StoryEditor
E-commerce
17.06.2021 00:00

[FBK 2021] Czego nie wiesz o rynku kosmetyków naturalnych?

Czy kosmetyki naturalne rosną szybciej niż cały rynek? Co przekonuje konsumentów do ich kupowania a co zniechęca? Jakich produktów naturalnych szukają sieci drogeryjne budując asortyment? Czy naturalne produkty mogą być szansą na sukces eksportowy? Jakie wyzwania stoją przed producentami i detalistami, którzy chcą być eko? Chcesz wiedzieć? Przeczytaj.

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, znajdziesz je u nas. 

Oto program Forum Branży Kosmetycznej 2021, które odbędzie się już 22 czerwca. 

Jeśli potrzebujesz danych na temat rynku kosmetycznego, a szczególnie segmentu produktów naturalnych, zapraszamy!

Jeszcze tylko dziś można się zarejestrować na Forum tutaj. Wstęp dla przedstawicieli handlu jest bezpłatny. 

Trendy naturalne motorem napędowym rynku kosmetycznego.

  • MAGDALENA PIWKOWSKA, Trends & Content Development Leader, NielsenIQ,
  • MICHAŁ RUDECKI, Client Director, Beauty & Home Care, NielsenIQ 

Zainteresowanie konsumentów „naturą” i działania biznesu wokół niej wchodzą w coraz dojrzalszy etap życia trendu. Dziś „natura” jest zdecydowanie w mainstreamie, a kosmetyczne półki produktów nawiązujących do tego trendu są tego najlepszym przykładem. Wciąż jednak jesteśmy jeszcze przed szczytem popularności, a co więcej – trend naturalny ma wiele aspektów, które branża może podjąć, wykorzystać, ale także na które musi odpowiedzieć, aby być w kręgu zainteresowań konsumenta. Naszą prezentacją chcemy pokazać wieloaspektowość „naturalności” – od trendów dotykających tematu zdrowia i opartych na produktach i składnikach z natury, przez oswajanie tematów tabu, naturalny wygląd, do tematów związanych z ochroną natury. Przyjrzymy się produktom, które odniosły sukces sprzedażowy na rynku, sprawdzimy deklaracje konsumentów, poszukamy progresywnych działań mniejszych graczy na rynku, które mogą być inspiracją dla dużych graczy. Nie zabraknie także danych bezcennych dla branży, z których słynie Nielsen – analizy koszyka zakupowego, kategorii i lokalizacji sprzedaży.

Aplikacje z gazetkami – źródło wiedzy o preferencjach i intencjach zakupowych konsumentów. Analiza kategorii kosmetyki na podstawie raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar

  • Dr KRZYSZTOF ŁUCZAK, Członek Zarządu, Blix
  • SŁAWOMIR ZYŚK, Agency Sales Team Leader, Blix

Podczas prezentacji opowiemy o doświadczeniach polskiego konsumenta korzystającego z najpopularniejszej aplikacji z gazetkami w Polsce. Przedstawimy istotne doświadczenia oraz intencje zakupowe konsumentów w kontekście największych sieci drogeryjnych i marek kosmetycznych. Zaprezentujemy wyniki raportu FMCG Brands We Shop 2021 by Blix & Kantar w odniesieniu do kategorii kosmetyków.

Kosmetyk naturalny, czyli jaki? Co przekonuje konsumentów do kupowania kosmetyków naturalnych, a co ich zniechęca?

  • KATARZYNA WIELGOSZ, Menedżerka do spraw rozwoju w Mobile Institute

DEBATA: Zielony konsument. Strategie dla marek eko w sieciach handlowych

  • BARBARA GOŹDZIKOWSKA, Prezes Zarządu, Drogerie Natura;
  • ADAM KOŁODZIEJCZYK, Prezes Zarządu, Super-Pharm Poland;
  • EDYTA KRESIŃSKA, Doradca Zarządu ds. Marketingu, Drogerie Jawa
  • KAROLINA KULINEK-ŁATKA, Dyrektor Generalny, Kontigo, Grupa Eurocash
  • SZYMON MORDASIEWICZ, Dyrektor Komercyjny, Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia

CBD wszechstronny składnik z wielkim potencjałem. Wykorzystanie CBD w przemyśle kosmetycznym.

  • TOMASZ KEMPA, Dyrektor Sprzedaży, HemPoland

Konopie są jednym z najbardziej ekologicznych i wydajnych materiałów  wykorzystywanych w wielu gałęziach przemysłu. Europejski Zielony Ład, nowa strategia rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej, ma doprowadzić nasz kontynent do osiągnięcia „neutralności klimatycznej” w 2050 roku. Jego kluczowe założenia to ograniczenie emisji gazów cieplarnianych generowanych przez przemysł, transport i rolnictwo oraz poprawa bioróżnorodności w Europie. Konopie siewne idealnie wpisują się w tę strategię. Ich uprawa i przetwarzanie generują bowiem ujemny bilans CO2 – rośliny pobierają z powietrza więcej dwutlenku węgla niż potrzebne jest do ich przerobienia na gotowe produkty. 

Łodygi, liście, kwiaty i nasiona – człowiek przetwarza rośliny konopi niemalże w 100 proc., generując dzięki temu minimalną ilość odpadów. Konopie siewne sprawdzają się między innymi jako naturalny zamiennik sztucznych materiałów. Bioplastik wytwarzany z konopi jest 3,5 razy mocniejszy od zwykłego plastiku, a także od niego lżejszy. Może zostać poddany recyklingowi, ale jeśli się to nie stanie – jest w 100 proc. biodegradowalny.

Na fali powrotu do natury konopie wracają do kosmetyki w wielkim stylu. Znany w medycynie ludowej od setek lat olej konopny, tłoczony na zimno z nasion konopi włóknistych, to tzw. olej suchy. Nie pozostawia na skórze tłustej warstwy i szybko się wchłania. Jest składnikiem kremów, balsamów, mydeł, szamponów do włosów, masek do twarzy, a nawet past do zębów.

Szczególnie ceni się go za działanie poprawiające kondycję skóry. Kosmetyczne właściwości posiada również pozyskiwany z rośliny czysty kannabidiol (CBD). CosIng – europejska baza składników kosmetycznych, wymienia działanie antyoksydacyjne, ochronne, poprawiające kondycję skóry oraz hamujące wydzielanie sebum. Wstępne badania wskazują, że CBD może wykazywać również aktywność przeciwbakteryjną, przeciwzapalną i przeciwłojotokową oraz posiada silne właściwości przeciwutleniające. W kategorii kosmetyków z CBD z roku na rok na półkach drogerii przybywa ponad 30 proc. produktów z tym składnikiem.

Nowe potrzeby konsumentów. Holistyczna pielęgnacja prosto z natury.

  • DIANA WASILEWSKA, Beauty Category Manager, Herbapol Polana, „Herbapol-Lublin” S.A

Od kilku lat, zarówno w Polsce, jak i na świecie, segment naturalnych kosmetyków zyskuje na popularności. Równolegle z tym trendem rośnie świadomość konsumentów, którzy doskonale orientują się, co powinno znajdować się w składzie produktów, aby zasługiwały na miano naturalnych, bezpiecznych, a przy tym skutecznych. Jednocześnie coraz głośniej mówi się o tym, że piękny i zdrowy wygląd osiągniemy nie tylko używając kosmetyków odpowiadających na potrzeby skóry, ale także wspierając jej funkcjonowanie od wewnątrz, stosując suplementy diety. W 2020 roku firma „Herbapol-Lublin” S.A., od ponad 70 lat kojarzona z inspirowanymi naturą produktami spożywczymi, wprowadziła na polski rynek markę Herbapol Polana, opartą na unikalnym koncepcie dwukierunkowej pielęgnacji. O tym, co wyróżnia tę markę na rodzimym rynku oraz jak istotna jest w tworzeniu nowego konceptu produktów naturalnych wiedza o dobroczynnym wpływie ziół i roślin na organizm, opowiemy więcej podczas czerwcowego Forum Branży Kosmetycznej.

W przyszłość bez plastiku, czyli odpowiedzialne podejście do tematu eko w branży beauty.

  • DOROTA POMACHO-PĄTKIEWICZ, Managing Director Central Europe, New Flag GmbH

Marka FOAMIE dba o środowisko naturalne. Jej motto to #ThinkOutsideTheBottle i intensywnie pracuje, aby znaleźć sposoby na uwolnienie oceanów od odpadów z tworzywa sztucznego. To właśnie dlatego skupia się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych produktów, które przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i całej planecie.  

Co w trawie piszczy? Jakie czynniki wpłyną na dalszy rozwój rynku produktów naturalnych?

  • KAMILLA STAŃCZYK, Prezes, Eco&More
     

Na Forum Branży Kosmetycznej opowiem o naszych doświadczeniach związanych z czytaniem deklaracji z ankiet konsumenckich versus późniejsze wybory konsumentów przy półce. Postaram się też przytoczyć przykłady światowych trendów w postrzeganiu pielęgnacji od dziecka, poprzez nastolatkę aż po dojrzałą osobę. Opowiem, jakie widzimy zmiany w zajmowaniu się domem oraz zwierzętami i czy naturalność ma znaczenie dla konsumentów. Przedstawię wnioski z rozmów z naszymi dostawcami z całego świata. Lubię liczby, więc opowieść oprę na twardych danych pozyskiwanych w Polsce i za granicą.

Green claims a greenwashing – gdzie przebiega cienka granica w komunikacji produktu?

  • dr inż. JUSTYNA ŻERAŃSKA, Regulatory Affairs Manager, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, KosmetyczniPL

Wpływ kosmetyków na środowisko to zdecydowanie jeden z najgorętszych branżowych tematów. Każda marka chce być „eko” i komunikować swoje aktywności konsumentom. Działania i claimy niektórych firm postrzegane są jednak jako greenwashing. Zgodnie z wynikami badania Komisji Europejskiej aż w 42% przeanalizowanych zielonych deklaracji w różnych branżach były podstawy do uznania ich za fałszywe lub wprowadzające w błąd. Wraz z dr inż. Justyną Żerańską z KosmetycznychPL poszukamy odpowiedzi na pytanie, dokąd sięgają granice rzetelnej i etycznej komunikacji. Sprawdzimy też czym jest zjawisko greenwashingu w branży kosmetycznej i jak ustrzec się przed oskarżeniami o „ekościemę”?

Kierunek eksport: Czy naturalne produkty są szansą na sukces eksportowy?

  • MAJA JUSTYNA, Manager, Centrum Eksportu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu

W czasie prezentacji opowiem o aktualnej kondycji polskiego eksportu, w tym dla sektora kosmetycznego i aktualnych szansach oraz wyzwaniach dla branży w zakresie ekspansji zagranicznej. Wskażę, jak przygotować się do eksportu i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strategii eksportowej, w tym jakich błędów należy unikać. Na przykładzie wybranych regionów geograficznych przeanalizuję rozwój segmentu kosmetyków naturalnych oraz perspektywy i wyzwania dotyczące wejścia z produktem ekologicznym, naturalnym na ten rynek. W oparciu o dotychczasową obsługę polskich przedsiębiorców oraz zapytania z rynków zagranicznych, przeanalizuję, które rynki są perspektywiczne a zarazem interesujące dla polskich firm i jaka oferta produktowa jest poszukiwana na nich przez kontrahentów zagranicznych. Z racji na rosnący rynek kosmetyków halal, przedstawię perspektywy rozwoju tego segmentu na wybranych rynkach zagranicznych.

Hasło „natura” nie wystarczy. Jak budować marketing marki, żeby nie utonąć w morzu konkurencji?

  • DOROTA PERETIATKOWICZ, Partnerka w IRCenter
  • KATARZYNA KRZYWICKA-ZDUNEK, Partnerka w IRCenter

Natura to słowo, które w reklamach kosmetyków przewija się bardzo często. Ma różne oblicza i różnie jest definiowana. W czasie naszego występu chcemy pokazać co jest a czego spodziewają się nasi użytkownicy. Pokażemy symbole naturalności i to jak ilościowo są one rzeczywiście przyporządkowywane do tej definicji. Postaramy się wytłumaczyć dlaczego tak trudno pokazać, że naturalne jest prawdziwe i jeszcze do tego skuteczne. Wyniki badań ilościowych zostaną zobrazowane przykładami komunikacji stosowanej w Polsce i w innych krajach.

DEBATA: Eko, natura, zero waste, konsument jutra – cele i wyzwania na rynku kosmetycznym

  • BLANKA CHMURZYŃSKA – BROWN, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego
  • PIOTR DUTKA, Dyrektor Sprzedaży, Sylveco
  • ARTUR DYGAS, Współwłaściciel, Grupa Pigment
  • dr inż. MARIUSZ FABIJAŃSKI, Członek Zespołu Wdrożeniowego Opakowań Biodegradowalnych firmy Novo-Pak, wykładowca i pracownik w Zakładzie Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych Politechniki Warszawskiej
  • LESZEK KŁOSIŃSKI, Prezes Zarządu, Kanani Europe
  • KATARZYNA KONOPA, Prezes, Stowarzyszenie Kosmetyki Bez Okrucieństwa

Forum Branży Kosmetycznej to konferencja biznesowa organizowana przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych dla tych, którzy działają lub chcą działać na rynku kosmetycznym, zaprezentować swoje produkty potencjalnym klientom, spotkać się z kupcami. 

Główne korzyści z udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021:

  • interesujące prelekcje na temat rozwoju rynku produktów naturalnych oraz innych najważniejszych trendów kształtujących rynek kosmetyczny,
  • nawiązanie kontaktów biznesowych z odbiorcami w detalu, hurcie i e-commerce.
  • specjalnie przygotowana STREFA PARTNERÓW - przegląd najciekawszych marek i produktów kosmetycznych utrzymanych w nurcie eko, oraz inspirowanych naturą, ale nie tylko!
  • specjalne oferty i rabaty dostępne tylko w dniu wydarzenia,
  • imienny certyfikat udziału w Forum Branży Kosmetycznej 2021.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
19.04.2024 13:31
Komisja Europejska wszczęła postępowanie przeciwko platformie TikTok o naruszenie przepisów ustawy o usługach cyfrowych DSA
TikTok znalazł się pod lupą Komisji Europejskiej. USA debatują nad zakazaniem dostępu do tej platformy
Komisja Europejska wszczęła formalne postępowanie w celu oceny, czy TikTok mógł naruszyć ustawę o usługach cyfrowych (DSA) w obszarach związanych z ochroną nieletnich, przejrzystością reklamy, dostępem do danych dla badaczy, a także zarządzaniem ryzykiem uzależniającego projektowania i szkodliwych treści.

Na podstawie dotychczasowego wstępnego postępowania wyjaśniającego, w tym na podstawie analizy raportu z oceny ryzyka przesłanego przez TikTok we wrześniu 2023 r., a także odpowiedzi TikTok na formalne wnioski Komisji o udzielenie informacji (dot. treści nielegalnych, ochrony nieletnich i dostęp do danych) Komisja podjęła decyzję o wszczęciu formalnego postępowania przeciwko TikTok na podstawie ustawy o usługach cyfrowych.

Co Komisja Europejska zarzuca platformie TikTok?

Według informacji opublikowanych w komunikacie KE, postępowanie będzie koncentrować się na następujących obszarach:

  • Wypełnianie obowiązków DSA związanych z oceną i ograniczaniem ryzyk systemowych, pod kątem rzeczywistych lub przewidywalnych negatywnych skutków wynikających z konstrukcji systemu TikTok, w tym systemów algorytmicznych, mogących stymulować uzależnienia behawioralne i/lub tworzyć tzw. efekty dziury”. Ocena taka jest wymagana, aby przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom dla korzystania z podstawowego prawa do dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego danej osoby, poszanowania praw dziecka, a także jej wpływu na procesy radykalizacji. Ponadto stosowane w tym zakresie środki łagodzące, w szczególności narzędzia weryfikacji wieku stosowane przez TikTok w celu zapobiegania dostępowi nieletnich do nieodpowiednich treści, mogą nie być rozsądne, proporcjonalne i skuteczne;
  • Wypełnienie obowiązków DSA w zakresie wprowadzenia odpowiednich i proporcjonalnych środków w celu zapewnienia wysokiego poziomu prywatności i bezpieczeństwa nieletnich, w szczególności w odniesieniu do domyślnych ustawień prywatności nieletnich w ramach projektowania i funkcjonowania ich systemów rekomendujących;
  • Wypełnienie obowiązków DSA w zakresie zapewnienia przeszukiwalnego i niezawodnego repozytorium reklam prezentowanych na TikTok;
  • Środki podjęte przez TikTok w celu zwiększenia przejrzystości swojej platformy. Dochodzenie dotyczy podejrzeń niedociągnięć w zapewnianiu badaczom dostępu do publicznie dostępnych danych TikTok zgodnie z art. 40 ustawy o DSA.

Jeżeli zostaną udowodnione, uchybienia te będą stanowić naruszenie art. 34 ust. 1, art. 34 ust. 2, art. 35 ust. 1, 28 ust. 1, art. 39 ust. 1 i art. 40 ust. Komisja w trybie priorytetowym przeprowadzi teraz szczegółowe dochodzenie. Wszczęcie formalnego postępowania nie przesądza o jego wyniku.

Obecne wszczęcie postępowania pozostaje bez wpływu dla wszelkich innych postępowań, które Komisja może podjąć w związku z jakimkolwiek innym postępowaniem, które może stanowić naruszenie na mocy ustawy DSA, na przykład w związku z obowiązkami dostawcy dotyczącymi rozpowszechniania treści nielegalnych, takich jak treści o charakterze terrorystycznym treści lub niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie lub powiadomienia o podejrzeniach popełnienia przestępstwa.

Pozostaje to również bez wpływu dla działań w zakresie egzekwowania prawa podejmowanych przez inne organy na mocy innych ram regulacyjnych, na przykład przez sieć współpracy w zakresie ochrony konsumentów.

Dalsze postępowanie dowodowe

Po formalnym otwarciu postępowania Komisja będzie w dalszym ciągu gromadzić materiał dowodowy, na przykład wysyłając dodatkowe wnioski o informacje, przeprowadzając wywiady lub kontrole.

Wszczęcie formalnego postępowania upoważnia Komisję do podjęcia dalszych kroków w zakresie egzekwowania prawa, takich jak środki tymczasowe i decyzje o braku zgodności. Komisja jest również uprawniona do przyjęcia wszelkich zobowiązań podjętych przez TikTok w celu naprawienia kwestii będących przedmiotem postępowania.

DSA nie wyznacza żadnego prawnego terminu zakończenia formalnego postępowania. Czas trwania szczegółowego dochodzenia zależy od kilku czynników, w tym od złożoności sprawy, zakresu, w jakim dana spółka współpracuje z Komisją oraz korzystania z prawa do obrony.

Wszczęcie formalnego postępowania zwalnia Koordynatorów Usług Cyfrowych lub jakikolwiek inny właściwy organ państw członkowskich UE z uprawnień do nadzorowania i egzekwowania DSA w związku z podejrzeniami naruszeń art. 28 ust. 1.

USA chcą zakazać TikToka

TikTok ma w Unii Europejskiej 135,9 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i jako bardzo duża platforma internetowa musi zacząć spełniać szereg obowiązków określonych w DSA. Od 17 lutego ustawa o usługach cyfrowych obowiązuje wszystkich pośredników internetowych w UE.

Dochodzenie Komisji rozpoczyna się po przyjęciu przez Izbę Reprezentantów Stanów Zjednoczonych ustawy, która może skutkować zakazem TikToka w tym kraju.

Jeśli ustawa wejdzie w życie, chińska spółka-matka TikTok, ByteDance, będzie miała sześć miesięcy na sprzedaż pakietu kontrolnego, pod warunkiem, że aplikacja zostanie zablokowana w USA. Aby ustawa weszła w życie, musi jeszcze zostać przyjęta przez Senat USA i podpisana przez prezydenta Joe Bidena.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.04.2024 11:29
Karolina Szałas, PMR: E-commerce będzie rósł, ale mniej dynamicznie. Kosmetyki pozostają największą kategorią w internetowym rynku FMCG
Karolina Szałas, senior analyst, PMRfot. PMR
Rynek e-commerce w Polsce nadal rośnie, jednak dynamika wzrostu staje się mniejsza przez niesprzyjające czynniki gospodarcze. Jest to już także rynek dojrzały. W najbliższych latach najszybciej będzie rosła sprzedaż online biżuterii, produktów dla zwierząt oraz produktów OTC. Natomiast kosmetyki mają już 48 proc. udziału w sprzedaży internetowej rynku – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Karolina Szałas, senior analyst w firmie badawczej PMR.

Jaka będzie wartość rynku e-commerce w Polsce w najbliższych latach?

Jak wynika z najnowszych prognoz PMR, w 2024 r. wartość rynku e-commerce przekroczy 100 mld zł, wzrastając zarówno nominalnie i realnie względem 2023 roku. Do 2029 r. prognozujemy, ze wartość rynku zbliży się do 150 mld zł, odnotowując średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) na poziomie 7 proc. w latach 2025-2029.

To wzrost, ale mniej dynamiczny niż w minionych latach. Co na to wpływa?

W 2024 r. odbudowa popytu, wraz z obniżającą się, choć dalej pozostającą na podwyższonym poziomie, inflacją i nadal silnie rosnącymi nominalnie wynagrodzeniami, będzie kontynuowana, co wesprze wzrost polskiego PKB.

Silniejszy wzrost gospodarczy będzie natomiast ograniczany poprzez gorsze perspektywy dla inwestycji, związane m.in. z cyklem wyborczym oraz mniejszym niż w 2023 r. napływem środków unijnych, a także nadal ograniczonymi perspektywami dla eksportu w związku z sytuacją gospodarczą w strefie euro.

Czytaj także: PMR: Rynek kosmetyczny w Polsce będzie rósł średnio o 5 proc. rocznie

Należy pamiętać także, że rynek internetowy w Polsce jest rynkiem dojrzałym, a udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej ogółem jest już wysoki. Większość dużych firm działających w poszczególnych segmentach posiada już sklepy internetowe i nie pojawiają się gracze, którzy mogliby wpłynąć znacząco na dynamikę rynku.

Dodatkowo, po ustąpieniu ograniczeń pandemicznych, widoczny był powrót konsumentów do kanałów stacjonarnych, przykładowo w kategoriach takich jak odzież i obuwie czy artykuły spożywcze. Również konsumenci, którzy w okresie pandemii nie przeszli do tego kanału, raczej już tego nie zrobią. W efekcie powyższych czynników, prognozujemy, że rynek internetowy będzie rósł w kolejnych latach, jednak jego dynamika będzie hamować z roku na rok.

Jakie kategorie produktów mogą liczyć na dobry wzrost w sprzedaży online?

Kategoriami, które najszybciej będą rosły w najbliższych latach są biżuteria, produkty dla zwierząt  oraz produkty OTC. Wszystkie te kategorie osiągną dwucyfrowe średnioroczne tempo wzrostu w latach 2025-2029.

W naszej ocenie są to jedne z kategorii produktowych – z wyjątkiem produktów dla zwierząt – o najniższym stopniu penetracji sprzedaży internetowej, jak również pozostają jednymi z najmniejszych kategorii produktowych spośród omawianych w naszym najnowszym raporcie dotyczącym handlu internetowego w Polsce, co będzie stymulować wzrost wynikający ze stosunkowo niskiej bazy.

Jak zachowa się w tych warunkach kategoria kosmetyczna?

Sam internetowy rynek artykułów kosmetycznych w 2024 r. osiągnie wartość prawie 6 mld zł, z dwucyfrową dynamiką wzrostu r/r. Kosmetyki pozostają największą kategorią produktową w segmencie internetowego rynku FMCG, z udziałem na poziomie 48 proc.

A jego dynamika?

W ostatnich latach internetowy rynek artykułów kosmetycznych bardzo szybko rósł, odnotowując dwucyfrowe wzrosty, w latach 2020-2023 średniorocznie przekraczały one 18 proc. W kolejnych latach objętych prognozą  2025-2029 kanał ten będzie wciąż rósł w tempie zbliżonym do całego rynku internetowego, czyli średniorocznie o około 7 proc. 

Więcej informacji w raporcie: Handel internetowy w Polsce. Analiza rynku e-commerce i prognozy rozwoju na lata 2023-2028

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2024 17:09