REKLAMA

KONSUMENT i TRENDY

 

19 lipca 2019, 15:19



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Mężczyźni pielęgnują swoją skórę coraz częściej i coraz lepiej. Sięgają też po kosmetyki kolorowe

Mężczyźni pielęgnują swoją skórę coraz częściej i coraz lepiej. Sięgają też po kosmetyki kolorowe (fot. Fotolia)

Trend męskiego makijażu dominuje głównie na rynkach azjatyckich, ale podbija także inne kontynenty. Kosmetyki kolorowe przeznaczone dla panów są coraz bardziej popularne na świecie – według Bloomberga rynek męskiej kolorówki wart jest 1,14 mld dolarów. Nieśmiało ta kategoria pojawia się też na półce z kosmetykami Polaków.

REKLAMANatura Medica_belka w artykułach_grudzień 2019

Męska pielęgnacja i dbanie o siebie nie jest już w Polsce tematem tabu. Mężczyźni pielęgnują swoją skórę coraz częściej i coraz lepiej, ale nie tylko - zaczynają, jeszcze nieśmiało, używać męskich kosmetyków do makijażu zauważając, że kosmetyki kolorowe to nie tylko kategoria dla kobiet. Producenci i dystrybutorzy mówią o pierwszych próbach wprowadzania produktów tego typu na polskim rynku. 

Na świecie największe marki, jak L’Oréal, Shiseido czy Estée Lauder poszerzają portfolio produktów o kosmetyki do makijażu dla mężczyzn. Asortyment taki mają w swojej ofercie również mniejsi gracze i start-upy, które nierzadko szybciej wyłapują trendy konsumenckie niż giganty kosmetyczne i oferują męskie podkłady, krem koloryzujące, kredki do brwi, pudry, rozświetlacze czy bronzery. 

W Polsce firmy kosmetyczne stawiają raczej na podejście uniseks i podkreślają, że ich produkty są przeznaczone zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Informują też, że komunikując się z konsumentami, firmy prezentują makijaż nie tylko na modelkach, ale też na męskich modelach. L’Oréal wprawdzie wprowadził linię kolorówki dla mężczyzn pod szyldem Chanel, ale w innych krajach. 

Zdaniem przedstawicieli marek makijażowych, w Polsce zainteresowanie kategorią męskich kosmetyków staje się coraz bardziej widoczne i coraz więcej panów odwiedza drogerie i pyta o takie kosmetyki oraz jest aktywnych w mediach społecznościowych, wymieniając się informacjami na temat kosmetyków i makijażu – podaje pb.pl. 

Mimo że dla handlowców czy biznesmenów ważne jest, by wyglądać korzystnie i lekka poprawa kolorytu skóry poprzez krem rozświetlający czy lekko koloryzujący już jest praktykowana to eksperci przyznają, że kosmetyki do pielęgnacji skóry zostały zaakceptowane przez polskich konsumentów, ale w kolorówce nieprędko sytuacja się powtórzy.

Ważne są tu kwestie kulturowe, innej mentalności i otwartości na kolorówkę. Męski make-up to gorący trend w Azji i USA, gdzie pojawia się tam coraz więcej marek kosmetyków kolorowych przeznaczonych dla mężczyzn. Jednak na polskim rynku raczej ukazywać się będą w sklepach pojedyncze produkty, a nawet dedykowane im marki, których udział w kategorii kosmetyków do makijażu nie będzie duży, twierdzą eksperci.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony