StoryEditor
Rynek i trendy
13.04.2016 00:00

Do nas klient ma po drodze

Jasmin w Piastowie znakomicie wykorzystuje swoją lokalizację. Drogeria znajduje się w pasażu handlowym przy hipermarkecie. Postawiła więc na asortyment, którego próżno szukać na półkach sklepu wielkopowierzchniowego. Korzysta przy tym na dużym przepływie klientów.


Drogeria Jasmin otwarta przed dwoma laty w pasażu handlowym przy Tesco w Piastowie przyciąga klientów dzięki znakomitej lokalizacji. Trafiają tutaj mieszkańcy Piastowa i Pruszkowa oraz osoby z dalszych miejscowości przyjeżdżające na zakupy do hipermarketu. Marta Wdowiak, kierowniczka drogerii, przyznaje jednak, że wielkopowierzchniowy sklep ze swoim działem chemii i kosmetyków jest równocześnie głównym konkurentem piastowskiego Jasmina. – Dlatego staramy się stosować taką politykę asortymentową, aby w maksymalnym stopniu się odróżnić poprzez produkty i marki, które nie pokrywają się z ofertą hipermarketu – mówi nasza rozmówczyni.
Stąd w drogerii pokaźny wybór kosmetyków kolorowych. Sześć szaf makijażowych zostało tak dobranych, by zapewnić wybór bez względu na preferencje cenowe. Wybrana oferta niektórych marek trafia na mniejsze ekspozytory. W taki sposób są sprzedawane np. tusze Max Factor, które trafiły do drogerii po sygnałach od konsumentek. Asortyment produktów kolorowych wciąż jest rozwijany, bo ta kategoria ma największy udział w sprzedaży piastowskiej drogerii.

Śledzimy internetowe trendy

Do odwiedzenia drogerii zachęca też oferta kosmetyków naturalnych. – Pilnie słuchamy tego, o co pytają klienci, śledzimy internet, a w szczególności blogi urodowe. Stąd wzięło się nasze zainteresowanie marką Babuszka Agafia, o której głośno jest w blogosferze, oraz innymi seriami kosmetyków naturalnych z rynków wschodnich, takimi jak Natura Siberica czy Planeta Organica. Ofertę kosmetyków ekologicznych uzupełnia polskie Sylveco – wylicza Marta Wdowiak. Popularność tych marek przenosi się z internetu do sprzedaży stacjonarnej. – Mają ciekawe składy, są ekologiczne, pozbawione substancji dodatkowych, które wydłużają listę INCI, a na to świadome konsumentki zwracają baczną uwagę. – Trzeba też przyznać, że te produkty są po prostu modne. Jeśli chcemy być atrakcyjni dla klienta, nie możemy pozostać na to zjawisko obojętni – podsumowuje kierowniczka.
Dużym zainteresowaniem cieszy się także półka z kosmetykami dla kobiet w ciąży i po porodzie oraz dla małych dzieci. W drogerii zadbano o to, aby odstępy między regałami były na tyle duże, by poruszanie się z dziecięcym wózkiem nie nastręczało problemów.
Oprócz produktów typowo kosmetycznych zainteresowaniem klientek cieszy się oferta rajstop z szerokim asortymentem marki Gatta, a także bardziej luksusowych włoskich marek Levante, Elledue i Omsa, wyeksponowanych na firmowym regale. W drogerii znalazło się także miejsce na kącik z profesjonalnymi artykułami fryzjerskimi, półkę z zabawkami dla dzieci oraz gablotę z ozdobami ze srebra.

Jesteśmy ekspertkami

W drogerii są zatrudnione cztery osoby, które dokładają wszelkich starań, by w każdej sytuacji móc służyć fachową poradą każdemu, kto chce uzyskać więcej informacji na temat kosmetycznych produktów. Biorą udział w szkoleniach internetowych organizowanych przez sieć Jasmin, zarówno produktowych, jak i z zakresu obsługi klienta, oraz w szkoleniach organizowanych przez producentów. Wszystkie nowości, które mają trafić na półkę, dogłębnie analizują – dla kogo jest produkt, jak działa, jakich efektów można się spodziewać w związku z jego stosowaniem, co na jego temat piszą konsumentki w internecie. – Dziewczyny są bardzo zaangażowane w pozyskiwanie wiedzy o produktach i przekazywanie jej konsumentkom – zapewnia Marta Wdowiak. Dodaje też, że właśnie na tym polega siła tradycyjnej drogerii w porównaniu z rynkiem e-commerce, czyli sprzedażą przez internet. – Nic nie zastąpi kontaktu z ekspertem. A my jesteśmy postrzegane właśnie jako ekspertki. To u nas kobiety weryfikują to, czego dowiedziały się w sieci, pytają, co myślimy o danym produkcie, czy same go używałyśmy, jakie są opinie innych klientek. Rozmowa twarzą w twarz jeszcze długo będzie miała większą wagę niż wymiana opinii na forach – twierdzi kierowniczka piastowskiego Jasmina.

Traktujemy klientów indywidualnie

Kto zatem trafia do drogerii przy Tesco? Bardzo różni klienci. Są młode mamy i starsze panie. Kobiety szukające specjalistycznej pielęgnacji i dziewczyny w wieku licealnym czy nawet z podstawówki, które zafascynowane są makijażem. To, co łączy tych klientów, to siła nabywcza, do której została dostosowana polityka cenowa drogerii. Przeważa grupa klientów o średnich dochodach, w związku z czym drogeria stara się utrzymywać średni poziom cen rynkowych. Zgodnie z zapewnieniami personelu każdy z klientów traktowany jest indywidualnie. Otrzymuje bezpłatne próbki, dopasowane do potrzeb skóry czy wieku. Może zamówić towar, którego aktualnie nie ma w asortymencie. – Pracujemy z zaangażowaniem na to, aby klient myśląc Jasmin czuł: tak, tam jest mi po drodze – podsumowuje Marta Wdowiak.

Tekst i zdjęcia: Anna Zawadzka-Szewczyk


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
25.04.2024 15:53
Neo Make Up, Neonail: Burgund kolorem sezonu
Patrycja Jewsienia, nail artist, ambasadorka Neonail, mówiła jak wykorzystać bordowy kolor w stylizacjach paznokciwiadomoscikosmetyczne.pl
Burgund w tym sezonie zastępuje klasyczną czerwień – przekonują styliści marek Neonail i Neo Make UP. Jak może być wykorzystywany w manicure i w makijażu?

Burgund jest kolorem ponadczasowym – taki pierwszy wniosek przekazują styliści marek Neonail i Neo Make Up.

– Wielu projektantów i wiele gwiazd w tym sezonie postawiło na ten kolor i widać, że przebija on się w dodatkach, total lookach, na wybiegach.  Jest ponadczasowy i elegancki i nawet gdy za 20 lat spojrzymy na zdjęcia nie będziemy się czuły jak ofiara chwilowej mody. W stylizacji paznokci można traktować go jako monokolor, ale może być też dodatkiem, np. jako french, może pojawić się w bardzo modnych dziś wzorach panterki i węża czy w metalicznej odsłonie – podawała przykłady Patrycja Jewsienia, ambasadorka Neonail, nail artist, podczas spotkania dla mediów, które odbyło się 17 kwietnia w Warszawie, w restauracji Poranki i Wieczory nad Wisłą.

Kinga Kowalska, make up artist Neo Make Up, zdradziła kilka trików makijażowych, które pozwolą być w burgundowym trendzie.

Rozsmużony eyeliner w kolorze bordo? Nie musicie mieć kolejnej kredki do oczu w tym odcieniu. Taki efekt uzyskacie przy pomocy burgundowej pomadki – najlepiej żeby była zastygająca, matowa – i płaskiego pędzelka, którym rozetrzecie odrobinę pomadki na linii rzęs. Tak samo uzyskacie modny odcień burgundowych rzęs nakładając czystą szczoteczką troszkę pomadki na już pomalowane maskarą rzęsy – podpowiedziała. – Usta mogą być matowe lub błyszczące, w chłodnym burgundowym odcieniu idącym w stronę wina lub w nieco cieplejszym wiśniowym. Dobry odcień to taki, w którym czujesz się dobrze – mówiła Kinga Kowalska.

image
Kinga Kowalska, make up artist Neo Make Up opowiadała o trendach w makijażu i prowadziła nas przez zabawę w tworzenie własnej pomadki
wiadomoscikosmetyczne.pl

Na spotkaniu dla dziennikarzy i internetowych twórców marki zaprezentowały swoje nowości – w tym czarną pomadkę, która zmienia odcień pod wpływem pH skóry – oraz gamę lakierów, w tym burgundowy i jego warianty kolorystyczne. Ciekawym doświadczeniem była możliwość zrobienia własnej pomadki – mogłyśmy ją skomponować na matowej lub błyszczącej bazie i z wykorzystaniem czystych pigmentów w wielu odcieniach. Hitem okazały się burgund i wariacje na temat – od zgaszonych nudziaków po intensywne róże.

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
23.04.2024 13:53
Produkty zapachowe do okolic intymnych: szkodliwy trend czy szansa biznesowa?
Dezodoranty i mgiełki intymne budzą słuszne kontrowersje.DALL-E 2024
Mgiełki zapachowe i inne perfumowane produkty do pielęgnacji okolic intymnych stają się coraz bardziej popularne na rynku. Jednak pomimo ich rosnącej obecności, istnieją poważne kontrowersje i wątpliwości dotyczące ich stosowania. Te produkty, choć kuszące swoim zapachem i obietnicą świeżości, niosą ze sobą ryzyko zdrowotne i psychologiczne, o których warto mówić otwarcie.

Zacznijmy od kulturowego aspektu problemu. Współczesne społeczeństwo narzuca wiele standardów dotyczących wyglądu, higieny i zapachu ciała. W szczególności kobiety są poddawane silnej presji, aby ich ciała były nie tylko czyste, ale i pozbawione naturalnych zapachów. Perfumowane produkty do pielęgnacji intymnej są sprzedawane jako rozwiązanie, które zapewnia uczucie świeżości i czystości. Tymczasem, promują one nienaturalne i tworzone sztucznie przez kulturę standardy, które wzmacniają poczucie dyskomfortu związanego z naturalnym zapachem czystego ciała ludzkiego.

Kobiety żyją w kulturze, która poddaje ciągłej patologizacji ich ciała oraz naturalne, niechorobowe zjawiska z nimi związane. Doskonałym przykładem jest cellulit, który dotyka prawie 90% populacji kobiet, a mimo to jest traktowany jak objaw chorobowy, a nawet dowód na zaniedbanie czy brak ruchu. Ta kulturowa narracja o „wadach” ciała nie kończy się na cellulicie. Oferowanie produktów, które sprawiają, że organy płciowe zaczynają pachnieć jak kwiaty czy owoce, a nie jak zdrowe organy płciowe, to nie tylko przejaw tej patologizacji, ale i działanie mogące mieć daleko idące konsekwencje zdrowotne i psychologiczne. Podkreśla to, jak głęboko zakorzenione są nienaturalne oczekiwania względem ciała kobiet, skłaniając je do ciągłego modyfikowania swojej naturalności w pogoni za nierealistycznymi standardami piękna.

Zdrowie kosztem zapachu

Co więcej, użycie tych produktów może prowadzić do poważniejszych konsekwencji zdrowotnych niż tylko poczucie zawstydzenia naturalnym zapachem. Okolice intymne są wyjątkowo wrażliwe i mają swoje naturalne mechanizmy obronne, które mogą być zakłócone przez stosowanie silnie perfumowanych produktów. Składniki chemiczne zawarte w mgiełkach i innych podobnych kosmetykach mogą prowadzić do podrażnień, suchości, a nawet infekcji poprzez zaburzenie równowagi pH i mikroflory bakteryjnej oraz drożdżakowej, która utrzymuje okolice wulwy w zdrowiu. Zaszkodzenie populacji choćby jednego z tych gatunków mikroorganizmów może sprawić, że okolice intymne staną się hotelem dla szkodliwych drobnoustrojów.

Niestety, maskowanie naturalnego zapachu może również utrudnić wczesne wykrycie i diagnozę infekcji, które często mają swoje charakterystyczne wonie. Symptomy te są naturalnymi wskaźnikami, które informują nas o ewentualnych problemach zdrowotnych, więc ich maskowanie może opóźnić podjęcie odpowiednich działań leczniczych. Sformułowania takie jak "skutecznie neutralizuje bakterie odpowiedzialne za powstawanie nieprzyjemnego zapachu" czy "przywraca poczucie komfortu którego pozbawia nieprzyjemna woń" są zwodnicze, ponieważ nieprzyjemny zapach w tym rejonie ciała powstaje z dwóch różnych powodów; chorobowych, w którym to wypadku rozwiązaniem jest wizyta u lekarza, albo z powodu higienicznego, i wtedy następnym krokiem powinien być prysznic. Ani jeden, ani drugi kazus nie powoduje, że zapachowa mgiełka staje się produktem niezbędnym, ani nawet potrzebnym.

Problem ten jest szczególnie ważny, gdy zauważymy, że rynek produktów do higieny intymnej jest coraz bogatszy w różnorodne kosmetyki, które obiecują nie tylko świeżość, ale także lepsze samopoczucie. Jednak zamiast korzystać z takich produktów, warto zwrócić uwagę na odpowiednią higienę i naturalne metody dbania o delikatne okolice ciała. Używanie łagodnych, nieperfumowanych mydeł czy specjalnych emulsji do higieny intymnej, które są dostosowane do pH tej strefy, może być zdrowszą i bezpieczniejszą alternatywą.

Czy warto wchodzić w ten biznes?

Dla wielu przedsiębiorców i firm kosmetycznych, produkty perfumowane do okolic intymnych mogą wydawać się atrakcyjną szansą biznesową. Na rynku, który coraz częściej docenia specjalizację i personalizację oferty, takie produkty wydają się obiecującym dodatkiem do asortymentu. Niewątpliwie, są one postrzegane jako sposób na zaspokojenie potrzeb klientów, którzy poszukują nowości oraz indywidualizacji swojej codziennej higieny. Jednak za potencjalnymi korzyściami kryją się poważne wyzwania etyczne i odpowiedzialność, które muszą być starannie rozważone przez producentów tych towarów.

Podejmując działania związane z badaniami i rozwojem (R&D) produktów zapachowych do pielęgnacji intymnej, firmy muszą być świadome, że wkraczają na teren pełen delikatnych tematów oraz pajęczej sieci powiązań psychologicznych i kulturowych. Wprowadzenie na rynek produktów, które wpływają na sposób, w jaki kobiety postrzegają własne ciało, może łatwo zaburzyć ich samopoczucie i zdrowie psychiczne, zwłaszcza młodych kobiet, które wciąż uczą się asertywności i akceptacji własnej naturalności. Należy pamiętać, że tego rodzaju innowacje mogą nie tylko oddziaływać na indywidualne przekonania i praktyki, ale również na szersze społeczne dyskursy dotyczące zdrowia i cielesności. Dlatego też, każda decyzja w obszarze R&D powinna być podejmowana z pełną świadomością potencjalnych konsekwencji, aby nie wyrządzić niechcący krzywdy zarówno na poziomie fizycznym, jak i psychicznym.

Czytaj także: Dawid Gzyl, Angry Beards: nic nie było i jakoś się żyło, ale my zapełniamy tą niszę.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. kwiecień 2024 18:53