W tegorocznej edycji badania, w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji włosów Złote Godło powędrowało – podobnie jak w ubiegłych latach – do marki Nivea, którą wybrało 12 proc. ankietowanych biorących udział w badaniu. Respondenci w tej kategorii często wymieniali również marki Garnier Fructis (11 proc.) oraz L’Oréal Elséve (niecałe 11 proc.). Marka L’Oréal Elséve została szczególnie doceniona przez respondentów za jakość, wizerunek oraz zrozumienie potrzeb klienta i jest tegorocznym laureatem Kryształowego Godła.
Zwycięzcą Złotego Godła w kategorii Kosmetyk do pielęgnacji skóry została, po raz piąty w historii badania, marka Nivea, uzyskując 39 proc. głosów. Marka ta zwyciężyła we wszystkich 12 krajach objętych sondażem. Kryształowe Godło otrzymała Ziaja wyróżniona przez respondentów za jakość, stosunek wartości do ceny, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność.
Marka Nivea w tegorocznej edycji badania European Trusted Brands zwyciężyła również w kategorii Kosmetyk zapachowy/kolorowy (11 proc.), detronizując zwycięzcę z poprzednich lat – Avon (7 proc). Marka Adidas,laureat Kryształowego Godła, została doceniona za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność.
W kategorii Pasta do zębów największym zaufaniem Polaków cieszy się marka Colgate (38 proc.), tegoroczny laureat Złotego Godła. Markę Blend-a-med wybrało 27 proc. biorących udział w badaniu. Respondenci cenią markę Blend-a-med za wysoką jakość, silny wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta, a także za społeczną odpowiedzialność. W tym roku nagrodzili ją Kryształowym Godłem.
W kategorii Drogeria zwyciężył Rossmann, który zdobyła 66 proc. głosów, dystansując drugą najczęściej wymianą markę – Natura (11 proc.), a także Sephora (4 proc.). Marka Rossmann została bardzo wysoko oceniona za jakość, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta oraz stosunek wartości do ceny i uzyskała Kryształowe Godło European Trusted Brands. Wyróżnienie to Rossmann zdobył również w 2012 roku.