StoryEditor
Producenci
20.04.2017 00:00

Ewa Blocher, dyrektor generalna Dax Cosmetics: Wymagające Polki dostają coraz więcej

Bycie częścią korporacji zobowiązuje, ale daje też całkiem nowe możliwości – eksportowe i w działalności krajowej. Rozmawiamy o nich z Ewą Blocher, dyrektor generalną firmy Dax Cosmetics, należącej do grupy Rohto Pharmaceuticals.

Przed Dax Cosmetics odpowiedzialne zadanie –  wprowadzenie marki Hada Labo Tokyo, hitu rynku japońskiego, na rynki europejskie.

Marka jest numerem jeden w Japonii w sprzedaży ilościowej w kategorii pielęgnacja twarzy, ale jest też niezwykle popularna na innych rynkach azjatyckich oraz w Stanach Zjednoczonych i kilku krajach Ameryki Południowej. Jej globalna sprzedaż osiągnęła 250 mln dol. i wciąż rośnie. Polska jest pierwszym krajem europejskim, w którym koncern Rohto Pharmaceuticals Group, którego jesteśmy częścią, zdecydował się ją wprowadzić. Dax Cosmetics jest odpowiedzialny za powodzenie tego przedsięwzięcia. Liczę, biorąc pod uwagę aktualne trendy, że Polki podobnie jak Japonki pokochają proste formuły i skuteczne działanie kosmetyków Hada Labo.

Czy japońska marka daje polskim konsumentkom coś, czego do tej pory nie miały?

Polki są bardzo wymagające w stosunku do kosmetyków. Nasz rynek jest niezwykle bogaty i różnorodny. Konsumentki mają więc nieprawdopodobny wybór produktów i potrafią korzystać z tej różnorodności. Interesują się nowościami, śledzą trendy i wybierają te, które są według nich najbardziej atrakcyjne. Na wiele z nich odpowiedzią są produkty w ramach naszych marek Perfecta i Yoskine. Jednak coraz bardziej wyraźna jest fascynacja azjatyckimi rytuałami pielęgnacyjnymi oraz markami rodem z Korei i Japonii. Dlatego uważam, że to dobry moment na nową markę.

Wyraźnie rośnie też zainteresowanie kosmetykami naturalnymi. Jak oceniacie perspektywy tego trendu i czy również na niego szukacie odpowiedzi w ramach swojej działalności?

To na ten moment nisza, której oczywiście nie można lekceważyć. Jednak w naszej aktualnej strategii nie ma miejsca na wdrożenia produktów zgodnych z tym trendem. Najważniejsze pozostają dla nas nasze dwie kluczowe marki: Perfecta, oparta na nowoczesnych składnikach aktywnych, zgodnych z trendami w światowej kosmetologii, oraz Yoskine, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie, będąca odpowiedzią na czynniki cywilizacyjne mające niekorzystny wpływ na kondycję skóry. Ich użytkowniczki oczekują wciąż nowych produktów w ramach swoich ulubionych serii. To jest to, na czym oprócz budowy pozycji Hada Labo będziemy się koncentrować w najbliższym czasie.

Jak Perfecta i Yoskine radzą sobie na zagranicznych rynkach?

Cała branża kosmetyczna chwali się, że 2016 rok był bardzo dobry, jeśli chodzi o eksport. My również odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży zagranicznej. Rozwijamy się przez dystrybutorów zewnętrznych, a także w ramach współpracy z firmami z grupy Rohto Pharmaceuticals na różnych rynkach. I choć nie zawsze jest to prosta i łatwa współpraca, to liczba krajów, w których sprzedawana jest marka Perfecta, rozszerzyła się o Wietnam, Australię i Meksyk. Obecni jesteśmy już w blisko 30 krajach i pracujemy nad kolejnymi rynkami.

Czy po Hada Labo planujecie wdrożenie na polski rynek innych marek z portfolio koncernu?

To jest korzyść, jaką można odnieść z bycia częścią korporacji – krajowe marki firm do niej należących, jeśli tylko mają odpowiedni potencjał, mają szansę stać się globalne. Takim brandem jest Hada Labo i – co widać coraz bardziej wyraźnie – Perfecta. Ale z pewnością jest w naszej grupie więcej marek, które mogą liczyć na dobre przyjęcie poza swoimi krajami. Zapewne niektóre z nich polscy konsumenci poznają w niedalekiej przyszłości.

 Dax Cosmetics to jedna z czołowych firm kosmetycznych na polskim rynku. Ma ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji kosmetyków. Specjalizuje się w preparatach do pielęgnacji twarzy i ciała, kosmetykach chroniących przed UV, ale także makijażowych. W portfolio firmy znajduje się obecnie blisko 80 linii kosmetycznych w ramach siedmiu marek: Yoskine, Perfecta, Cashmere, Dax Sun, Dax Men i Celia oraz Hada Labo. Od czerwca 2014 roku Dax Cosmetics należy do grupy Rohto Pharmaceuticals Group, japońskiej firmy kosmetyczno-farmaceutycznej obecnej na 120 rynkach świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 15:01
Paris Hilton wprowadza na rynek debiutancką linię samoopalaczy Tan-Luxe
Niegdyś kontrowersyjna celebrytka próbuje swoich sił na rynku kosmetyków do samoopalania.Tan-Luxe
Marka produktów do opalania w domu Tan-Luxe nawiązała współpracę z ikoną lat dziewięćdziesiątych, Paris Hilton, aby stworzyć zupełnie nowy produkt samoopalający. Zestaw Future Airbrush 360 Self-Tan Mist & Mitt, w skład którego wchodzi butelka samej mgiełki opalającej o pojemności 150 ml oraz różowa, aksamitna rękawiczka, ma być domowym sposobem na uzyskanie kalifornijskiej opalenizny.

Paris Hilton, dziedziczka wielomilionowej fortuny hotelarskiej, nie jest debiutantką jeśli chodzi o rynek kosmetyczny; na koncie ma wiele współprac z markami urodowymi i kilka sygnowanym swoim nazwiskiem produktów, w tym zapachów. Linia produktów do samoopalania to jednak nowość w jej portfolio. Brandem odpowiedzialnym za tą współpracę jest Tan-Luxe.

Formuła łączy w sobie DHA (składnik opalający) z ekstraktem z czerwonych alg wzmacniającym melaninę, a także peptydy i kompleks Hydra Boost bogaty w kwas hialuronowy. Rezultatem jest opalenizna, która według Tan-Luxe nawilża skórę aż do 66 proc. bardziej niż inne produkty z kategorii, a otrzymany efekt utrzymuje się przez minimum 10 dni, co daje efekt porównywalny z profesjonalną opalenizną natryskową. Tan-Luxe obiecuje różny poziom otrzymanego efektu kolorystycznego w zależności od tego, ile czasu pozostawi się produkt na skórze: muśnięty słońcem blask po jednej godzinie, złocistą opaleniznę po dwóch godzinach lub głęboki brąz po czterech.

Klasyczny, biszkoptowy i duszący zapach sztucznej opalenizny odstrasza przynajmniej część rynku, ale linia Hilton została skomponowana ze specjalnie stworzonym zapachem Pink Sands, zawierającym nuty czarnej porzeczki, fiołka i białej skóry. Produkt zwraca zatem uwagę, ponieważ nieprzyjemna woń samoopalaczy to jeden z powodów, dla którego konsumenci i konsumentki rezygnują z dalszych zakupów kosmetyków z tej kategorii.

Czytaj także: Marka Fake Bake powraca na brytyjski rynek

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 10:21
Lush ma nowy salon w kultowym centrum handlowym
Lush pojawił się w Polsce w Lutym 2023 r.fot. Lush
Marka Lush otworzyła swój kolejny salon w Polsce. Wybrała kultowe centrum handlowe, w którym działa m.in. flagowa drogeria Rossmanna.

Kultowa marka Lush znana z naturalnych, wegańskich kosmetyków, otworzyła swój trzeci salon w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami powstał on w łódzkiej Manufakturze. Manufaktura to szczególny obiekt, zarówno jeśli chodzi o architekturę, jak i dobór najemców. Tu swoje flagowe sklepy ulokowały m.in. Rossmann i Sephora. Te placówki także utrzymane są w duchu eko design.

image
Kosmetyki Lush są wegetariańskie i wegańskie
fot. Lush
Nowy sklep Lush został otwarty 5 kwietnia br. Ma powierzchnię 85 mkw. Łódzki sklep to jeden z niewielu na świecie, który wprowadził nową koncepcję ReMind, oferując najbardziej pożądane produkty z całej historii marki. Urządzony jest zgodnie z nową koncepcją wystroju – we wnętrzach wykorzystano materiały pochodzące z etycznych źródeł oraz takie, które można poddać recyklingowi. Sklep jest podzielony na strefy poświęcone różnym kategoriom produktów: znajdziemy tu kule do kąpieli, balsamy do ciała, produkty do włosów, a nawet autorską linię perfum. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce, w Łodzi można kupić ulubione produkty z archiwów Lush.

Lush to znana na całym świecie marka tworząca kosmetyki wegetariańskie i wegańskie. Została założona w 1995 roku w Wielkiej Brytanii, od początku ma jasno określoną misję: zrównoważony rozwój, ochrona środowiska i praw zwierząt. Wszystkie produkty kosmetyczne marki wytwarzane są w sposób etyczny, nietestowane na zwierzętach, w 100 proc. wegetariańskie oraz w 92 proc. wegańskie.

Swój pierwszy sklep marka Lush otworzyła w Polsce w lutym 2023 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 15:41