StoryEditor
Producenci
30.03.2020 00:00

Patrick O’Quin, FEBEA: Świat będzie dzielił się na przed koronawirusem i po

- Oprócz natychmiastowej ogólnej mobilizacji, kryzys wstrząsnął całą gospodarką i może zmienić wiele praktyk w biznesie kosmetycznym - mówi Patrick O’Quin, prezes FEBEA w rozmowie z portalem Premium Beauty News.

Patrick O'Quin, prezes Francuskiego Stowarzyszenia Handlowego Firm Kosmetycznych i Perfumeryjnych (FEBEA) w rozmowie z portalem mówił, że przemysł kosmetyczny łączy siły, aby masowo wytwarzać produkty higieniczne, w szczególności środki do dezynfekcji rąk. To jego zdaniem potwierdza, że ​​produkty kosmetyczne są niezbędne w naszym codziennym życiu i nie są to "niepoważne" produkty. Produkty higieniczne i przybory toaletowe (mydło, produkty do kąpieli i pod prysznic, produkty do włosów, pasta do zębów) odgrywają istotną rolę w naszym codziennym życiu.

- Nawet jeśli jesteśmy ograniczeni, to musimy się dobrze czuć. Wszyscy psychologowie zalecają, abyśmy dbali o nasz wygląd nawet pozostając w domu. Produkty kosmetyczne są kluczem do poszukiwania dobrego samopoczucia - mówił Patrick O'Quin.

Gdy tylko zezwolono na produkcję środków dezynfekujących do rąk na bazie alkoholu, firmy kosmetyczne podjęły działania w celu zaspokojenia zapotrzebowania na produkty higieniczne wywołanego epidemią koronawirusa. Jak mówił, we Francji ponad 30 firm przekształciło swoje linie produkcyjne, aby zaspokoić nowy popyt. I te, które produkują te same produkty higieniczne, co zwykle, również powinny być brane pod uwagę. 

- Wytwarzanie antybakteryjnego żelu do rąk wymaga podjęcia środków ostrożności i nie można tego zrobić na żadnym narzędziu przemysłowym. Firmy zajmujące się alkoholem w ramach swoich zwykłych procesów były najbardziej reaktywne, ale jest to naturalne - podkreślił  prezes FEBEA.

Kryzys związany z epidemią Covid-19 wstrząsnął całą gospodarką. We Francji podjęto ogólne środki pomocowe dotyczące wszystkich sektorów, nie tylko biznesu kosmetycznego. Niektórzy detaliści zawiesili płatności, tak że marki, w szczególności małe, przeżywają trudne chwile.

Epidemia uwypukla słabości strukturalne łańcuchów dostaw

 - Będą czasy przed COVID-19 i po nim, a strategie fragmentacji łańcucha dostaw będą wymagały przeglądu. Wiele firm już zmieniło swoje praktyki. A ponieważ koncepcje gospodarki o obiegu zamkniętym i zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu, możemy z pewnością oczekiwać prawdziwej transformacji zarówno oczekiwań konsumentów, jak i procesów firmy - mówił Patrick O'Quin.

W jego opinii kryzys może również pomóc Komisji Europejskiej zastanowić się nad tym, czym właściwie jest gospodarka o obiegu zamkniętym - prawdziwa zielona umowa, która lepiej uwzględnia łańcuchy wartości, a nie tylko uderzanie w plastik. - To jest zbyt łatwe i mało istotne - stwierdził.

Epidemia oznacza powrót do granic na świecie, ale może także w Europie.

- Oczywiście renacjonalizacja i bilateralizm postępują. Polityka amerykańskiego prezydenta Donalda Trumpa jest tego najlepszym przykładem. Ponieważ jednak działamy na rynku globalnym, nadal wierzymy w multilateralizm. Producenci kosmetyków starają się współpracować na poziomie globalnym w kwestiach będących przedmiotem wspólnego zainteresowania: koniec badań na zwierzętach i metod alternatywnych - tłumaczył Patrick O’Quin.

Jego zdaniem Europa jest daleko w tej dziedzinie - w kwestiach środowiska, filtrów przeciwsłonecznych i informacji dla konsumentów. - Wspólne rozwiązywanie problemów będących przedmiotem ogólnego zainteresowania zapewnia ogromne korzyści zbiorowe - podkreślił.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 15:27
Marka Neonail otworzyła swój pierwszy salon w zupełnie nowej aranżacji
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu / Cosmo Group
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Nowy salon Neonail w Galerii Wroclavia we Wrocławiu. Marka ma obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych
Gallery
Marka Neonail specjalizująca się w produktach do stylizacji i pielęgnacji paznokci, zmieniła wygląd swoich salonów sprzedaży. W Galerii Wroclavia we Wrocławiu został otwarty pierwszy punkt w nowej aranżacji, gdzie sprzedawane są także kosmetyki do makijażu Neo Make Up.

Neo Nail i Neo Make Up to marki należące do polskiej firmy Cosmo Group. Właśnie został otwarty pierwszy salon sprzedaży w zupełnie nowej aranżacji, gdzie można kupić obie marki – lakiery i produkty do stylizacji paznokci oraz kosmetyki do makijażu.

Salon w Galerii Wroclavia we Wrocławiu został urządzony w minimalistycznym stylu, w jasnych kolorach z modnym wzornictwem. Powstały w nim dwa spójne światy – na długich białych półkach swoje miejsce znalazły miejsce produkty marki Neonail, a po drugiej stronie znalazły się produkty z serii Neo Make Up, które również zyskały nową oprawę wizualną.

Jak informuje firma, celem było stworzenie neutralnego tła, które na wzór pomieszczeń galerii sztuki, pozwoliło zaprezentować każdy produkt w dowolnej aranżacji.Nową koncepcję salonu opracowało biuro architektoniczne Forma4U Marcin Karaszowski.

– Postawiliśmy na trzy idee, które naszym zdaniem najbardziej kojarzą się z markami Neonail i Neo Make Up, czyli nowoczesny minimalizm, potęga kolorów oraz bliskość natury. Te trzy elementy stały się filarami naszej nowej wizji na aranżację tego wnętrza – mówi architekt Sylwia Słopak-Karaszowska.

Marka Neonail posiada obecnie 141 punktów własnych i franczyzowych w galeriach handlowych. Produkty NEONAIL można kupić w ponad tysiącu miejsc w Polsce: w multibrandowych drogeriach oraz sieciach nowoczesnych: Douglas, Hebe, Kontigo oraz  w e-sklepie marki.

Czytaj także: Chiara Ferragni będzie promować polską markę Neonail

Cosmo Group to jedna z wiodących międzynarodowych firm z sektora beauty, jest liderem sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych na polskim rynku. W portfolio firmy znajdują się marki: Neonail, Neo Make Up, Mylaq i Staylac.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.04.2024 11:55
Johnson & Johnson musi zapłacić 45 milionów dolarów odszkodowania w kolejnej sprawie dt. talku
To kolejny cios dla Johnson & Johnson.
Firma Johnson & Johnson i dwie jej spółki zależne zostały uznane za odpowiedzialne za śmierć Theresy Garcia, którą reprezentowała kancelaria adwokacka Dean Omar Branham Shirley. Ława przysięgłych Sądu Okręgowego hrabstwa Cook w Chicago przyznała rodzinie Garcii 45 milionów dolarów odszkodowania. Sprawa toczyła się o uznanie odpowiedzialności firmy za azbest, który znalazł się w używanym przez Garcię talku dla niemowląt.

Proces jest następstwem dwóch wniosków o upadłość firmy Johnson & Johnson, które zawiesiły postępowanie w tej i tysiącach innych spraw dotyczących azbestu i talku. Jury stwierdziło, że przyczyną międzybłoniaka był fakt, że Garcia przez całe życie stosowała puder dla niemowląt Johnson’s Baby Powder i inne produkty na bazie talku. Międzybłoniak to śmiertelny nowotwór błony śluzowej płuc, spowodowany narażeniem na działanie azbestu, który wykryto w niektórych próbkach zasypki talkowej dla niemowląt Johnson & Johnson.

Prawnicy Garcii wykazali, że produkty zawierające talk wytwarzane przez firmę Johnson & Johnson zawierają włókna azbestu. Eksperci wyjaśnili, że codzienne stosowanie i ilość wdychana przez Garcię przez całe życie doprowadziły do jej międzybłoniaka. Zdiagnozowano ją w styczniu 2020 roku, a zmarła w lipcu tego roku.

W maju 2023 r. firma Johnson & Johnson zgodziła się wpłacić 8,9 miliarda dolarów w płatnościach przez 25 lat na rozstrzygnięcie wszystkich obecnych i przyszłych roszczeń dotyczących talku, co stanowi wzrost o 6,9 miliarda dolarów w porównaniu z 2 miliardami dolarów przekazanymi wcześniej w związku ze wstępnym ogłoszeniem upadłości LTL w październiku 2021 r. Johnson & Johnson to nie pierwsza firma, która mierzy się z pozwami w sprawie rakotwórczego talku. W grudniu 2022 roku ława przysięgłych w Kalifornii zdecydowała, że Avon Products Inc. (ówcześnie część Natura &Co.) musi wypłacić ponad 50 milionów dolarów odszkodowania karnego 76-letniej kobiecie. Kobieta ta twierdzi, że przyczyną jej raka był talk użyty w produktach Avon.

Czytaj także: Kolejny cios dla J&J - upadłość została odrzucona przez sąd, a firma wyśmiana na TikToku

W 2020 r. podsądnym stała się marka Revlon: para z Maryland, Laura i Edward McDaniel, wniosła pozew przeciwko Revlonowi w sądzie stanu Nowy Jork. Laura McDaniel, której została w styczniu 2020 r. postawiona diagnoza onkologiczna, twierdzi, że jej choroba jest rezultatem azbestu zawartego w talku stosowanym w kosmetykach Revlonu, gdzie pracował jej ojciec. Dąży do uzyskania 20 milionów dolarów jako zadośćuczynienie oraz 40 milionów dolarów jako odszkodowanie karne. Jej mąż, Edward, domaga się 5 milionów dolarów za cierpienie psychiczne i stratę życiowej partnerki, argumentując, że choroba wynikła z użycia skażonych produktów.

Spółka wygrała zdecydowaną większość dotychczas toczących się procesów sądowych z udziałem ławy przysięgłych związanych z talkiem kosmetycznym i powtarza, że żadne z roszczeń przeciwko Spółce związanych z talkiem nie jest zasadne. Mimo że firma zapewniała, że jej produkty zawierające talk są bezpieczne, w 2020 r. zaprzestała sprzedaży pudru dla niemowląt Johnson’s na bazie talku w USA i Kanadzie, a w 2022 r. globalnie przeszła na gamę pudrów dla niemowląt na bazie skrobi kukurydzianej.

Czytaj także: Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 21:51