StoryEditor
Producenci
02.12.2020 00:00

Henryk Orfinger: Prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste [TYLKO U NAS]

Bycie przedsiębiorcą z 37 letnim stażem i sukcesem to odpowiedzialność. Odpowiedzialność ta oznacza społeczną aktywność, która wykorzystuje wiedzę i doświadczenie. Szczególnie dzisiaj, kiedy gospodarka cierpi z powodu koronawirusa i trudno ocenić, kiedy nastąpi koniec pandemii, a jednocześnie prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste, każda inicjatywa jest na wagę złota – skomentował swoją nominację i utworzenie rady gospodarczej przy Senacie Henryk Orfinger dla portalu widomoscikosmetyczne.pl.

1 grudnia 2020 r. Henryk Orfinger, współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris, wraz z dziewięcioma innymi przedsiębiorcami otrzymał od marszałka Senatu Tomasza Grodzkiego nominację do rady gospodarczej. Jej zadaniem będzie eliminowaniu z projektów ustaw szkodliwych dla firm i finansów publicznych zapisów, a także przygotowanie reform gospodarczych.

Czytaj więcej: Henryk Orfinger zasiądzie w radzie gospodarczej przy Senacie

 – Bycie przedsiębiorcą z 37 letnim stażem i sukcesem to odpowiedzialność. Odpowiedzialność ta oznacza społeczną aktywność, która wykorzystuje wiedzę i doświadczenie. Szczególnie dzisiaj, kiedy gospodarka cierpi z powodu koronawirusa i trudno ocenić, kiedy nastąpi koniec pandemii, a jednocześnie prawo gospodarcze w Polsce robi się coraz mniej zrozumiałe i przejrzyste, każda inicjatywa jest na wagę złota – skomentował swoją nominację i utworzenie rady gospodarczej Henryk Orfinger dla portalu widomoscikosmetyczne.pl.

W radzie gospodarczej przy Senacie, obok współtwórcy i współwłaściciela firmy Dr Irena Eris, znaleźli się Zbigniew Jakubas (Multico), Małgorzata Adamkiewicz (Adamed), Arkadiusz Muś (Pres Glass), Adam Kiciński (CD Projekt), Jerzy Krzanowski (Nowy Styl), Bogdan Kaczmarek ( Com40, Big Star), Michał Świerczyński (X-com), a także prof. Jerzy Hausner, były wicepremier i członek RPP oraz Sławomir Dudek, główny ekonomista Pracodawców RP.

Jest to grono osób, które działając przez dziesięciolecia, zbudowały silne marki i potencjał finansowy. I nie jest istotne jakie branże reprezentujemy, bo tu nie chodzi o interesy branżowe. Obszarów, nad którymi można pracować, jest dużo: prawo pracy, szeroko rozumiane podatki, popularna teraz sukcesja, nadregulacje, zatrudnienie obcokrajowców i wiele innych. Te tematy są przecież istotne dla wszystkich branż, nie tylko dla kosmetycznej – ocenił Henryk Orfinger.

Przyznał równocześnie, że praca z osobami powołanymi do rady może być wyzwaniem.

Taki skład rady to olbrzymia szansa, ale też wyzwanie zarówno dla marszałka Tomasza Grodzkiego, jak i przewodniczącego naszego grona Zbigniewa Jakubasa. Przecież to sami ludzie sukcesu. Jak nad nimi zapanować? Ale damy radę, dopiero zaczynamy – zapewnił Henryk Orfinger.

Zaznaczył również, że nominacja od marszałka Senatu, nie była pierwszym zaproszenie od polityka do stworzenia podobnej rady.

Ale za to pierwszym, które się ziściło i zapewniam, że nie polityka jest naszym celem tylko gospodarka – podsumował współwłaściciel Grupy Dr Irena Eris i przewodniczący Rady Nadzorczej Dr Irena Eris.

Zapewnił równocześnie, że jeśli pojawi się jakiś problem szczególnie istotny dla branży kosmetycznej, w którym rada gospodarcza będzie mogła pomóc, to jest do dyspozycji.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 17:01
Telegraph: Upadek The Body Shop spowodowany został brakiem zabezpieczenia kredytu
Zła passa The Body Shop trwa.WestportWiki, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
The Body Shop znalazł się w administracji po tym, jak jego nowy właściciel nie zapewnił sobie nowego finansowania po wycofaniu linii kredytowej przez HSBC. Aurelius kupił brytyjską markę kosmetyków za 207 mln funtów w listopadzie 2023 r. od brazylijskiego giganta kosmetycznego Natura. Według dziennika Telegraph, HSBC wycofał swoją linię kredytową Aureliusa po sprzedaży The Body Shop, co spowodowało brak w portfelu grupy co najmniej 100 milionów funtów.

Luka finansowa spowodowała, że 48-letnia marka znalazła się w administracji w lutym, zaledwie trzy miesiące po zakupie. HSBC powiadomiła The Body Shop z co najmniej 18-miesięcznym wyprzedzeniem po wycofaniu się z umowy, a w tym czasie Aurelius nie zapewnił sobie nowego finansowania dla przedsiębiorstwa. Źródło podało jednak The Telegraph, że Aurelius nigdy nie został poinformowany o decyzji HSBC o zaprzestaniu udzielania kredytów, a skalę problemów finansowych The Body Shop odkrył dopiero po sfinalizowaniu przejęcia w styczniu 2024 r.

Z punktu widzenia prawa, administracja to procedura regulowana przez przepisy dotyczące niewypłacalności obowiązujące w różnych systemach prawa zwyczajowego, co ma swoje odpowiedniki w postępowaniu upadłościowym w Stanach Zjednoczonych oraz w wielu krajach europejskich, w tym w Polsce. Jest to mechanizm umożliwiający ochronę podmiotów niewypłacalnych i zapewniający im możliwość kontynuowania działalności. Proces ten stanowi alternatywę dla likwidacji lub może być jej wstępem. Administracja jest inicjowana na mocy zarządzenia administracyjnego, a nadzór nad firmą pod zarządem komisarycznym sprawuje syndyk, pełniący rolę tymczasowego dyrektora naczelnego, odpowiedzialnego za dobra i zobowiązania firmy w imieniu wierzycieli.

Po zakończeniu sprzedaży spółka została poinformowana przez bankierów o zamiarze zaprzestania udzielania kredytów bankowych. Następnie Body Shop został odcięty od dziesiątek milionów funtów kredytu, co miało spowodować znaczny nieplanowany odpływ środków pieniężnych z firmy. Łącznie te zdarzenia dały podstawę do przewidywanego szczytowego zapotrzebowania firmy na finansowanie przekraczającego 100 milionów funtów, czyli znacznie większego niż zapotrzebowanie określone w procesie przejęcia. Upadek The Body Shop spowodował zamknięcie 197 sklepów w Wielkiej Brytanii, co spowodowało utratę około 489 stanowisk pracy.

Czytaj także: The Body Shop walczy o Indie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 16:58
Beiersdorf inwestuje w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Będą pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi
Marco Quarta, dyrektor generalny i współzałożyciel Rubedo Life Sciences z zespołem badaczy
Beiersdorf, właściciel marki Nivea, zainwestował w firmę biofarmaceutyczną Rubedo Life Science. Firmy poinformowały, że będą wspólnie pracować nad przełomowymi produktami przeciwstarzeniowymi.

Beiersdorf nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą bofarmaceutyczną Rubedo Life Science specjalizującą się w badaniach nad procesami starzenia się komórek.

Beiersdorf dodatkowo dołącza do Rubedo jako inwestor, biorąc udział w niedawno zamkniętej rundzie finansowania serii A za pośrednictwem funduszu Oscar & Paul Corporate Venture Capital Fund.

Celem współpracy jest wykorzystanie najnowocześniejszych badań Rubedo w pracach nad opracowaniem przełomowych produktów przeciwstarzeniowych.

– To partnerstwo może zrewolucjonizować rynek, łącząc wiedzę Rubedo w zakresie starzenia się komórek z doświadczeniem firmy Beiersdorf w zakresie innowacji w pielęgnacji skóry – stwierdził Marco Quarta, dyrektor generalny Rubedo Life Sciences.

– Łącząc najnowocześniejszą wiedzę specjalistyczną obu stron chcemy na nowo zdefiniować standardy przeciwstarzeniowe w pielęgnacji skóry poprzez przełomowe innowacje – skomentował dyrektor generalny firmy Beiersdorf, Vincent Warnery.

– Widzimy ogromny potencjał w bardzo dynamicznej dziedzinie badań nad starzeniem się komórek, pozwalający na opracowanie rozwiązań w zakresie odmładzania skóry – dodała dr Gitta Neufang, starszy wiceprezes korporacyjny ds. globalnych badań i rozwoju.

Rubedo Life Sciences to firma biofarmaceutyczna badająca komórki odpowiedzialne za przewlekłe choroby związane z wiekiem i opracowująca w tym zakresie terapie. Należąca do firmy opatentowana platforma odkrywania leków Alembic opracowała  pierwsze w swojej klasie małe cząsteczki zaprojektowane z myślą o selektywnym celowaniu w różne typy starzejących się komórek, które odgrywają kluczową rolę w postępie chorób płuc, dermatologicznych, onkologicznych, neurodegeneracyjnych, zwłóknieniowych i innych chorób przewlekłych.

Zespół kierowniczy Rubedo składa się z liderów branży i wczesnych pionierów chemii, technologii i nauk przyrodniczych, posiadających wiedzę specjalistyczną w zakresie opracowywania i komercjalizacji leków, zdobytą zarówno przez duże firmy farmaceutyczne, jak i wiodące firmy biotechnologiczne. Siedziba firmy mieści się w Sunnyvale w Kalifornii.  

22 kwietnia br. firma Rubedo Life Sciences ogłosiła zamknięcie rundy finansowania A o wartości 40 mln dolarów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na dalsze prace badawcze, m.in. nad terapiami łuszczycy i atopowego zapalenia skóry oraz udziałem starzejących się komórek w procesie zwłóknienia płuc.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. kwiecień 2024 00:47