StoryEditor
Producenci
10.11.2021 00:00

Mintel: trzy globalne trendy konsumenckie na 2022 rok

Mintel ogłosił dziś, 10 listopada, trzy trendy które będą miały wpływ na globalne rynki konsumenckie w 2022 r. O co muszą zadbać marki, by ze swoim przekazem i produktami dotrzeć do konsumentów?

Mintel – międzynarodowa firma badawcza – ogłosiła dziś trzy trendy, które będą miały wpływ na globalne rynki konsumenckie w 2022 r. Mintel prognozuje zachowania konsumentów w perspektywie do 2030 r. i na bieżąco ogłasza wyniki swoich analiz.

Z najnowszej publikacji firmy badawczej wynika, że w 2022 r. kluczowe dla konsumentów będzie poczucie odzyskania kontroli nad swoim życiem, powrót do przyjemności i radości życia oraz gwarancja etycznego postępowania marek, w których produkty się zaopatrują.

Poczucie niepewności, w tym finansowej, zarówno wywołane, jak i wyolbrzymione przez pandemię oznacza, że ​​konsumenci szukają poczucia kontroli nad każdym aspektem swojego życia. Ale dezinformacja utrudnia im świadome podejmowanie decyzji. Potrzebują jasnych, przejrzystych przekazów, elastyczności i możliwości podejmowania decyzji dostosowanych do ich indywidualnych zmieniających się potrzeb i okoliczności.

Marki będą musiały ciężej pracować, aby dostarczać konsumentom wiarygodne informacje o sobie i o swoich produktach – komentuje Simon Moriarty, dyrektor Mintel Trends, EMEA. Wyścig o najszybszą dostawę będzie ewoluował, aby skoncentrować się na większej elastyczności, dając konsumentom większą kontrolę nad tym, kiedy produkty do nic docierają, aby dopasować się do ich harmonogramów lub innych konkretnych potrzeb. Wg Mintela nastąpi rozwój technologii, które dadzą konsumentom możliwość przewidywania niepożądanych zdarzeń (od prognozowania związków przy użyciu profili zgodności, przez choroby, aż po prawdopodobne daty śmierci) i planowania.

Konsumenci szukają źródeł radości, ponieważ trwająca pandemia oraz inne lokalne i globalne kryzysy wywołały u nich niepokój i stres. Wiele osób może odczuwać rodzaj „poczucia winy ocalałego”, w wyniku czego marki muszą dostrzec znaczenie podnoszenia ludzi na duchu, dając im powody do ponownego odczuwanie szczęścia.

Chociaż stres wywołany pandemią może już nie być głównym elementem potrzeb konsumentów związanych z zabawą i rozrywką, nadal będą oni poszukiwać okazji do sprawiania sobie i korzystania z przyjemności. I będą oczekiwać natychmiastowych efektów dzięki interakcji z marką za pośrednictwem aplikacji, transakcji i kampanii – uważa Simon Moriarty.

Wiele marek deklaruje etyczne działanie w biznesie (np. troskę o środowisko naturalne). Konsumentom jednak nie wystarczają już zapewnienia, że firma czy marka działa etycznie, chcą widzieć wymierny postęp w realizacji ich celów. Domagają się mierzalnych, przejrzystych i konsekwentnych działań tych marek, których zdecydują się wspierać. Co więcej, konsumenci będą patrzeć poza osiągnięcia i mocne strony marki; przedsiębiorstwa będą musiały również jasno określać swoje słabości, w jakich obszarach i dlaczego sobie nie radzą oraz  jak planują rozwiązać te problemy w przyszłości.

Kluczowe jest stosowanie wskaźników, które dokładnie odzwierciedlają problemy, które marki próbują rozwiązać. Jeśli firma nie mierzy właściwie tego, co zamierza naprawić lub zmienić, trudno jest określić, czy dokonuje się postęp, nie mówiąc już o komunikowaniu tego postępu w sposób zrozumiały dla konsumentów – zaznacza Simon Moriarty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.04.2024 10:21
Lush ma nowy salon w kultowym centrum handlowym
Lush pojawił się w Polsce w Lutym 2023 r.fot. Lush
Marka Lush otworzyła swój kolejny salon w Polsce. Wybrała kultowe centrum handlowe, w którym działa m.in. flagowa drogeria Rossmanna.

Kultowa marka Lush znana z naturalnych, wegańskich kosmetyków, otworzyła swój trzeci salon w Polsce. Zgodnie z zapowiedziami powstał on w łódzkiej Manufakturze. Manufaktura to szczególny obiekt, zarówno jeśli chodzi o architekturę, jak i dobór najemców. Tu swoje flagowe sklepy ulokowały m.in. Rossmann i Sephora. Te placówki także utrzymane są w duchu eko design.

image
Kosmetyki Lush są wegetariańskie i wegańskie
fot. Lush
Nowy sklep Lush został otwarty 5 kwietnia br. Ma powierzchnię 85 mkw. Łódzki sklep to jeden z niewielu na świecie, który wprowadził nową koncepcję ReMind, oferując najbardziej pożądane produkty z całej historii marki. Urządzony jest zgodnie z nową koncepcją wystroju – we wnętrzach wykorzystano materiały pochodzące z etycznych źródeł oraz takie, które można poddać recyklingowi. Sklep jest podzielony na strefy poświęcone różnym kategoriom produktów: znajdziemy tu kule do kąpieli, balsamy do ciała, produkty do włosów, a nawet autorską linię perfum. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce, w Łodzi można kupić ulubione produkty z archiwów Lush.

Lush to znana na całym świecie marka tworząca kosmetyki wegetariańskie i wegańskie. Została założona w 1995 roku w Wielkiej Brytanii, od początku ma jasno określoną misję: zrównoważony rozwój, ochrona środowiska i praw zwierząt. Wszystkie produkty kosmetyczne marki wytwarzane są w sposób etyczny, nietestowane na zwierzętach, w 100 proc. wegetariańskie oraz w 92 proc. wegańskie.

Swój pierwszy sklep marka Lush otworzyła w Polsce w lutym 2023 r. w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.04.2024 18:06
Sensum Mare wspiera walkę z nowotworami skóry
Marka Sensum Mare podkreśla w swojej komunikacji konieczność ochrony przeciwsłonecznej w profilaktyce nowotworów skóryfot. Sensum Mare
Marka Sensum Mare rozpoczęła kampanię edukacyjną na temat profilaktyki chorób skóry wywołanych przez brak ochrony przed nadmiernym promieniowaniem UV. Część środków ze sprzedaży swoich produktów przekazuje na działania stowarzyszenia wspierającego osoby chore na mięsaki i czerniaki skóry.

Nadmierne opalanie, bez ochrony, jest przyczyną przyspieszonego starzenia się skóry. Może także być podłożem do nowotworów skóry. W Polsce co roku diagnozowanych jest wciąż od 3700 do 4000 przypadków czerniaka.

Wiele marek kosmetycznych zwraca ostatnio uwagę w swoich przekazach na znaczenie profilaktyki przeciwsłonecznej, a tym samym przeciwstarzeniowej i przeciwnowotworowej. W tym kierunku idzie także kampania marki Sensum Mare.

W ramach kampanii „Twoja skóra gotowa na lata” marka przekazuje 5 proc. zysku od sprzedaży produktu Algodrops Satin – kremowej emulsji ochronnej przeciw fotostarzeniu SPF 50+ UVB UVA PA++++ HEV/IR – na działania statutowe Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Mięsaki i Czerniaki Sarcoma. Na stronie internetowej marki produkt kosztuje 169 zł. Na konto Stowarzyszenia wpływa więc 8,25 zł od sprzedanej sztuki.

Czytaj także: DermTech: millenialsi i pokolenie X nie przestrzegają nawyków bezpiecznego opalania

W swoich przekazach marka podkreśla, że stosując proste metody, takie jak: unikanie ekspozycji na słońce w godzinach od 11:00 do 16:00, używanie okularów z filtrem UV oraz okryć głowy, stosowanie kremów z wysokim filtrem ochronnym SPF, odpowiednia aplikacja i  reaplikacja preparatów ochronnych –można znacznie zmniejszyć ryzyko zachorowania na nowotwory skóry.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 11:21