StoryEditor
E-commerce
10.05.2020 00:00

Wildberries potroił sprzedaż produktów beauty. Zadziałał efekt szminki

Rosyjski marketplace obecny od stycznia tego roku również w Polsce pochwalił się wynikami za kwiecień. W czasie reżymu samoizolacji Rosjanie częściej kupowali towary pomagające dbać o urodę w warunkach domowych. 

Jak podała spółka, w kwietniu sprzedaż artykułów z segmentu beauty wrosły trzykrotnie w porównaniu do kwietnia 2019 roku. Największą popularnością klientów rosyjskiego e-sklepu cieszyły się produkty do pielęgnacji paznokci. Sprzedaż artykułów dla manicure i pedicure była wyższa o 14 razy w porównaniu do kwietnia ub.r., lamp do suszenia paznokci o osiem razy, wanienek do manicure o siedem razy, pilników do paznokci o sześć razy, cążek i innych akcesoriów o pięć razy, lakierów żelowych o 5,5 razy oraz zwykłych lakierów o 3,5 razy.

Wildberries tłumaczy, że z powodu zamknięcia salonów piękności w Rosji, wiele konsumentek woli wykonać zabiegi samodzielnie w domu. Dzięki temu sprzedaż wosku do depilacji w kwietniu wzrosła o dziesięć razy, a akcesoriów do depilacji prawie dziewięciokrotnie.

Mężczyźni też chętnie zaglądają do działu beauty

Panowie również częściej zaczęli kupować na Wildberries produkty do pielęgnacji twarzy i ciała. Powód ten sam – zamknięcie salonów fryzjerskich i barber shopów. W kwietniu sprzedaż maszynek do strzyżenia włosów była wyższa o jedenaście razy, brzytw elektrycznych i trymerów o cztery razy. Wzrosła też sprzedaż innych akcesoriów – m.in. brzytw do golenia (czterokrotny wzrost), suszarek (trzykrotny wzrost) oraz wody kolońskiej (dwukrotny wzrost).

Ponadto, popularnością cieszą się farby do włosów i balsamy koloryzujące – 3,5 wzrost rok do roku.

Siedzą i pachną

Mimo że, najwięcej czasu Rosjanie spędzają w domu albo na działkach poza miastem, Wildberries odnotowuje też wzrost sprzedaży perfum. W kwietniu sprzedaż wody toaletowej poprzez modny marketplace wzrosła dwukrotnie. Rosjanie na potęgę kupowali też kosmetyki kolorowe. Sprzedaż cieni do powiek i błyszczyków wzrosła trzykrotnie, podkładów do twarzy o 2,5 razy, zaś sprzedaż samoopalaczy była większa o sześć razy w porównaniu do kwietnia 2019 roku.

Wildberries prowadzi działalność też w Polsce. Przypomnijmy, że na nasz rynek spółka weszła na początku tego roku. Polska stała się pierwszym krajem unijnym, w którym firma rozpoczęła działalność. Oferuje on ponad 13,5 tys. marek odzieżowych, obuwniczych, akcesoriów i zabawek.

Rosyjska marka Wildberries, widzi potencjał w polskim handlu internetowym. Oprócz Rosji, działa również na Białorusi, w Kazachstanie, Kirgistanie i Armenii.

Właścicielka i dyrektor generalny Wildberries, Tatiana Bakalchuk, jest najbogatszą kobietą w Rosji według Forbesa. Jej sklep internetowy w 2019 roku zajął czwarte miejsce w rankingu najdroższych firm Runet. Wartość Wildberries szacowana jest na 1,2 mld dolarów.

Wildberries zostało założone w 2003 roku przez Tatianę i Władysława Bakalchuka. Sklep oferuje odzież, obuwie, sprzęt AGD i RTV, biżuterię, kosmetyki, itp.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
24.04.2024 13:00
Na stronie internetowej Dino pojawił się odnośnik do eZebry. Sieć marketów promuje e-drogerię także w swoich gazetkach
Dino przekierowuje do drogerii eZebra ze swojej strony internetowej. Odnośnik pojawił się w menu głównym na stronie internetowej marketdino.plDino
Na stronie Dino na górnej belce pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, niezależnej drogerii internetowej. Na początku kwietnia Dino przejęło sporą część udziałów eZebra, stając się kontrolującym udziałowcem. Link kieruje bezpośrednio do internetowej drogerii eZebra, umożliwiając szybki i łatwy dostęp do szerokiego asortymentu kosmetyków, co ma na celu zwiększenie ruchu na stronie eZebra i promowanie jej oferty wśród klientów Dino.

Na stronie głównej Dino Polska pojawił się odnośnik do sklepu eZebra, co jest znaczącym krokiem w integracji obu firm po niedawnym przejęciu eZebra przez Dino. Ten nowy element na stronie jest nie tylko wygodnym udogodnieniem dla klientów poszukujących produktów kosmetycznych online, ale także sygnalizuje zacieśnienie współpracy pomiędzy tymi podmiotami.

image
Dino ze swojej gazetki reklamowej przekierowuje klientów do drogerii eZebra, w której kupiło udziały, Jest to jednak skromny komunikat na ostatniej stronie publikacji
Dino
Sieć marketów zaprasza także klientów do drogerii eZebra wspominając o niej w swojej najnowszej gazetce handlowej. Komunikat jest jednak bardzo skromny, został umieszczony tylko na ostatniej stronie gazetki.

Dino Polska ogłosiło, że 3 kwietnia tego roku sfinalizowało zakup udziałów w internetowej drogerii eZebra, na mocy warunkowej umowy wstępnej zawartej między firmami 17 października 2023 r. W wyniku tej transakcji, Dino Polska nabyło 72,22 proc. udziałów eZebra, a po zwiększeniu kapitału zakładowego firmy, jego udział wzrośnie do 75 proc.

Dino Polska przejmie również kontrolę nad spółkami zależnymi eZebra, w tym 3BOOM sp. z o.o. z Lublina oraz JTG Polska, która dysponuje własnym magazynem i zajmuje się usługami magazynowymi oraz wysyłkowymi. Założyciele eZebra pozostaną na kluczowych stanowiskach kierowniczych i będą nadzorować wdrażanie obecnej strategii rozwoju.

Całkowity koszt zakupionych udziałów wyniósł 63 miliony złotych, przy czym ta kwota może zostać dostosowana w zależności od rzeczywistych danych finansowych ustalonych na dzień finalizacji transakcji. Z tej sumy, 11,5 miliona złotych zostało przekazane do eZebra jako kapitał na pokrycie nowo wyemitowanych udziałów w kapitale zakładowym, wspierając tym samym rozwój firmy. Pozostała kwota, czyli 51,5 miliona złotych, była płatnością za nabycie już istniejących udziałów.

eZebra.pl to największy niezależny polski sklep internetowy specjalizujący się w produktach kosmetycznych, oferujący szeroki asortyment z zakresu pielęgnacji, makijażu, perfum, akcesoriów kosmetycznych oraz produktów do paznokci. Firma współpracuje z około 300 dostawcami i oferuje towary od ponad 1000 marek, co sumuje się do około 40 tysięcy różnych produktów.

Czytaj także: Dino Polska oficjalnie przejęło internetową drogerię eZebra

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
23.04.2024 11:32
Michał Kulbacki, Primavera Parfum: Zwiększamy zasięgi przez platformy marketplace
Michał Kulbacki,e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Groupfot. Sebastian Szulfer
Grupa Primavera Parfum, hub e-commerce dla marek kosmetycznych, rozszerza swoje zasięgi poprzez współpracę z platformami marketplace. Należący do grupy sklep Tagomago.pl pojawił się na platformie Erli.pl oraz w czeskiej wersji Allegro.

Primavera Parfum jest jednym z największych dystrybutorów i sprzedawców e-commerce produktów z kategorii kosmetycznych w Polsce. Działając na wielu płaszczyznach, jako dystrybutor, importer, detalista i dostawca rozwiązań drop shipping, określa swoją działalność jako hub-e-commerce. Do zasobów grupy należą m.in. internetowe sklepy tagomago.pl i perfumeria.pl oraz stacjonarna perfumeria Tagomago, która działa na Mokotowskiej w Warszawie pełniąc rolę butiku pokazowego dla nowych marek.

Czytaj także: Jędrzej Karasek, Primavera Parfum: Koszty działalności zabiją e-commerce w kategorii health & beauty

Jak poinformowała Primavera Parfum, perfumeria Tagomago.pl od niedawna dostępna jest na platformie zakupowej Erli.pl. Uruchomiony cztery lata temu marketplace obecnie znajduje się w gronie największych polskich serwisów sprzedażowych. Według danych Mediapanel w lutym tego roku był siódmym największym graczem na tym rynku z blisko 6,5 milionami użytkowników, dystansując między innym polskiego Amazona.

– Jednym z głównych założeń strategii Primavera Parfum jest rozszerzanie zasięgów naszej oferty na krajowym rynku. Obecność na czołowych platformach zakupowych ułatwia nam realizację tego celu. Dziś poza Erli.pl, asortyment sklepu Tagomago.pl można nabyć między innymi na Allegro czy w serwisie internetowym Empik – informuje Michał Kulbacki, e-commerce marketplace manager w Primavera Parfum Group.

E-sklep Tagomago.pl zostanie także uruchomiony w czeskiej wersji Allegro, która działa od maja zeszłego roku. Obecnie, pod względem wartości sprzedaży, kategoria Uroda stanowi jedynie kilka procent czeskiej odsłony Allegro, ale z uwagi na wczesny etap rozwoju, serwis charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu – uważa Primavera Group.   

– Nie wykluczamy uruchomienia tam stref marek, przenosząc nasze doświadczenie i wiedzę sprzedażową z polskiej wersji, gdzie z powodzeniem prowadzimy dziewięć takich stref dla dużych klientów, m.in. Durex, The Body Shop czy Coty oraz dwóch sklepów własnych – dodaje Kulbacki. – Szczególnie, że Allegro znacznie ułatwiło polskim sprzedawcom proces wprowadzenia produktów i zarządzania sprzedażą w zagranicznej odsłonie platformy.  Posiadacze kont firmowych na Allegro nie muszą zakładać nowego konta czy od początku wystawiać swoich ofert, a zarządzanie sprzedażą odbywa się z poziomu jednego panelu – zauważa.

Pod koniec lutego tego roku Allegro poinformowało o uruchomieniu słowackiej wersji serwisu. Według zapowiedzi Primavera Parfum może to być kolejny kierunek działań dla Tagomago.pl

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 21:00