StoryEditor
Producenci
04.05.2022 00:00

Które marki kosmetyczne są najcenniejsze na świecie? [RAPORT]

Co roku firma konsultingowa Brand Finance publikuje raport Brand Finance Cosmetics, w którym wymienia 50 najsilniejszych marek kosmetycznych. Nikogo pewnie nie zaskoczy, że to L‘Oréal pozostaje najcenniejszą marką kosmetyczną na świecie. Najszybciej rozwija się jednak Estée Lauder.

Wartość L'Oréal wzrosła o 10 proc. do 11,2 mld USD i pozostaje najcenniejszą marką kosmetyczną na świecie. Po trudnych dwóch latach pandemii, która znacznie zmniejszyła sprzedaż kosmetyków na całym świecie, wartość marki L'Oréal prawie wróciła do wartości sprzed pandemii.

L'Oréal pozostaje liderem światowego przemysłu kosmetycznego dzięki swojemu cennemu marek, na czele którego stoi marka L'Oréal Paris. Francuska marka zbudowała znaczącą wartość w ciągu 100 lat działalności.

Najszybciej rozwija się jednak marka Estée Lauder, której wartość wzrasta w tym roku o 39 proc. do 7,9 mld USD i przeskoczyła o trzy miejsca z 5. w tegorocznym rankingu, stając się drugą najcenniejszą marką kosmetyczną na świecie. W ten sposób EL wyprzedziła w wycenie marki Gillette (wartość marki spadła o 8 proc. do 6,9 mld USD), Nivea (wartość marki wzrosła o 10 proc. do 6,8 mld USD) i Guerlain (wartość marki wzrosła o 8 proc. do 6,1 mld USD).

Świeżo po obchodach 75. rocznicy, Estée Lauder inwestuje w innowacyjne rozwiązania technologiczne, skoncentrowane na poprawie zrównoważonego rozwoju, ze szczególny nacisk kładzie na ograniczenie zużycia plastiku.

Oprócz obliczania wartości marki, Brand Finance określa również względną siłę marek za pomocą wskaźników takich jak inwestycje marketingowe, kapitał interesariuszy i wyniki biznesowe. Brand Finance obejmuje oryginalne dane z badań rynkowych od ponad 100 000 respondentów w ponad 35 krajach i w prawie 30 sektorach. 

Natura, której wartość marki wzrosła o 17 proc. do 2,4 miliarda USD, jest najsilniejszą marką w rankingu kosmetyków z wynikiem indeksu siły marki (BSI) 91,5 na 100 i odpowiadającą mu oceną marki AAA+.

Siłę marki Natura wzmacniają ankietowani z Ameryki Południowej. Marka czerpie korzyści zarówno z lokalnego patriotyzmu, jak i przekonania wielu konsumentów, że dba ona o lokalne dziedzictwo naturalne, takie jak lasy deszczowe Amazonii.

Z kolei Lifebuoy (należąca do Unilever) wchodzi do rankingu Top 50 z płynem do dezynfekcji rąk i mydłem. Wartość tej marki wzrosła o 27 proc. do 0,7 mld USD) po raz pierwszy znalazła się na liście Brand Finance Cosmetics 50. Lifebuoy była drugą najszybciej rozwijającą się marką po Estée Lauder. Marka odpowiedziała na silny globalny popyt konsumentów na produkty higieniczne w odpowiedzi na pandemię.

Lifebuoy czerpie korzyści z obecności w portfolio Unilever, a to umożliwiło jej uzyskanie szerokiej dystrybucji do supermarketów na całym świecie.

Przeczytaj również: Najpopularniejsze marki kosmetyczne należące do celebrytów [RANKING]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 14:46
Bulgari otwiera pierwszy butik w Polsce
Bulgari to jedyna z najbardziej rozpoznawalnych luksusowych marek na świecie.Zengame from Tokyo, Japan, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons
Portal Fashion Biznes podaje, że włoska marka luksusowych dóbr, Bulgari, planuje otwarcie swojego pierwszego butiku w Polsce. Sklep zostanie zlokalizowany na Placu Trzech Krzyży. Termin otwarcia butiku nie został jeszcze ogłoszony.

Bulgari, znana również jako Bvlgari, to włoska firma należąca do francuskiego potentata w branży luksusowej, która została założona w 1884 roku. Jej sklepy znajdują się w najbardziej ekskluzywnych miejscach handlowych na świecie, takich jak Ginza Towers w Tokio czy Rodeo Drive w Los Angeles. Debiut butiku w Warszawie oznacza wejście marki na polski rynek. Bulgari działa w różnych segmentach rynku luksusowego, oferując produkty od biżuterii po zegarki, galanterię, perfumy, a nawet usługi hotelarskie, przy czym największą sławę przynosi jej luksusowa biżuteria. Obecnie będąca częścią Grupy LVMH, firma Bulgari została założona w regionie Epiru w Grecji przez złotnika Sotiriosa Boulgarisa.

Kancelaria MFW Fiałek świadczyła usługi doradcze dla franczyzobiorcy marki Bvlgari podczas negocjacji umowy najmu z zarządcą i właścicielem budynku na Placu Trzech Krzyży w Warszawie, gdzie otwarto pierwszy sklep Bvlgari w Polsce. Doradztwo prawne obejmowało współpracę z zarządcą i właścicielem nieruchomości, w której ulokowano pierwszy butik tej prestiżowej marki na polskim rynku.

W ofercie Bulgari znajdują się serie zapachowe takie jak Splendida Collection, Le Gemme Imperiali, Aqva czy Bvlgari‘s Le Gemme Collezione Murano. Kompozycje sygnowane przez ten brand powstały we współpracy z perfumiarzami wśród których znaleźli się tacy eksperci i mistrzowie jak Annick Menardo, Alberto Morillas, Jacques Cavallier, Sophia Grojsman, Beatrice Piquet, Carlos Benaim, Sophie Labbe, Olivier Polge, Daniela (Roche) Andrier, Nathalie Lorson, Jean-Claude Ellena i Yann Vasnier.

Czytaj także: Nie żyje Roberto Cavalli, włoski projektant mody i luksusowych perfum

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.04.2024 12:10
Marka Inglot weszła w kategorię lakierów hybrydowych
Inglot wypuścił na rynek swoją pierwszą kolekcję lakierów hybrydowychInglot
Inglot – jedna z najmocniejszych polskich marek makijażowych o światowym zasięgu – zdecydowała się na wejście w kategorię lakierów hybrydowych. Właśnie pojawiła się pierwsza kolekcja.

Marki, które zasłynęły z lakierów hybrydowych, jak Semilac czy NeoNail, pod wpływem zmieniających się trendów rynkowych dodały do swoich kolekcji lakiery tradycyjne. Marka Inglot – odwrotnie. Właśnie teraz zdecydowała się na wypuszczenie hybryd. Informacja ta zaskoczyła klientki marki, czemu dały wyraz w komentarzach w mediach społecznościowych, kiedy Inglot po raz pierwszy odkrył karty:

Czyżby hybrydy  A kiedyś pytałam ekspedientki i mówiła że nigdy nie wypuścicie Hybryd bo jesteście za naturą.

Ja nawet jako ówczesny pracownik byłam przekonywana przez makijażystkę regionalną, że Inglot nigdy nie wprowadzi hybryd, bo nie po to ma lakiery „oddychające”, żeby hybrydy wprowadzać do oferty.

Ale nie zabrakło oczywiście głosów entuzjastycznych i osób chętnych, żeby nowość natychmiast wypróbować:

Czad! Chyba czas abym powróciła do hybryd! 

No w końcu!

Przepiękne kolory!

Producent odniósł się do komentarzy:

Wprowadzenie do sprzedaży lakierów hybrydowych jest odpowiedzią na liczne pytania ze strony klientów. Nowa linia lakierów do paznokci wolnych od składników Hema i di-Hema, to połączenie trwałego manicure ze składem, który zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii i innych podrażnień.

Przeważającą liczbę w naszej ofercie dalej stanowią lakiery klasyczne, w tym seria Natural Origin, zawierająca 77% składników pochodzenia naturalnego oraz lakiery z linii O2M przepuszczające tlen i wodę. Wierzymy, że każdy znajdzie produkt dla siebie.

Nowa kolekcja lakierów hybrydowych Inglot utrzymana jest w stylistyce, którą marka obrała jakiś czas temu odchodząc od charakterystycznej dla siebie czerni. Opakowania produktów są pastelowe. Oszczędne w formie, naturalne są także materiały promocyjne i visuale związane z marką.

Na kolekcję składa się 20 odcieni lakierów, 2 bazy i top. Obecnie lakiery są dostępne w salonach Inglota oraz na stronie internetowej producenta.

Rynek lakierów hybrydowych w Polsce od lat rozwija się bardzo dynamicznie. W grupie liderów znajdują się takie marki jak Semilac (Nesperta), NeoNail (Cosmo Group) oraz Indigo, jednak oprócz nich bardzo wiele marek profesjonalnych i masowych produkuje lakiery hybrydowe. 

Czytaj także: Jeśli manicure, to hybrydowy [RAPORT]

Produkty do manicure to kategoria, która w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, na rynku działa wiele salonów zajmujących się stylizacją paznokci i usługi są prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Polki słyną także ze swojego zamiłowania do pięknych paznokci i z umiejętności ich stylizacji w domowych warunkach. Stąd też przestrzeń do wprowadzania na rynek ciągle nowych marek i wariantów lakierów, zarówno klasycznych, jak i hybrydowych.

Rynek idzie w kierunku produktów delikatniejszych dla płytki paznokcia i eliminowania składników mogących powodować podrażnienia. Dostępne są lakiery wegańskie a ostatnio kolejne marki wprowadzają hybrydowe naklejki na paznokcie, które osobom miej wprawnym umożliwiają również zrobienie trwałej stylizacji paznokci w oparciu o gotowe szablony.

Czytaj także: Wegańskie lakiery do paznokci - trend czy nowy standard?

Według danych PMR lakiery do paznokci są kategorią beauty z największym udziałem sprzedaży internetowej, co wynika z popularności lakierów hybrydowych, które były dostępne na początku i przez długi czas tylko w internecie. 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 19:08