StoryEditor
Perfumerie
23.05.2018 00:00

Sephora łączy online ze sprzedażą tardycyjną

Na nowo otwarta perfumeria Sephora w warszawskiej Galerii Mokotów pokazuje w jakim kierunku będzie szła sieć kontynuując swój rozwój. Digitalizacja, połączenie świata offline i online to ukłon w stronę młodych klientów – millenialsów i z pokolenia Z oswojonych z nowymi technologiami.

Klienci z Warszawy dopiero teraz mają okazję poznać koncept, który sieć wprowadza od 2017 r. To zupełnie nowy format perfumerii Sephora, świeży, dynamiczny, kuszący otwartą przestrzenią i skłaniający do eksperymentowania z wizerunkiem. W jego centrum znajduje się Beuaty Hub, czyli miejsce, w którym konsumenci mogą przetestować produkty i skorzystać z bezpłatnych 15-minutowych lekcji makijażu. – To serce perfumerii, które tętni życiem, to tu można wypróbować zupełnie nowe marki, a bezpłatne metamorfozy bywają dla niektórych kobiet początkiem przygody z makijażem – mówi Jarosław Sroczyński, dyrektor handlowy Sephora Polska. 

Warszawska Sephora została powiększona z 350 do 400 mkw. Tak jak inne perfumerie otwarte w nowym koncepcie, została wyposażona w nowe meble, bardzo wyraźnie zostały wydzielone poszczególne strefy w perfumerii, zupełnie nową jest  strefa „siła natury”. Wrażenie robią duże ekrany ledowe, na których wyświetlane są promocyjne filmy. Konsumenci mogą zamówić produkty w internernetowej perfumerii Sephory i odebrać je w sklepach stacjonarnych. I odwrotnie – na miejscu w perfumerii mogą sprawdzić, co oferuje im świat online. Klientki Sephory korzystają też z aplikacji Virtual Artist, dzięki której mogą testować kolory pomadek, a następnie – wciąż korzystając z aplikacji – kupić produkt w wybranym kolorze poprzez sklep internetowy. Narzędzi cyfrowych używają też doradcy w Sephorze, np. za pomocą systemu Color Profile stworzonego z firmą Pantone dobierają klientkom podkład idealnie dopasowany do odcienia i rodzaju skóry. – E-commerce w całym handlu będzie postępował, nie da się go zatrzymać, ale chęć testowania, próbowania, powąchania będzie zawsze towarzyszyła kosmetycznej kategorii. Chcemy żeby te dwa światy – tradycyjnej sprzedaży i online’u się przenikały i uzupełniały – podkreśla Jarosław Sroczyński.  

Katarzyna Bielecka, dyrektor generalny Sephora Polska, jest przekonana, że internet nie zabije stacjonarnego handlu. – Nie postrzegamy internetu jako zagrożenia, wprost przeciwnie – oba kanały uzupełniają się i to otwiera zupełnie nowe możliwości. Klienci będą nadal kupowali w stacjonarnych sklepach, sądzę jednak, że będą wybierali centra handlowe, które będą oferowały dużą liczbę marek. Jadąc w jedno miejsce będą chcieli mieć jak największy wybór i możliwość kupienia wszystkiego, co zaplanowali. Te zakupy będą uzupełniać zamówieniami online – mówi Katarzyna Bielecka. 

Poza Warszawą, w nowym formacie działają już perfumerie Sephora we wrocławskim centrum handlowym Wroclavia i w CH Galaxy w Szczecinie. Na otwarcie czeka CH Forum w Gdańsku, gdzie również znajdzie się Sephora tego rodzaju. Wszystkie nowe perfumerie będą otwierane  w nowym koncepcie, a te już działające będą sukcesywnie modernizowane.

Sephora jest częścią koncernu LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, wiodącej na świecie grupy dóbr luksusowych. W Polsce jest obecna od 1999 roku, posiada 94 perfumerie w największych miastach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
16.04.2024 11:51
Grupa Douglas przyspiesza trend wzrostowy w II kwartale i zmniejsza dług o 1 mln euro
Sieć perfumerii odnotowała zadowalające dla siebie wyniki.wiadmoscikosmetyczne.pl
Grupa Douglas zanotowała 11,5 proc. wzrost sprzedaży netto w drugim kwartale roku finansowego 2023/24, od stycznia do marca, według wstępnych danych. Wzrost ten był napędzany przez oba kanały sprzedaży: w sklepach stacjonarnych o 12 proc., a w handlu elektronicznym o 10,7 proc. Wzrost odnotowano we wszystkich segmentach, również w pierwszej połowie roku obrotowego.

Douglas Group przyspieszyła swoją ścieżkę wzrostu w niedawno zakończonym drugim kwartale roku finansowego 2023/24: od stycznia do marca sprzedaż grupy (netto) wzrosła o 11,5 proc. na podstawie wstępnych i niezbadanych danych. Wzrost napędzany był przez oba kanały; Podczas gdy sprzedaż w sklepach wzrosła o 12 proc., sprzedaż w handlu elektronicznym wzrosła o 10,7 proc. Wszystkie segmenty przyczyniły się do ogólnego wzrostu i nadal rosły w stosunku do roku poprzedniego także w pierwszej połowie roku obrotowego.

Jednocześnie grupa jeszcze bardziej utorowała drogę na przyszłość dzięki kompleksowemu refinansowaniu i kolejnemu krokowi w kierunku delewarowania. Po wejściu na giełdę we Frankfurcie grupa pozyskała nowe finansowanie w łącznej wysokości 1,6 miliarda euro na znacznie lepszych warunkach i znacznie obniżyła wskaźnik dźwigni z poprzedniego poziomu 4,0x do ok. 2,7x (obliczony na podstawie skorygowanej EBITDA (LTM) i płynności na dzień 31.12.2023). Oznacza to, że oczekuje się, że roczne płatności odsetkowe grupy zostaną obniżone nawet o 100 mln euro.

Po bardzo dobrym rozpoczęciu roku finansowego w okresie świątecznym, zaliczyliśmy kolejny doskonały kwartał. Wyniki stanowią imponującą demonstrację atrakcyjności naszej oferty, naszej wyjątkowej lojalności klientów i odporności naszego modelu omnichannel. Oznacza to również jedenaście kolejnych kwartałów całkowitego wzrostu sprzedaży – wyraźny znak, że jesteśmy na dobrej drodze.

powiedział Sander van der Laan, dyrektor generalny Grupy Douglas.

Czytaj także: Douglas wszedł na Booksy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Perfumerie
12.04.2024 10:14
Douglas wszedł na Booksy
wiadomoscikosmetyczne.pl
Douglas umieścił swoje perfumerie na platformie rezerwacyjnej Booksy. Klienci mogą umawiać się zdalnie na zabiegi i konsultacje w 148 perfumeriach sieci.

Douglas dołączył do największej platformy rezerwacyjnej Booksy, przez którą można umawiać się na wizyty i usługi w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, gabinetach spa czy masażu, ale także np. do fizjoterapeuty czy stomatologa i wielu innych. Platforma skupia punkty usługowe i umożliwia rezerwację online w kalendarzach udostępnionych przez firmy. Można zarządzać wizytami, planować je, a w razie potrzeby przełożyć. Aplikacja udostępnia listę usługodawców, oferowane przez nich usługi oraz opinie klientów.

Teraz do Booksy dołączył także Douglas Polska ze swoimi 148 perfumeriami. Sieć oferuje bowiem także zabiegi kosmetyczne w przestrzeniach spa oraz konsultacje z ekspertami. Obecnie można umówić się przez Booksy właśnie na bezpłatne 15-minutowe konsultacje: pielęgnacyjne, makijażowe i zapachowe. To bardzo istotne ułatwienie dla klientów, a także promocja tego typu działań sieci. Da możliwość dotarcia do osób, które dotąd być może nie zaopatrywały się w Douglasie. Bezpłatna konsultacja będzie zachętą do poznania oferty sieci, przedstawienia jej oferty produktowej i zabiegowej.

image
Douglas w centrum handlowym Arkadia w Warszawie, strefa SPA
fot. Marcin Kmiecinski

Douglas idzie w kierunku oferty usługowej. W kilkudziesięciu perfumeriach w Polsce już działają gabinety zabiegowe. W kolejnych powstaną mobilne kabiny, gdzie dostępne będą zabiegi pielęgnacyjne na twarz i ciało. Sieć perfumerii współpracuje w tym zakresie ze swoimi partnerami - luksusowymi markami kosmetycznymi. 

Czytaj więcej: Douglas organizuje kolejne edycje Douglas Skincare Weeks i otworzy więcej gabinetów kosmetycznych w perfumeriach 

Douglasa to omnichannelowy (sklepy stacjonarne i sprzedaż online) sprzedawca kosmetyków. Największymi rynkami firmy są Niemcy, Francja, Włochy, Holandia oraz Polska (na podstawie danych sprzedażowych z 2022 roku). W roku finansowym 2023 Douglas osiągnął sprzedaż netto w wysokości 4,1 miliarda euro. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 20:08