W opinii Polaków na zaufanie do marki wpływ ma także osobiste doświadczenie w kontaktach z ofertą marki (87 proc.), dbałość o klienta (86 proc.) oraz zrozumienie jego potrzeb (85 proc.). Najmniejszą wagę przykładamy zaś do tego, czy produkty lub usługi są lokalne (54 proc.). – Producenci i usługodawcy powinni w naszym kraju zwracać większą uwagę na takie elementy jak innowacyjność, wizerunek, atrakcyjne ceny, a także konsekwentnie utrwalać znajomość marki wśród konsumentów oraz dbać o przejrzystą politykę firmy – komentuje wyniki prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
82 proc. Polaków przyznaje też, że rekomendacja znajomego lub członka rodziny ma wpływ na ich decyzje zakupowe. Dla 77 proc. ważnym wyznacznikiem jest również to, czy marka wygrała w głosowaniu konsumentów. Aż 72 proc. ankietowanych rozważyłoby zakup marki, o której słyszeli wcześniej, ale nie mieli okazji spróbować. – W kwestii decyzji dotyczących zakupu, zasadnicze znaczenie ma w Polsce reklama szeptana i modelowanie, czyli naśladowanie tego, co robią inni, zwłaszcza znajomi i członkowie rodziny. Liczy się również opinia wiarygodnych podmiotów, takich jak inni konsumenci czy eksperci – wyjaśnia prof. Czapiński.
Kolekcja Lush x Shrek zainspirowana została wewnętrzną przemianą Shreka, jego drogą od niechęci do samego siebie, aż do samoakceptacji.
– czytamy w materiałach marki Lush towarzyszących premierze kolekcji.
W kolekcji znalazł się zielony slime pod prysznic, kula do kąpieli będąca mieszanką glinki rhassoul, mchu dębowego i wodorostów, żel pod prysznic ze świeżym sokiem z ogórka, mgiełki do ciała, a także kostka kąpielowa w kształcie Ciastka i jego lukrowanych guziczków oraz kula do kąpieli z wizerunkiem Osła.
Kolekcję uzupełnia specjalna edycja najlepiej sprzedającej się maseczki do twarzy i ciała z asortymentu marki. Lush Mask of Magnaminty przez klientów w Korei Południowej już wcześniej nazywana była „Shrek Pack” ze względu na swój zielony odcień. Teraz oferowana jest z etykietą ogra i nadal przeznaczona jest do cery mieszanej, tłustej i trądzikowej.
Lush jest firmą zaangażowaną w szereg kampanii i regularnie współpracuje z grupami oraz aktywistami działającymi na rzecz praw człowieka, praw zwierząt czy ochrony środowiska. Swoje sklepy wykorzystuje jako platformę do oddawania głosu tym, którzy są pomijani. Aktualnie w swojej ofercie marka ma ponad 300 produktów. 60 proc. Z nich jest sprzedawana bez opakowań, 100 proc. jest wegetariańska, a 92 proc. wegańska.
Central Asia Beauty Expo to największe targi przemysłu kosmetycznego w Azji Środkowej. Wydarzenie jest platformą promocji nowych marek i trendów z krajów Europy oraz Azji na kazachstańskim rynku. W tegorocznej, piątej już edycji targów ma uczestniczyć 350 firm z 30 krajów.
Zakres branżowy targów obejmuje m.in.: środki higieniczne, perfumy i dezodoranty, kosmetyki kolorowe, profesjonalne oraz dla dzieci, kosmetyki naturalne i bio, lash & brow, środki do depilacji, środki do włosów i paznokci, środki czyszczące i myjące, a także farmaceutyki oraz suplementy diety.
Pojawią się też stoiska firm prezentujących rozwiązania z zakresu kosmetologii estetycznej, chirurgii plastycznej, a także sprzęt, urządzenia i meble do salonów urody. W targach wezmą też udział specjalistyczne ośrodki zawodowe i szkoły.
PAIH zachęca polskie firmy do prezentowania autorskich produktów i rozwiązań w ramach wspólnego stoiska promocyjnego. Oferuje przestrzeni do spotkań z kontrahentami, a także możliwość skorzystania z merytorycznego i językowego wsparcia ekspertów Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Kazachstanie.
Udział w targach wiąże się z opłatą rejestracyjną w wysokości 230 euro. Przedsiębiorca pokrywa również koszty logistyczne, tj. spedycji towarów i materiałów reklamowych, transportu, ubezpieczenia osób i produktów, noclegu, wyżywienia itp.
Zainteresowane firmy mogą zgłaszać swój udział za pośrednictwem formularza rejestracyjnego na stronie PAIH do 29 marca 2024 r.