StoryEditor
Drogerie
08.02.2018 00:00

Jasmin w Nowym Wiśniczu – zgłoszenie do konkursu Drogeria Roku 2018

Jasmin w Nowym Wiśniczu to trzecia drogeria Magdaleny i Macieja Łąckich, którzy z siecią związani są od 2011 roku. Należą do nich także sklepy w Zakliczynie oraz Grybowie. Wszystkie maja mniej niż 100 mkw. ponieważ zlokalizowane są w niewielkich miejscowościach. Nie oznacza to jednak, że właściciele lub ich pracownicy nie stawiają sobie poprzeczki wysoko.

–  Właściciele to ludzie młodzi, pełni pasji, zaangażowania i energii. Bardzo dobrze radzą sobie w drogeryjnym biznesie, mają znakomite rozeznanie w bieżących trendach oraz w najnowszych rynkowych propozycjach. Wciąż wyszukują nowości. Do ich oceniania angażują zaprzyjaźnione blogerki i w ogóle są bardzo aktywni w mediach społecznościowych, skąd otrzymują mnóstwo informacji zwrotnych o proponowanych przez siebie produktach. Lubią też dzielić się swoimi obserwacjami i wiedzą. Wielokrotnie korzystaliśmy z ich podpowiedzi, rekomendując produkty innym franczyzobiorcom. Są w naszej sieci cennymi ekspertami – mówi Teresa Stachnio, członek zarządu sieci Jasmin.

Magdalena i Maciej Łąccy są zakochani w koreańskich i dalekowschodnich kosmetykach, których bogata reprezentacja stoi na półkach prowadzonych przez nich drogerii. Jednak już rozglądają się za kolejnymi nowinkami i trendami, którymi mogliby zaskoczyć swoich klientów. Ostatnio zwrócili uwagę na produkty prawdziwe ekologiczne, przyjazne człowiekowi i środowisku – i to zarówno w kategoriach kosmetycznych jak i chemii domowej – poszukiwane przez osoby ceniące sobie zdrowy styl życia.  

Drogeria w Nowym Wiśniczu jest najmłodszym sklepem Magdaleny i Macieja Łąckich. Działa od połowy 2017 roku, ale już teraz widać, że bardzo dobrze sobie radzi, pomimo konkurencji. Ta najbliższa to Sekret Urody, znajdujący się po przeciwnej stronie rynku. W pobliskiej Bochni jest też Natura i  Rossmann. – Nasi klienci nie są zamożni. Niechętnie robią zakupy na zapas, ale  dzięki temu pojawiają się w drogerii częściej – mówi Maciej Łącki. Najczęściej  kupują kosmetyki pielęgnacyjne, kolorówkę i chemię gospodarczą. – Dodatkowo zachęcamy ich do odwiedzania nas, oferując bogatą ofertę kosmetyków na prezenty, które na życzenie pakujemy – dodaje właściciel. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość zakupów on-line. – Ci najbardziej zabiegani klienci mogą u nas zamawiać zakupy przez internet i w drodze powrotnej do domy po prostu do nas wstąpić po ich odbiór. Możemy też dostarczyć zamówiony towar do domu. Taka usługa bardzo się podoba – zapewnia Maciej Łącki.

Drogeria mieści się w starej kamienicy, ale lokal jest nowoczesny, urządzony w standardach sieci Jasmin z zachowaniem wszystkich elementów wizualizacyjnych. Została wyposażona w nowoczesne regały i przyjazne oświetlenie. Stanowisko kasowe ma wygodne miejsce do pakowania produktów. Jest tez przestrzenią, w której eksponuje się towar ze specjalnej oferty dnia lub tygodnia.

Do zakupów zachęca nie tylko ekspozycja towarów, wyraźne oznaczenie nowości i promocji, ale także przyjazna atmosfera, którą tworzy fachowa i uśmiechnięta obsługa, gotowa do pomocy w podjęciu decyzji zakupowych. Ekspedientki przechodzą szkolenia z zakresu obsługi klienta oraz produktowe. Chętnie korzystają też z informacji zamieszczanych w pismach branżowych. Za aktywną sprzedaż i wzrost wartości koszyka są nagradzane premiami pieniężnymi lub upominkami od firm, z którymi pracują przy okazji realizacji określonych celów. Polityka nagród sprawdza się, o czym mogą świadczyć opinie na Facebooku: –  Obsługa wspaniała, pani sympatyczna, zna się na rzeczy. Zawsze dobrze doradzi – to tylko jeden z wielu wpisów utrzymanych w tym samym tonie.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
22.04.2024 16:08
Dm Drogerie Markt testują stacje refill dmBio do sprzedawania ekologicznych produktów spożywczych
W wybranych drogeriach dm w Niemczech klienci mogą kupować suchą bio żywność do własnych pojemników. Tak działają stacje refill dmBiofot. dm
Drogerie dm w Niemczech rozpoczęły proces testowania stacji dmBio do napełniania własnych pojemników ekologicznymi, organicznymi produktami spożywczymi. To jedna z dróg prowadzących do ograniczenia opakowań wprowadzanych na rynek.

Od lutego sieć drogerii dm zainstalowała na różnych rynkach w całym kraju stacje napełniania produktami ekologicznymi dmBio, w których klienci mogą kupić do własnych pojemników wybrane artykuły na wagę. Jest to około 10 produktów, w tym orzechy, soczewica, makaron orkiszowy, musli lub kawa.

Stacje działają obecnie w 15 wybranych sklepach dm w Hesji, Nadrenii Północnej-Westfalii i Dolnej Saksonii. Pilotaż prowadzony jest w takich miastach jak B. Kassel, Hanower, Bielefeld czy Münster.

– Jednym z naszych celów w dm jest unikanie opakowań. Wszelkie materiały opakowaniowe, których   klienci nie zabiorą do domu, nie muszą być zwracane do obiegu. Najprostszym sposobem na zaoszczędzenie na opakowaniu jest oferowanie naszych produktów bez opakowania. Wprowadzenie stacji  dmBio jest zatem logicznym kolejnym krokiem, dzięki któremu możemy zdobyć doświadczenie w tym obszarze – mówi Kerstin Erbe, dyrektor zarządzający dm odpowiedzialny za dział zarządzania produktami i zrównoważonego rozwoju.

image
Stacje refill dmBio w drogeriach dm w Niemczech
fot. dm

Klienci chcący skorzystać ze stacji refill mogą przywieźć własne pojemniki lub skorzystać z dostępnych na rynku pojemników depozytowych. Rodzaj pojemnika zaznaczają na wyświetlaczu urządzenia, zanim wybiorą rodzaj produktu, którym będą pojemnik napełniać. Następnie pojemnik jest ważony, po czym pojawia się cena i ilość, a klient drukuje etykietę.  

Czytaj także: Tak będą teraz wyglądały drogerie dm w Polsce. Znana sieć zmienia aranżację swoich sklepów

Dm Drogerie Markt to sieć drogeryjna z siedzibą w Karlsruhe w Niemczech. W ponad 4 tys. sklepów w całej Europie pracuje około 80 tys. osób. W 14 krajach Europy, w których działają obecnie DM sieć osiągnęła w roku finansowym 2022/2023 sprzedaż na poziomie 15,9 mld euro. W Polsce drogerie DM są obecne od kwietnia 2022 r. i prowadzą obecnie 26 drogerii oraz e-sklep. Oferta dm to ponad 12,5 tys. produktów, w tym 28 marek własnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.04.2024 16:56
Drogerie Jawa zwiększają sieć sprzedaży. Nowa drogeria otwarta w Ożarowie
Personel nowej Drogerii Jawa w Ożarowiefot. Drogerie Jawa
​Polska sieć Drogerie Jawa ma już 77 własnych sklepów. Właśnie otworzyła kolejną placówkę. To pierwsza drogeria w Ożarowie i druga w województwie świętokrzyskim.

Drogerie Jawa powiększyły się o kolejny salon sprzedaży. 19 kwietnia br. została otwarta nowa drogeria w Ożarowie. To drugi sklep sieci w województwie świętokrzyskim.

Na powierzchni ponad 140 kw. sklep oferuje produkty z wielu różnych kategorii m.in. kosmetyki i akcesoria do makijażu, kosmetyki do pielęgnacji, a także produkty do włosów. Z okazji otwarcia, na kupujących czeka wiele atrakcji, wśród nich pokazy makijażu, dermokonsultacje firmy Solverx oraz konkursy. W dniach 19-26 kwietnia, wszystkie osoby odwiedzające drogerię będą mogły skorzystać ze specjalnych promocji i zniżek cenowych.  

Drogeria w Ożarowie, to druga otwarta w tym roku placówka i 77. sklep Drogerii Jawa. Do końca tego roku sieć planuje otwarcie kolejnych sklepów. W planach sieci jest również remodeling drogerii, firma pracuje nad konceptem sklepu 3.0, aby stworzyć nowoczesne i przyjazne miejsca zakupów. 

Drogerie Jawa prowadzą drogerie w średnich i dużych miastach, a od 2022 r. mają własny sklep internetowy drogeriejawa.pl. Średnia liczba pozycji asortymentowych w sklepie stacjonarnym to ok. 9 tys. SKU. Wiodącymi kategoriami są makijaż, zapachy, pielęgnacja biała, pielęgnacja i koloryzacja włosów oraz sprzątanie. Spółkę prowadzi dwóch właścicieli – Wojciech Radliński i Grzegorz Szymanek, do których należy także hurtownia Komplex-Torus. Firma mieści się w warszawskiej dzielnicy Ursus i tam ma swoje magazyny.

W 2022 r. Drogerie Jawa zostały wybrane najlepszą polską siecią drogeryjną w rankingu Drogeria Roku. 

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2022. Drogerie Jawa najlepszą polską siecią drogeryjną

Natomiast w edycji 2023 zdobyły uznanie konsumentów w kategorii E-drogerie za najszybsze podążanie za trendami i wprowadzanie nowości.

Czytaj więcej: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci!

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2024 09:38