, a kosmetyki premium 16 proc, zaś rynek perfumeryjny to 12 proc. Nieco mniejszą popularnością cieszą się produkty do pielęgnacji włosów oraz skóry. - Szacuje się, że rynek kosmetyczny w Arabii Saudyjskiej warty jest ok. 10 mld dolarów – powiedziała Aleksandra Mrowińska. Największymi graczami w regionie są Procter & Gamble, L’Oreal, Unilever i Avon.
Co ciekawe, zważywszy na obowiązujące w tym kraju prawo szariatu, sporą popularnością w Arabii Saudyjskiej, cieszy się chirurgia plastyczna. Najpopularniejsze zabiegi to liposukcja, operacje plastyczne nosa czy ginekomastia a nawet… wstawianie implantów piersi czy plastyka powłok brzucha. - Kobiety robią to, mimo tego, że muszą zakrywać ciało – podkreśliła Mrowińska.
Potrzebne certyfikaty
Wzrastający popyt na produkty kosmetyczne w Arabii Saudyjskiej nie oznacza, że na rynek z łatwością może wejść każdy podmiot. Spełnić należy wiele norm, chociażby posiadać Certyfikat Pochodzenia zatwierdzony przez lokalną Izbę Handlu i przetłumaczony na język arabski, saudyjską fakturę celną czy fakturę z pieczęcią, wskazując kraj pochodzenia, markę opis i ilość oraz wagę towaru, ale przede wszystkim Certyfikat Zgodności, zatwierdzony przez Saudi Arabian Standards Organization oraz w przypadku kosmetyków i żywności – Saudi Food and Drug Authority. Na dodatek należy pamiętać, że od nowego roku Arabia Saudyjska podnosi cło na produkty importowane i wprowadza podatek VAT.
Halal to przyszłość
Zdaniem Mrowińskiej w przyszłości rozwijał się będzie szczególnie rynek kosmetyków z certyfikatem halal. To produkty „czyste” w świetle nauki Koranu, takie, które nie zwierają substancji pochodzenia zwierzęcego lub alkoholu. Obecnie na świecie ten rynek wyceniany na ok. 35 mld dolarów. – Sądząc po tendencji wzrostowej szacuje się, że w 2022 roku, ten rynek będzie warty ponad 50 mld dolarów. W samej Arabii Saudyjskiej wart jest ok 70 mln dolarów z prognozowanym wzrostem do ponad 100 mln dolarów w roku 2020 – powiedziała Mrowińska i wskazała właśnie ten kierunek oraz kosmetyki naturalne, jako najciekawszy z perspektywy polskich przedsiębiorców. - To jest teraz trend jeżeli chodzi o Arabię Saudyjską. Jego zdobycie jest w zasięgu polskich producentów. Procedura trwa do 3 miesięcy, jest uzyskiwana na miejscu w Polsce – zakończyła Aleksandra Mrowińska.
Basel Olten Pharm będzie eksportować do Iranu cztery marki – podaje „Puls
Ponad 300 uczestników zgromadziło V Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej, największe w
Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
10 maja 2023
zdjęć: 14
8 lutego 2023
zdjęć: 17
16 grudnia 2022
zdjęć: 26
20 października 2022
zdjęć: 269
13 lipca 2022
zdjęć: 20
11 kwietnia 2023
3 kwietnia 2023
24 lutego 2023
9 lutego 2023
25 stycznia 2023