– Markę wprowadziliśmy w odpowiedzi na potrzeby sklepów, chcących mieć produkt dostępny tylko w swojej sieci, wyróżniający ich spośród innych drogerii, po który klient będzie wracał i oczywiście wysokomarżowy. Dlatego priorytetową sprawą dla nas było stworzenie dobrze podanego produktu, wysokiej jakości ale w przystępnej cenie – mówi Agnieszka Horodecka, brand manager MissX. Cena półkowa lakierów to 6,90 zł. – Producent przygotował dla naszych sklepów dwa rodzaje trwałych stojaków – mały na ladę, zawierający 24 kolory po trzy sztuki i większy na podłogę po pięć lakierów z koloru. Pierwsze sygnały które pojawiły się zaraz po premierze marki jeszcze w fazie testów zapowiadają, że produkty MissX będą hitem – zapewnia Marcin Małysz, dyrektor operacyjny sieci Sekret Urody.
Premiera marki MissX miała miejsce 1 września br. w krakowskim lokalu Restaurant & Coctail Bar Baroque przy okazji wydarzenia Fashion Launch – be Inspired, gdzie swoje premiery nowych kolekcji miały takie marki jak Fun In Design, One & Only czy Millibag.
Po spełnieniu warunków określonych w umowie przedwstępnej, UAB Grigeo Hygiene, będąca częścią koncernu AB Grigeo, przejęła wszystkie udziały w spółce córce GZP, odpowiedzialnej za prowadzenie zakładu w Niedomicach, który produkuje papier celulozowy i produkty higieniczne. Zakup został zrealizowany przy użyciu środków finansowych własnych AB Grigeo. Obiekt w Niedomicach, znajdujący się 90 km na wschód od Krakowa i zatrudniający 175 osób, stanowi pierwszą inwestycję AB Grigeo na rynku polskim i jest wyposażony w nowoczesne maszyny papiernicze oraz linie produkcyjne.
Kompleks produkcyjny fabryki papieru składa się z trzech zakładów zlokalizowanych w Polsce. Oprócz centrali w Głuchołazach, produkcję papieru prowadzi również w zakładach w Nysie oraz w Niedomicach, nieopodal Tarnowa. Łącznie, zakłady produkują miesięcznie 5600 ton nieprzetworzonego papieru. Głuchołaskie Zakłady Papiernicze Sp. z o.o. są obecnie rozpoznawalne na polskim rynku jako producent papierowych ręczników, chusteczek higienicznych oraz innych produktów z celulozy.
W procesie akwizycji firma Superia zapewniła doradztwo finansowe, wsparcie prawne zostało zaoferowane przez kancelarie Glimstedt i Penteris, a przegląd finansowy przeprowadził audytor KPMG, specjalizujący się w audycie oraz doradztwie podatkowym i biznesowym. Niedawno przejęty zakład GZP w Niedomicach zgłosił nieaudytowany roczny obrót na poziomie około 40 milionów euro w 2023 roku, z wartością przedsiębiorstwa szacowaną na około 22 miliony euro.
Grupa AB Grigeo zatrudnia około 860 pracowników, a jej nieaudytowany roczny obrót w 2023 roku osiągnął 195,4 miliona euro. EBITDA grupy wzrosła o 17,6 miliona euro w porównaniu z poprzednim rokiem, osiągając 38,9 miliona euro. Zysk netto grupy w 2023 roku wyniósł 29,6 miliona euro, co oznacza wzrost o 18,0 miliona euro w stosunku do roku poprzedniego. Akcje AB Grigeo są notowane na głównej liście giełdy AB Nasdaq Vilnius.
Czytaj także: Lidl wprowadził do sprzedaży perfumowany papier toaletowy...o zapachu EDT Chloé?
Pod koniec ubiegłego roku Inglot otworzył w Galerii Krakowskiej swój pierwszy monobrandowy sklep w nowym koncepcie visual merchandisingu.
Grzegorz Inglot, CEO firmy mówił wtedy:
Czytaj też: Sklep Inglot w nowym koncepcie już otwarty w Galerii Krakowskiej (wiadomoscikosmetyczne.pl)
Przy okazji prezes Inglota zapowiedział, że w 2024 r. firma planuje uruchomić przynajmniej 10 punktów sprzedaży zgodnych z nowym modelem. Pierwszy z nich właśnie został otwarty w Centrum Handlowym Posnania w Poznaniu.
Kamila Rutka, visual merchandising & retail marketing manager Inglot mówi:
Dodaje też, że celem marki było stworzenie czegoś więcej niż tylko wygodnego miejsca na zakupy. Chodziło o przestrzeń, która inspiruje i oferuje wyjątkowe doświadczenia dla konsumentów z różnych grup wiekowych tak, by każdy mógł odkrywać królestwo kosmetyków.
Nowy koncept sklepu daje klientom możliwość pełnej samoobsługi, co jest nowością dla salonów marki. Do sprawdzania produktów na własnej skórze zachęca strefa z umywalką, umożliwiająca higieniczne testowanie. Do dyspozycji kupujących pozostają również doświadczeni konsultanci makijażowi, którzy w razie potrzeby pomagają w doborze produktów, udzielają profesjonalnych porad i wykonują usługi makijażu.
W nowej odsłonie salonu marki dużą uwagę poświęcono witrynie, która jest jednym z kluczowych elementów komunikacji. Sklep został uzupełniony również o ekran wstęgowy na środku salonu. Natomiast beżowa kolorystyka ma nawiązywać do odcienia skóry twarzy. Tę bazę uzupełniają akcenty kolorystyczne, tzw. makijaż sklepu, który pojawia się w postaci kolorowych elementów, wizualnie dzieląc przestrzeń sprzedażową od strefy makeup. Ta ostatnia sekcja daje klientom komfort i poczucie kameralności podczas wykonywania przez makijażystów usługi makijażu.
Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami firmy Inglot, sukcesywnie będzie ona modernizować swoje sklepy w Polsce i na świecie. Metamorfozę przejdą także punkty marki Inflot działające w sklepach multibrandowych, np. w Hebe.
Czytaj też: