Popyt na witaminy, suplementy diety i produkty antywirusowe będzie napędzał wzrosty w kategorii zdrowie i uroda. To efekt koronawirusa i obaw konsumentów o zdrowie oraz chęci podnoszenia odporności organizmu.
Eksperci EDGE przewidują, że największy wzrost nastąpi w Wielkiej Brytanii (+ 5,0 p.proc.) i w Chinach (+ 3,6 p.proc.). W Wielkiej Brytanii wcześniej prognozowany był spadek ze względu na zamknięcie placówek Bootsa podczas lock down. Jednak tendencje te odwracają się w wyniku zmiany nawyków zakupowych konsumentów.
Pomimo, że sprzedaż kosmetyków w związku z Covid spadała w pierwszej połowie tego roku, również tu będzie następował stopniowy powrót do normy. Wprawdzie konsumenci są ostrożniejsi w wydawaniu pieniędzy, jednak zdaniem EDGE na pandemii korzystają produkty służące do „rozpieszczania się” – do pielęgnacji skóry, włosów oraz do kąpieli. Jako przykład podają takie potęgi e-commerce jak Amazon i Zalando, w przypadku których sprzedaż produktów z tej kategorii wzrosła w okresie społecznej izolacji.