StoryEditor
Drogerie
20.04.2017 00:00

Biedronka zwiększa sprzedaż o prawie 10 proc.

Sprzedaż sieci Biedronka wzrosła w I kw. 2017 r. o 9,7 proc. (w walucie lokalnej), zaś sprzedaż LfL urosła o 8,4 proc. Tym samym sprzedaż największej sieci handlowej w Polsce wzrosła do 2,527 mld euro. Warto dodać, że sprzedaż sieci drogerii Hebe wzrosła o rekordowe 32,6 proc.

Cała Grupa Jeronimo Martins, do której należy sieć Biedronka zwiększyła sprzedaż w I kw. br. o 9 proc. do 3,7 mld euro (o 7,9 proc. po stałym kursie wymiany walut). Sprzedaż LfL grupy wzrosła o 5,8 proc. Wzrosła również EBIDTA o 4,6 proc. do 192 mln euro. Zysk netto był na poziomie 78 mln euro.

Władze podkreślają, że wysoka sprzedaż w sklepach sieci Biedronka i Recheio w dużej mierze zrekompensowała negatywny efekt kalendarza, związany z przesunięciem w 2017 r. świąt Wielkanocnych na kwiecień.

- 2017 r. rozpoczęliśmy bardzo zdeterminowani aby utrzymać wzrost sprzedaży i zyskowności – podkreśla Pedro Soares dos Santos, prezes i CEO Jeronimo Martins, komentując wyniki grupy za I kw. 2017 r.

W 2017 r. władze Jeronimo Martins spodziewają się mocnej dynamiki sprzedaży we wszystkich sieciach handlowych należących do grupy, przy mocniejszym skoncentrowaniu się na kliencie i na wzroście sprzedaży. Władze nie przewidują zmniejszenia aktywności promocyjnej na żadnym z rynków, a także zmniejszenia presji na ograniczenie kosztów, szczególnie w obszarze kosztów pracy.

W przypadku Polski władze firmy widzą pozytywne perspektywy dla wzrostu konsumpcji. Biedronka skoncentruje się na podnoszeniu wartości koszyka zakupowego, zaś drogerie Hebe na różnicowaniu i poprawie oferty.

 - W Polsce mocno koncentrujemy się na sprzedaży. Biedronka nadal potrafi pozytywnie zaskoczyć klientów swoimi akcjami promocyjnymi jednocześnie dopasowuje ofertę do preferencji polskich konsumentów – podkreśla Pedro Soares dos Santos.

W Polsce środowisko konsumenckie pozostaje korzystne dla firm z branży handlowej w tym dla Biedronki, m.in. dzięki programowi 500+, który ruszył w kwietniu 2016 r. i wzrostowi płacy minimalnej w styczniu 2017 r. Otoczenie rynkowe pozostaje bardzo konkurencyjne, a rynek napędzają akcje promocyjne.

Biedronka maksymalizowała wzrost sprzedaży LfL wykorzystując korzystną sytuację ekonomiczną. Biedronka utrzymała intensywną dynamikę sprzedaży, koncentrując się na promocjach, akcjach typu in-out, poprawie oferty innowacyjnych produktów i utrzymaniu pozycji lidera cenowego na polskim rynku.

Sieć drogerii Hebe w I kw. br. zwiększyła sprzedaż wzrosła o 33,9 proc. (32,6 po stałym kursie wymiany walut) do 36 mln euro i zakończyła I kw. z ze 159 sklepami.

W I kw. br. Biedronka otworzyła 11 sklepów i na koniec marca zarządzała siecią 2729 sklepów. Wydatki inwestycyjne Jeronimo Martins za pierwsze trzy miesiące br. osiągnęły poziom 101 mln euro i niemal w połowie (49 mln euro) trafiły do Polski.

Władze Jeronimo Martins potwierdziły, że w 2017 r. firma planuje zainwestować w rozwój ok. 700 mln euro. W Polsce  operator chce otworzyć 100 sklepów Biedronka (netto), a także 150 placówek Ara na rynku Kolumbii.

wiadomoscihandlowe.pl
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
18.04.2024 15:56
Rossmann dostarczy zakupy za darmo. Kto skorzysta z promocji?
Kadr z kampanii Czujesz Klimat? Rossmanna. Darmową dostawą objęte zostaną m.in. produkty z tym logoRossmann/YouTube
Rossmann przez cztery dni za darmo dostarczy zakupy zrobione w jego drogerii internetowej lub przez aplikację. To akcja związana między innymi z Dniem Ziemi i promocją produktów z logo Czujesz Klimat?

Cztery dni darmowych dostaw funduje swoim klientom sieć Rossmann. Z takiej opcji skorzystają osoby robiące zakupy w drogerii internetowej sieci i przez aplikację Rossmann PL.

Bezpłatnie dostaną swoje przesyłki osoby, które zrobią zakupy w Rossmannie w dn. 19-22 kwietnia br. Od 19 do 21 kwietnia promocja będzie obowiązywała na określone produkty marki Finish. Akcją objętych jest 16 artykułów chemii domowej do zmywarek: sole ochronne, płyny nabłyszczające, odświeżacze oraz tabletki. Żeby skorzystać z bezpłatnej dostawy trzeba zrobić zakupy za minimum 50 zł. Same tabletki/kapsułki kosztują od 49,99 zł do 69,99 zł w zależności od rodzaju i ich liczby w opakowaniu.

Natomiast 22 kwietnia Rossmann poprzez darmową dostawę zwraca uwagę na obchodzony tego dnia Dzień Ziemi. Tutaj promocją darmowej dostawy objętych jest aż 1,8 tys. artykułów i wystarczy zrobić zakupy za zaledwie 15 zł. Do koszyka musi trafić jednak przynajmniej jeden produkt oznaczony etykietą Czujesz Klimat? Takim logo oznaczane są przez Rossmanna produkty, które powstały z troską o środowisko: z certyfikatami naturalności, w opakowaniach np. z papieru czy recyklingowanego plastiku itd.

Obie akcje dotyczą zakupów w drogerii internetowej na www.rossmann.pl oraz w aplikacji Rossmann PL. Darmowe dostawy obejmują cały koszyk zakupowy i obowiązują przy wysyłkach kurierskich przez Paczkomat InPost i do punktu DHL. Oferty dotyczą zarówno płatności z góry jak i za pobraniem. Łączą się one z innymi promocjami i mogą z nich skorzystać wszyscy klienci – zalogowani i niezalogowani.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
11.04.2024 11:34
Hebe rejestruje znak towarowy kolejnej marki własnej. Tym razem to Hebe Kids
Hebe oferuje pod markami własnymi blisko 400 produktów. Dojdą do nich produkty dla dzieci. Może to być bardzo szeroka gama, od kosmetyków, przez akcesoria po żywnośćwiadomoscikosmetyczne.pl
Sieć Hebe zarejestrowała znak towarowy kolejnej marki własnej. Produkty dla dzieci Hebe Kids będą kolejną linią produktową, nad którą Hebe będzie mieć pełną kontrolę asortymentową i cenową. Według naszych wyliczeń, Hebe pod markami własnymi oferuje już blisko 400 produktów z różnych kategorii.

Sieci drogeryjne bardzo intensywnie inwestują w marki własne. Zlecając produkcję zewnętrznym podmiotom same mają całkowitą kontrolę nad rozwojem asortymentu w danej marce, promocją, ceną. To daje im przewagę nad markami producentów i pozwala bardzo skutecznie konkurować z brandami przede wszystkim ceną.

Marki własne drogerii zajmują coraz więcej miejsca na półkach odbierając tę przestrzeń markom producentów. Wywołują też mocną presję na ceny – rynkowi gracze muszą reagować na ruchy sieci drogeryjnych w zakresie cen ich marek własnych. Zarazem jednak marki własne napędzają produkcję w polskich firmach. Wiele marek sieci drogeryjnych powstaje w polskich laboratoriach i fabrykach, co pozwala firmom wykorzystać w pełni ich potencjał produkcyjny.

image
Marki własne dają sieciom drogeryjnym możliwość agresywnego konkurowania na rynku ceną
wiadomoscikosmetyczne.pl

Udział marek własnych w rynku rośnie, na co wpływa sytuacja gospodarcza – wzrost cen produktów i skłonność konsumentów do ograniczania wydatków. Nie bez znaczenia jest też bardzo dobra jakość marek własnych. Przez lata private labels przeszły długą drogę, od produktów po prostu najtańszych po produkty, które stały się wizytówką danej sieci drogeryjnej. Według praktyków, to nie koniec rozwoju tego segmentu rynku w Polsce, bo marki własne mają u nas mniejszy udział niż w innych krajach europejskich.

Czytaj więcej: Rafayel Asatryan, Serpol-Cosmetics: marki własne mogą zdobyć nawet 90 proc. udziału w kategorii [FBK 2023]

Według danych Nielsena, w koszyku sanitarno-higienicznym (papier toaletowy, produkty menstruacyjne itd.) marki własne zajmują aż 54 proc. z tempem wzrostu 28 proc. (vs. 13 proc. dla reszty), a w kosmetycznym 8 proc. z tempem wzrostu 22 proc (vs. 15 proc.).

Czytaj więcej: NielsenIQ: Marki własne coraz mocniejsze w kategoriach kosmetycznych i chemicznych

Sieć drogerii Hebe inwestuje w marki własne od 2019 r. Wówczas pojawiła się pierwsza linia produktowa Hebe Cosmetics obejmująca produkty do mycia i pielęgnacji ciała – żele pod prysznic i mydła w płynie. Dziś Hebe Cosmetics to także produkty do pielęgnacji twarzy, włosów, dłoni i stóp – blisko 70 produktów.

image
Asortyment Hebe Professional rozwinął się od pędzli do makijażu do ponad 260 produktów
wiadomoscikosmetyczne.pl

Ponadto Hebe ma pod swoją pieczą naturalne produkty pielęgnacyjne Hebe Naturals, akcesoria kosmetyczne i kosmetyki do makijażu Hebe Professional i produkty dla mężczyzn Hebe for Men.

Czytaj więcej: Hebe marki własne – drogeryjna sieć powiększa ofertę swoich brandów.

 

image
wiadomoscikosmetyczne.pl

Kosmetyki do makijażu, które sieć wprowadziła pod koniec 2023 r. stały się hitem sprzedażowym, co podkreślają pracownice drogerii, z którymi rozmawiałyśmy. – Ta linia przyjęła się znakomicie, kosmetyki produkowane przez znane polskie firmy są bardzo dobrej jakości – mówią nam dziewczyny w drogeriach Hebe, z którymi rozmawiałyśmy.  

Czytaj więcej: Kto produkuje kosmetyki do makijażu dla Hebe?

Najnowszą linią w markach własnych Hebe będzie Hebe Kids. 23 marca 2024 r. spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, zarządzająca siecią Hebe, zgłosiła znak towarowy w Urzędzie Patentowym. Klasyfikacja obejmująca zgłoszenie daje firmie możliwość oznaczenia logo Hebe Kids szeregu produktów. To kosmetyki i preparaty kosmetyczne, preparaty i artykuły higieniczne, akcesoria do karmienia i smoczki, maty do przewijania, biżuteria, ozdoby do włosów, zabawki i akcesoria do zabawy, żywność i napoje dla dzieci. I wiele innych produktów, praktycznie cały przekrój asortymentowy pozwalający nawet na stworzenie całego działu. 

Według naszych wyliczeń, Hebe pod markami własnymi oferuje już w sumie blisko 400 produktów z rożnych kategorii.

Czytaj także: CPS GfK: Polacy kochają marki własne, a rynek czekają dalsze wzrosty

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. kwiecień 2024 03:21