StoryEditor
Producenci
15.07.2020 00:00

Garnier staje się bardziej ekologiczną marką

Garnier ogłosił uruchomienie inicjatywy na rzecz "Zielonego piękna" (Green Beauty), w ramach której marka będzie produkować wszystkie swoje kosmetyki przy użyciu dziewiczego plastiku, używać tylko opakowań wielokrotnego użytku, do recyklingu lub kompostowania i zapewni neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakładach przemysłowych.

Zgodnie z celami spółki macierzystej w zakresie zrównoważonego rozwoju, marka obiecała, że ​​do 2025 r. jej zakłady przemysłowe będą w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, ​​wszystkie składniki roślinne i odnawialne będą pozyskiwane w zrównoważony sposób do 2022 r., a wszystkie nowe produkty będą mieć ulepszony profil środowiskowy do 2025 r. i będą pakowane w materiały wielokrotnego użytku, nadające się do recyklingu lub kompostowania, zawierające zero czystego plastiku.

Uruchomienie inicjatywy Green Beauty zwiastuje falę nowych ekologicznych premier marki, w tym Garnier Organic Hemp w kartonowych opakowaniach, Garnier SkinActive Eco-Pads wielokrotnego użytku oraz Garnier Ultra Doux szampon w kostce bez plastiku, w 100% biodegradowalny i w 100% nadający się do recyklingu.

Marka współpracuje również z dwiema organizacjami pozarządowymi, Ocean Conservancy i Plastics For Change, aby pomóc w walce z wpływem zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi.

Adrien Koskas, prezes globalnej marki Garnier, wyjaśnia: „Green Beauty zmieni sposób, w jaki prowadzimy działalność. Opracowana z pomocą naszych partnerów, badaczy i klientów inicjatywa ta podkreśla szereg ambitnych celów, popartych konkretnymi celami. Zobowiązujemy się zmniejszyć nasz wpływ na planetę i wprowadzać innowacje na rzecz zrównoważonej przyszłości. Zajmie to trochę czasu, ale Green Beauty zmieni Garniera i mamy nadzieję, przemysł kosmetyczny jako całość.”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 16:38
Magdalena Kuś, Paese: Ekologia i opakowania refill to trendy dla branży na przyszłość [Cosmoprof Bolonia 2024]
Zespół Euphora Paese na targach Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Euphora Paese
Ekologia jest najważniejszym trendem w branży kosmetycznej, cały sektor idzie przede wszystkim w kierunku rozwiązań chroniących środowisko – uważa Magdalena Kuś, product manager marki Paese. Według niej właśnie to przede wszystkim pokazała ostatnia edycja międzynarodowych targów Cosmoprof we Włoszech.

Ekologia jest czynnikiem, który determinuje działanie firm kosmetycznych i jest głównym trendem przyszłości. To według Magdaleny Kuś, product manager marki Paese pokazała m.in. ostatnia edycja kosmetycznych targów Cosmoprof w Bolonii we Włoszech.

– W tym roku Cosmoprof jasno wskazał nam kierunek, w jakim idzie branża, czyli ekologia, ekologia i jeszcze raz ekologia. Produkty, sposób utylizacji, skład kosmetyków, opakowania – we wszystkich obszarach stawiamy na naturę i troskę o środowisko. Głównym trendem na nadchodzący czas są opakowania z możliwością ponownego uzupełnienia, czyli refill – mówi Magdalena Kuś.

Euphora Paese jest polską firmą. Specjalizuje się w produkcji kosmetyków do makijażu, których uzupełnieniem są wybrane produkty pielęgnacyjne i akcesoria kosmetyczne. Spółka działa w Krakowie, gdzie ma własne laboratoria i zaplecze laboratoryjne. Produkuje także na zlecenie sieci handlowych, m.in. dla Hebe oraz dla innych podmiotów. Swoje kosmetyki eksportuje do 50 krajów świata.

To, jak podkreśla Magdalena Kuś, mobilizuje spółkę do patrzenia na biznes nie przez pryzmat lokalnego a globalnego rynku i śledzenia światowych trendów. Na to z kolei pozwala udział w międzynarodowych targach.

– Dla marek obecnych na rynkach międzynarodowych, targi to świetna okazja na wymianę cennych kontaktów i miejsce wielu inspiracji. Mimo rozwoju technologii i digitalowych narzędzi biznesowych kontakt na żywo to dalej zupełnie inny rodzaj doświadczenia. Zdarza się, że regularnie wymieniam maile z partnerami Paese z drugiego końca świata, a tak naprawdę nigdy nie mieliśmy okazji porozmawiać na żywo. To bardzo cenne, kiedy na evencie branżowym w końcu możemy się poznać, wymienić spostrzeżeniami. To jest jakiś rodzaj integracji i od tej pory nasza współpraca idzie coraz pomyślniej. Uważam, że targi to dalej świetna inicjatywa dla biznesu – mówi Magdalena Kuś.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
16.04.2024 10:15
Beiersdorf zadowolony z rozpoczęcia roku finansowego 2024
Beiersdorf odnotował satysfakcjonujące dla siebie wyniki w pierwszej części roku finansowego 2024.Shutterstock
Beiersdorf dobrze rozpoczyna rok finansowy 2024. Segment działalności konsumenckiej osiągnął w pierwszym kwartale dwucyfrowy organiczny wzrost sprzedaży na poziomie 10,0 proc., generując sprzedaż na poziomie 2,2 miliarda euro. Sprzedaż Grupy osiągnęła w pierwszym kwartale 2,6 miliarda euro i wzrosła o 7,3 proc. w ujęciu organicznym.

Marka Nivea – w tym Labello – osiągnęła w pierwszym kwartale organiczny wzrost sprzedaży o 12,6 proc. rok do roku, napędzany zrównoważonymi cenami i wzrostem wolumenu. Kultowa marka Beiersdorfa rozwijała się we wszystkich regionach i odnotowała największy wzrost sprzedaży w Europie (13 proc. w ujęciu organicznym) i na rynkach wschodzących (14 proc. w ujęciu organicznym). Wzrost ten był napędzany kategoriami Sun, Deo i Face Care oraz ciągłym sukcesem gamy produktów Luminous.

Marki Derma Eucerin i Aquaphor odnotowały organiczny wzrost sprzedaży o 10,2 proc. na początku roku finansowego 2024. Kluczowym czynnikiem wpływającym na ten wynik były dobre wyniki działalności Eucerin Sun, szczególnie w Europie. Eucerin wszedł także na rynek pielęgnacji twarzy w USA. La Prairie powróciła do wzrostu w pierwszym kwartale 2024 r., odnotowując organiczny wzrost sprzedaży o 1 proc.. Zmiany w luksusowej marce Beiersdorf nabierają obecnie tempa po trudnych warunkach na rynku zewnętrznym w zeszłym roku. Dalsze przyspieszenie wzrostu spodziewane jest w drugiej połowie roku.

Dział Healthcare, który w dużej mierze obejmuje działalność w zakresie plastrów Hansaplast i Elastoplast, odnotował organiczny wzrost sprzedaży o 1,5 proc.. Głównymi czynnikami wpływającymi na ten wynik były znaczące wzrosty na rynkach wschodzących i w Europie. Na cały rok 2024 Beiersdorf aktualizuje swoje wytyczne dla segmentu działalności konsumenckiej. Obecnie spółka spodziewa się organicznego wzrostu sprzedaży na poziomie 6–8 proc.. Jednocześnie potwierdziła ambicję przekroczenia ubiegłorocznej marży EBIT (po wyłączeniu czynników specjalnych) o 50 pb.

Czytaj także: Nivea przeprojektowuje opakowania i formuły, aby spełnić cele firmy Beiersdorf w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2025

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
16. kwiecień 2024 20:50