Rynek i trendy
Rozpoczyna się sprzątanie po zawaleniu się mostu w Baltimore, a z nim pojawia się strach przed skażeniem środowiska... przez kosmetyki
Władze sprzątają wrak pozostawiony po wtorkowym śmiertelnym zawaleniu się mostu Francis Scott Key Bridge w Baltimore i szukają również oznak potencjalnego skażenia środowiska. Służby ratownicze obecnie nie stwierdziły „żadnego bezpośredniego zagrożenia dla środowiska”. Jednak eksperci ds. ochrony środowiska nadal budzą obawy związane z zawartością ładunku na statku, w tym produktów kosmetycznych.
19.04.2024
Rynek i trendy
Karolina Szałas, PMR: E-commerce będzie rósł, ale mniej dynamicznie. Kosmetyki pozostają największą kategorią w internetowym rynku FMCG
Rynek e-commerce w Polsce nadal rośnie, jednak dynamika wzrostu staje się mniejsza przez niesprzyjające czynniki gospodarcze. Jest to już także rynek dojrzały. W najbliższych latach najszybciej będzie rosła sprzedaż online biżuterii, produktów dla zwierząt oraz produktów OTC. Natomiast kosmetyki mają już 48 proc. udziału w sprzedaży internetowej rynku – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Karolina Szałas, senior analyst w ...
19.04.2024
Rynek i trendy
Open Research: Polacy coraz aktywniej szukają promocji. Skłania ich do tego także wojna cenowa, którą prowadzą sieci handlowe
Już blisko 60 proc. Polaków kupuje najtańsze marki lub szuka promocyjnych ofert – wynika z raportu „Nastroje konsumenckie Polaków 2024” przygotowanego przez Open Research.
16.04.2024
Rynek i trendy
Technavio: rynek napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 41 proc. dzięki Europie
Jak donosi Technavio, szacuje się, że wielkość światowego rynku napojów nutrikosmetycznych wzrośnie o 353,3 mln dolarów w latach 2023–2027. Szacuje się, że w okresie prognozy rynek będzie rósł w tempie CAGR wynoszącym 6,53 proc. Największy udział w rynku światowym w 2022 r. miała Europa, a szacuje się, że rynek w regionie odnotuje stopniowy wzrost o 41 proc.
15.04.2024
Rynek i trendy
Pielęgniarki dokonują eksodusu do branży beauty. Jak to wpłynie na standardy i przyszłość polskiego sektora urodowego?
Według duńskiego nadawcy publicznego DR, pielęgniarki w Danii przenoszą się do klinik kosmetycznych pomimo kryzysu kadrowego w szpitalach. Duński Urząd ds. Bezpieczeństwa Pacjentów twierdzi, że liczba pielęgniarek zajmujących się zabiegami kosmetycznymi podwoiła się w ciągu niecałych 3 lat. Obecnie w Danii w branży kosmetycznej pracuje 662 pielęgniarek, podczas gdy w 2008 roku w tym skandynawskim kraju było ich zaledwie 30.
12.04.2024
Manicure
Powrót kwadratów: kształt z lamusa wraca do łask w salonach manicure
Kwadratowy kształt paznokci jeszcze niedawno kojarzony z kiczowatymi stylizacjami znanych celebrytek, które szczyt popularności przeżywały w pierwszej dekadzie millenium, jak Doda czy Snooki, ma prawdziwy renesans. Choć przez wiele lat dominowały bardziej subtelne i naturalne formy, dzisiejsze trendy pokazują, że klasyczny kwadrat ponownie zdobywa serca klientek salonów manicure.
12.04.2024
Rynek i trendy
Boom sprzedażowy z okazji Eid al-Fitr; czy polskie marki z tego korzystają?
Według indonezyjskiej firmy badawczej Compas, zajmującej się badaniem rynku w zeszłym roku, podczas Ramadanu sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry i makijażu wzrosła o 20 proc. w porównaniu z okresem poprzedzającym święto. Całkowita wartość sprzedaży szybko zbywalnych towarów konsumpcyjnych, do których zaliczają się kosmetyki, a także pakowana żywność i przybory toaletowe, osiągnęła w 2023 r. 57,6 biliona rupii ...
10.04.2024
Marketing i media
SeeBloggers: Aga Grzelak najbardziej popularną influencerką beauty 2023 r. Kto na dalszych miejscach?
SeeBloggers, czołowy organizator wydarzeń influencerskich, właśnie opublikował swój ranking najbardziej wpływowych twórców treści za rok 2023. Lista ta, podsumowująca kto rzeczywiście kształtował cyfrowe dyskursy i trendów w minionych miesiącach, stanowi kluczowy punkt odniesienia zarówno dla branży marketingowej, jak i dla obserwatorów mediów społecznościowych.
08.04.2024
Opakowania
Boop: Ponad 10 proc. produktów kosmetycznych ląduje na wysypiskach
Według nowych statystyk ponad 10 proc. produktów kosmetycznych marnuje się w łańcuchach dostaw marek, co oznacza, że co roku produkty ulegają zniszczeniu o oszałamiającej wartości 4,8 miliarda dolarów (3,8 miliona funtów). Nowy raport zrównoważonego sklepu internetowego Boop wykazał również, że nadprodukcja odpowiada za 6,2 proc. tych odpadów, a 4 proc. pochodzi z produktów wyrzuconych ze względu na uszkodzenie lub ...
05.04.2024
Rynek i trendy
Czemu branża spożywcza i kosmetyczna coraz częściej współpracują? Odpowiedź brzmi w neurobiologii.
W ostatnich latach obserwujemy interesujący trend na rynku konsumenckim, gdzie dwie pozornie różne branże - kosmetyczna i spożywcza - coraz częściej znajdują wspólny język. Chociaż na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że łączy je niewiele, to jednak głębsza analiza ujawnia szereg powiązań, zwłaszcza w kontekście tego, co konsumenci uważają za kluczowe aspekty produktów: zapach, kolor, a ostatnio także smak.
04.04.2024
Marketing i media
Targi Cosmoprof, brak komunikacji marketingowej w drogeriach, nowa cząsteczka L‘Oréala i zmiany na listach alergenów czyli TOP 10 tekstów marca 2024
Marzec obfitował w ciekawe wydarzenia w branży kosmetycznej. Na naszym portalu rekordy popularności biły informacje związane z targami Cosmoprof w Bolonii, ale nie tylko. Widać również, że w centrum zainteresowania są zagadnienia związane z surowcami kosmetycznymi i z e-commerce, którego sprawna obsługa nadal nastręcza problemy. Oto top 10 tekstów marca 2024.
02.04.2024
Rynek i trendy
TRUE men skin care: Ok. 17 proc. mężczyzn nie stosuje żadnej formy higieny intymnej, a 45 proc. nie bada jąder
Z badania na zlecenie marki TRUE men skin care i Fundacji Kochasz Dopilnuj wynika, że niemal 20 proc. mężczyzn ignoruje dbanie o miejsca intymne. Ponadto, 41 proc. nie wie, którego specjalisty szukać przy problemach z narządami płciowymi. Brak świadomości na temat profilaktyki raka jąder jest alarmujący: 68 proc. respondentów nie zna celu samobadania jąder, a 63 proc. nie wie, jak je poprawnie przeprowadzić.
02.04.2024
Wyposażenie i technologie
Deloitte: 83 proc. badanych polskich CFO dostrzega znaczenie AI w kontekście strategii biznesowej
W miarę jak narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji stają się bardziej popularne, przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają ich znaczenie dla strategii biznesowej. W Polsce, 83 procent ankietowanych dyrektorów finansowych (CFO) potwierdza, że AI ma istotny wpływ na planowanie biznesowe, co jest jednym z najwyższych wskaźników w regionie, na równi z Rumunią. Ponadto, prawie jedna trzecia firm w Polsce zgłasza, że ...
27.03.2024
Drogerie
Slow Aging i inne trendy na sezon wiosna-lato 2024 wskazuje Super-Pharm
Slow Aging, który uczy akceptować oznaki starzenia się i zwolnić w pogoni za młodością oraz naukowe podejście do pielęgnacji – to trendy, na które szczególnie zwraca uwagę Super-Pharm w swoim najnowszym katalogu trendów na wiosnę-lato 2024.
26.03.2024
Rynek i trendy
Sztuczna inteligencja, e-commerce, dyskonty i zdrowie – te czynniki wpłyną na rynek kosmetyczny
Branża kosmetyczna i higieny osobistej w dalszym ciągu zmaga się z inflacją, chociaż w 2024 r. jej poziom powinien być umiarkowany. Można spodziewać się, że handel kosmetykami będzie jeszcze bardziej konkurencyjny, przy czym najbardziej zyskają dyskonty i e-commerce. Dużą rolę w ciągu pięciu najbliższych lat odegra w rozwoju firm z sektora kosmetycznego sztuczna inteligencja – podaje firma badawcza ResearchAndMarkets w ...
25.03.2024
Rynek i trendy
Phygital po polsku: kasy samoobsługowe – tak, ale aplikacje do analizy skóry czy urządzenia do emisji próbek perfum w sklepach – niekoniecznie
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące oba te światy, lecz tylko jedna trzecia faktycznie z nich korzysta. Wśród najbardziej popularnych technologii znajdują się kasy ...
21.03.2024
Rynek i trendy
Rośnie popyt na antyperspiranty i dezodoranty z naturalnymi składnikami
W Europie rośnie popyt na antyperspiranty i dezodoranty oparte na naturalnych składnikach – twierdzi firma analityczna GlobalData. Konsumenci chętnie widzą w składzie produktów probiotyki.
21.03.2024
Rynek i trendy
PMR: Konsumenci są nadal przywiązani do marek kosmetyków
Marka ma nadal duże znaczenie przy zakupach kosmetyków, a największą wagę przykładają do niej kupujący produkty do pielęgnacji twarzy – wynika z analiz PMR.
19.03.2024
Rynek i trendy
PMR: Rynek kosmetyczny w Polsce będzie rósł średnio o 5 proc. rocznie
PMR publikuje najnowsze prognozy dotyczące kondycji rynku kosmetycznego w Polsce do 2029 r. Wynika z nich, że dynamika rynku nieco osłabnie, ponieważ nie będzie już tak gwałtownych podwyżek cen.
19.03.2024
Rynek i trendy
Rynek produktów do higieny jamy ustnej. Prognozy
Rynek produktów do higieny jamy ustnej będzie rósł o ponad 6 proc. rocznie do 2030 r. Jego motorem napędowym będą innowacje, a popyt jest konsekwencją fatalnego stanu uzębienia ludzi na świecie oraz prowadzenia programów uświadamiających.
18.03.2024
Rynek i trendy
Ponad połowa Polek kupuje kosmetyki online [RAPORT]
Najbardziej popularne kategorie zakupów online wśród Polek to moda oraz produkty beauty. Te ostatnie kupuje w ten sposób już ponad połowa z nich. Natomiast wśród wszystkich konsumentów kupujących w internecie, kosmetyki zamawia ponad jedna trzecia – wynika z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci”.
14.03.2024
Rynek i trendy
Marka Bobini: ważna jest hipoalergiczność kosmetyków dla dzieci i brak mikroplastiku w ich składzie
Marka Bobini zakończyła test konsumencki, w którym młode mamy sprawdzały jakość i delikatność produktów pielęgnacyjnych dla dzieci, oceniając ich najważniejsze cechy. Badanie pozwoliło odpowiedzieć m.in. na pytanie, czy konsumentki czytają etykiety produktów oraz czy ważne jest dla nich naturalne pochodzenie składników myjących.
13.03.2024
Rynek i trendy
Liczba promocji w gazetkach sieci handlowych maleje. Dotyczy to także drogerii i aptek
W całym zeszłym roku sieci handlowe zrobiły o 10,5 proc. mniej promocji w gazetkach niż w 2022 roku. Wśród formatów, które ograniczyły liczbę takich akcji znalazły się m.in. drogerie i apteki. Tak wykazała analiza ponad 15 tys. publikacji i przeszło 2,4 mln promocji, wykonana przez analityków z UCE Research, Hiper-Com Poland i Grupy Blix. Jednak walka o klienta nie ustaje. Obecnie polega raczej na selekcji oferowanych produktów w ...
11.03.2024
Rynek i trendy
L’Oréal: Polscy konsumenci są gotowi na opakowania uzupełniające perfum i kosmetyków pielęgnacyjnych
Polscy konsumenci chcą uzupełniać opakowania po kosmetykach. Do tej pory przelewali mydła, żele i szampony, ale są gotowi na więcej. Blisko połowa respondentów deklaruje, że podoba im się idea uzupełniania flakonów po perfumach i kosmetyków do pielęgnacji. Przekonuje ich do tego cena. Z refilii, czyli opakowań uzupełniających korzysta już 64 proc. badanych – wynika z badania konsumenckiego dla L’Oréal.
05.03.2024
19. kwiecień 2024 15:44