StoryEditor
Producenci
17.06.2019 00:00

Jak wprowadzić zasady zrównoważonego rozwoju w firmie?

„Zrównoważony rozwój” to wymóg, który firmy będą musiały uwzględnić prędzej czy później aby odnieść sukces, a nawet osiągnąć rentowność w dłuższym okresie. Obecnie nie jest to obowiązek, ale to z pewnością szansa.

Celem branży kosmetycznej jest szybkie, bezpieczne i wydajne dostarczanie konsumentom najbardziej zrównoważonych rozwiązań. Producenci kosmetyków starają się zmaksymalizować swój pozytywny wpływ i zminimalizować negatywny wpływ na środowisko, gospodarkę i ogół społeczeństwa.

Podjęcie działań dla zwiększenia zrównoważenia firmy niekoniecznie wymaga dużych inwestycji i może przynieść jej wiele korzyści, takich jak oszczędzanie pieniędzy, przyciąganie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży i poprawę reputacji firmy.

Cosmetics Europe opracował dokument, który ma pomóc firmom, w szczególności małym i średnim (MŚP), które w sektorze kosmetycznym rozpoczynają działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Jest on ukierunkowany na właścicieli / dyrektorów firm i ma na celu udzielenie praktycznych porad. Cały łańcuch dostaw kosmetyków, od początkowego pozyskiwania surowców i design, przez produkcję, dystrybucję i użytkowanie oraz utylizację przez konsumentów, może mieć wpływ na zrównoważony rozwój. 

Dziesięć kroków do zrównoważonego rozwoju w firmie kosmetycznej

1. Dowiedz się, czym jest zrównoważony rozwój

2. Zrozum, dlaczego zrównoważony rozwój jest dobry dla Twojej firmy

3. Wyznacz „mistrza zrównoważonego rozwoju” w firmie

4. Sprawdź, kto może ci pomóc

5. Oceń wpływy swojej firmy (środowiskowe, społeczne i ekonomiczne)

6. Określ obszary, w których możesz działać

7. Opracuj swoją strategię zrównoważonego rozwoju w perspektywie krótko- i średnioterminowej

8. Zbuduj mapę drogową i plan działania

9. Rozpocznij własną podróż do zrównoważonego rozwoju

10. Regularnie przeglądaj postępy i utrzymuj komunikację.

Sukces zrównoważonego rozwoju w każdej firmie wymaga czterech rzeczy:

- Zobowiązania najwyższego kierownictwa lub właściciela firmy

- Przekazywanie go wszystkim członkom firmy

- Wykonywanie zrównoważonego rozwoju jest częścią pracy każdej osoby

- Planowania i monitorowania.

Zaangażowanie

Czy nazywa się to wizją, filozofią, czy po prostu stanowiskiem firmy w kwestii zrównoważonego rozwoju,

ważne jest, aby wszyscy pracownicy firmy zrozumieli, że jego zarząd i właściciele są zaangażowani w bardziej zrównoważoną przyszłość na dłuższą metę. Zrównoważony rozwój zajmie to trochę czasu i wysiłku, ale ostatecznie przyniesie korzyści środowisku firmy, jej pracownikom i społeczności, gdzie działa.

Komunikacja

Wszyscy w firmie muszą odegrać swoją rolę, jeśli zrównoważony rozwój ma odnieść sukces. Każdy będzie musiał zrozumieć, czym jest zrównoważony rozwój - konieczna będzie pewna edukacja wewnętrzna na początku. Regularne raporty z postępów i podkreślenie sukcesów i porażek będzie ważne. Nie muszą być skomplikowane, raczej proste historie, które pomogą wykazać, że firma pozostaje zaangażowana w zrównoważony rozwój. Nie boi się komunikować sukcesów i porażek, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy. 

Zrównoważony rozwój to zadanie dla każdego

Sukces jest bardziej prawdopodobny, jeśli wszyscy są odpowiedzialni za ideę zrównoważonego rozwoju. Nie każdy może wnieść tu duży wkład; ale dużo mniejszych, codziennych wysiłków składa się na duży efekt. Dbałość o szczegóły i dokonywanie właściwych wyborów, czy to jest zakup materiałów biurowych, prowadzenie produkcji bardziej wydajnie lub zmniejszenie ilości odpadów to część zrównoważonego rozwoju.

Planowanie i monitorowanie

Planowanie jest kluczowym składnikiem w długim okresie takiego programu jak zrównoważony rozwój. Trzeba tylko zacząć, rozpęd ma kluczowe znaczenie. Użyj planu co zrobić, jak sprawdzić rezultaty i działać w jego ramach.

- Plan: Opracuj, co należy zrobić i jak

- Do: Wdrożenie planu

- Sprawdź: Upewnij się, że twój plan dostarcza wyniki, których oczekujesz

- Działaj: Podejmij wymagane działania naprawcze i upewnij się, że dobra praktyka jest „zamknięta”

Popraw i powtórz cykl Planuj-Wykonaj-Sprawdź-Działaj regularnie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 17:01
Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Zła passa The Body Shop trwa.WestportWiki, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
The Body Shop znalazł się w administracji po tym, jak jego nowy właściciel nie zapewnił sobie nowego finansowania po wycofaniu linii kredytowej przez HSBC. Aurelius kupił brytyjską markę kosmetyków za 207 mln funtów w listopadzie 2023 r. od brazylijskiego giganta kosmetycznego Natura. Według dziennika Telegraph, HSBC wycofał swoją linię kredytową Aureliusa po sprzedaży The Body Shop, co spowodowało brak w portfelu grupy co najmniej 100 milionów funtów.

Luka finansowa spowodowała, że 48-letnia marka znalazła się w administracji w lutym, zaledwie trzy miesiące po zakupie. HSBC powiadomiła The Body Shop z co najmniej 18-miesięcznym wyprzedzeniem po wycofaniu się z umowy, a w tym czasie Aurelius nie zapewnił sobie nowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Źródło podało jednak The Telegraph, że Aurelius nigdy nie został poinformowany o decyzji HSBC o zaprzestaniu udzielania kredytów, a skalę problemów finansowych The Body Shop odkrył dopiero po sfinalizowaniu przejęcia w styczniu 2024 r.

Z punktu widzenia prawa, administracja to procedura regulowana przez przepisy dotyczące niewypłacalności obowiązujące w różnych systemach prawa zwyczajowego, co ma swoje odpowiedniki w postępowaniu upadłościowym w Stanach Zjednoczonych oraz w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Jest to mechanizm umożliwiający ochronę podmiotów niewypłacalnych i zapewniający im możliwość kontynuowania działalności. Proces ten stanowi alternatywę dla likwidacji lub może być jej wstępem. Administracja jest inicjowana na mocy zarządzenia administracyjnego, a nadzór nad firmą pod zarządem komisarycznym sprawuje syndyk, pełniący rolę tymczasowego dyrektora naczelnego, odpowiedzialnego za dobra i zobowiązania firmy w imieniu wierzycieli.

Po zakończeniu sprzedaży spółka została poinformowana przez bankierów o zamiarze zaprzestania udzielania kredytów bankowych. Następnie Body Shop został odcięty od dziesiątek milionów funtów kredytu, co miało spowodować znaczny nieplanowany odpływ środków pieniężnych z firmy. Łącznie te zdarzenia dały podstawę do przewidywanego szczytowego zapotrzebowania firmy na finansowanie przekraczającego 100 milionów funtów, czyli znacznie większego niż zapotrzebowanie określone w procesie przejęcia. Upadek The Body Shop spowodował zamknięcie 197 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę około 489 stanowisk pracy.

Czytaj także: The Body Shop walczy o Indie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 16:58
Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi
Marco Quarta, dyrektor generalny i współzałożyciel Rubedo Life Sciences z zespołem badaczy
Beiersdorf, właściciel marki Nivea, zainwestował w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Firmy poinformowały, że będą wspólnie pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi.

Beiersdorf nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą bofarmaceutyczną Rubedo Life Science specjalizującą się w badaniach nad procesami starzenia się komórek.

Beiersdorf dodatkowo dołącza do Rubedo jako inwestor, biorąc udział w niedawno zamkniętej rundzie finansowania serii A za pośrednictwem funduszu Oscar & Paul Corporate Venture Capital Fund.

Celem współpracy jest wykorzystanie najnowocześniejszych badań Rubedo w pracach nad opracowaniem przełomowych produktów przeciwstarzeniowych.

– To partnerstwo może zrewolucjonizować rynek, łącząc wiedzę Rubedo w zakresie starzenia się komórek z doświadczeniem firmy Beiersdorf w zakresie innowacji w pielęgnacji skóry – stwierdził Marco Quarta, dyrektor generalny Rubedo Life Sciences.

– Łącząc najnowocześniejszą wiedzę specjalistyczną obu stron chcemy na nowo zdefiniować standardy przeciwstarzeniowe w pielęgnacji skóry poprzez przełomowe innowacje – skomentował dyrektor generalny firmy Beiersdorf, Vincent Warnery.

– Widzimy ogromny potencjał w bardzo dynamicznej dziedzinie badań nad starzeniem się komórek, pozwalający na opracowanie rozwiązań w zakresie odmładzania skóry – dodała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacyjny ds. globalnych badań i rozwoju.

Rubedo Life Sciences to firma biofarmaceutyczna badająca komórki odpowiedzialne za przewlekłe choroby związane z wiekiem i opracowująca w tym zakresie terapie. Należąca do firmy opatentowana platforma odkrywania leków Alembic opracowała  pierwsze w swojej klasie małe cząsteczki zaprojektowane z myślą o selektywnym celowaniu w różne typy starzejących się komórek, które odgrywają kluczową rolę w postępie chorób płuc, dermatologicznych, onkologicznych, neurodegeneracyjnych, zwłóknieniowych i innych chorób przewlekłych.

Zespół kierowniczy Rubedo składa się z liderów branży i wczesnych pionierów chemii, technologii i nauk przyrodniczych, posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania i komercjalizacji leków, zdobytą zarówno przez duże firmy farmaceutyczne, jak i wiodące firmy biotechnologiczne. Siedziba firmy mieści się w Sunnyvale w Kalifornii.  

22 kwietnia br. firma Rubedo Life Sciences ogłosiła zamknięcie rundy finansowania A o wartości 40 mln dolarów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalsze prace badawcze, m.in. nad terapiami łuszczycy i atopowego zapalenia skóry oraz udziałem starzejących się komórek w procesie zwłóknienia płuc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 19:28